3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Wie durft het aan: testdriver gezocht RVS uitlaat voor DS
rvdb20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 25 september 2021 12:07 PM
  [ # 31 ]

Ben benieuwd. Dank voor de update. En goed dat de problemen die jullie ervaren worden opgepakt/weggewerkt ipv dichtgesmeerd.

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
camemBert
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 12 oktober 2021 03:58 PM
  [ # 32 ]

Goed om hier ‘openbaar’ uit te proberen, heb zelf al jaren een RVS onder de 23IE. Je krijgt wel extra geluid/lawaai met een RVS uilaat. Heb zo veel mogelijk RVS bevestigingen toegepast, alleen de 2-delige brilklem is nergens in RVS te krijgen.
Ik snap trouwens echt niet waarom hier geen RVS klemmen/bouten/moeren worden toegepast!?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1215
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 12 oktober 2021 09:09 PM
  [ # 33 ]

Sinds een paar jaar een rvs-uitlaat onder mijn Xantia. Het geluid is ietsje toegenomen, maar zeker niet storend.

Adri

Profiel  
 
Dutch Classic Exhausts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 05-06-2021

Gepost: 24 oktober 2021 07:47 AM
  [ # 34 ]

Update: de eerste trialfitting van de DS uitlaat is niet naar wens verlopen. De pasvorm is gewoon nét niet goed genoeg.
Een DS uitlaat is een redelijk simpel ding dat je plug&play; zou moeten kunnen monteren en dat is vooralsnog niet het geval. De leverancier moet “even” terug naar de tekentafel.

Voor wat betreft geluid: geluid is in eerste instantie vooral afhankelijk van de constructie van de uitlaat en de gebruikte isolatiematerialen in de dempers (if any). Een RVS uitlaat die constructief exact hetzelfde is uitgevoerd dan het origineel in staal zal naar mijn overtuiging geen merkbaar ander geluid geven.

Een oude stalen uitlaat, die van binnen lekker krokant is geworden en bovendien een fijn laagje roet heeft klinkt ook niet meer zoals hij nieuw was. Het laat zich lastig objectief kwalificeren.
Veel aftermarket uitlaten zijn versimpelde versies van het origineel. Naar mijn mening is dat debet aan het “slechte imago qua geluid” van RVS uitlaatsystemen.

Wordt vervolgd!

Dutch Classic Exhausts, iedere mooie auto verdient een RVS uitlaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41295
Geregistreerd: 26-02-2005

Gepost: 24 oktober 2021 09:42 AM
  [ # 35 ]
Dutch Classic Exhausts schreef:

Veel aftermarket uitlaten zijn versimpelde versies van het origineel. Naar mijn mening is dat debet aan het “slechte imago qua geluid” van RVS uitlaatsystemen.

Helemaal mee eens. Bij de Ds hebben we wel eens wat imitatie uitlaten vergeleken met een NOS originele. Alleen de nieuwe uitlaten van “Rosi” waren net zo goed als de originele. De dempers van Rosi waren ook net zo zwaar als originele en klonken ook precies het zelfde.
Helaas is Rosi al lang niet meer makkelijk te vinden en word je nu met slechte imitatie opgezadeld.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
rvdb20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 24 oktober 2021 02:41 PM
  [ # 36 ]
Dutch Classic Exhausts schreef:

Een DS uitlaat is een redelijk simpel ding dat je plug&play; zou moeten kunnen monteren en dat is vooralsnog niet het geval. De leverancier moet “even” terug naar de tekentafel.

Mooi dat jullie zo ermee bezig zijn en de lat hoog leggen. Daardoor word ik wel extra nieuwsgierig Smile

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook