2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Visa van 1124cc naar meer?
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8215
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 oktober 2021 06:02 PM
  [ # 16 ]
DS Breek schreef:

Begrijp ik het goed dat het 66, 72 of 80 pk kan zijn?

De 60 en 72 pk-versies hebben 1 stuks tweetrapscarburateur, de 80 en ook nog de 93 pk-versies hebben 2 stuks ééntrapscarburateur.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8215
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 oktober 2021 06:53 AM
  [ # 17 ]

Alle Visa’s met een XY-blok.

https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=1090&id2=30&id3=39481

Alle BXen met een XY-blok.

https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=2514&id2=2515&id3=2516

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
DS Breek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 20-05-2008

Gepost: 27 oktober 2021 07:47 AM
  [ # 18 ]

Dank voor de informatie. Ik heb nog een paar vragen:

1) had de Visa GT één dubbele carburateur of twee?
2) zijn de kleppen en nokkenas van een XY7 motor gelijk aan die van een XY8 motor?
3) wat is zijn de verschillen tussen een XY7 en een XY8 motor?
4) als ik aan de inlaatkant op de XY7(150B) motor een ander spruitstuk monteer met één dubbele carburateur (Solex 32-34 Z2), hoeveel KW/PK levert dat dan op?
5) als ik aan de inlaatkant de setup verander, moet dat dan ook aan de uitlaatkant en/of moet er dan een andere nokkenas en andere kleppen in?

Ik zou de XY7(150B) motor het liefst willen brengen tot 58 KW/80 PK en wil graag weten wat ik daarvoor moet doen en welke onderdelen ik daarvoor nodig heb.
Wie heeft er voor mij een lijstje?

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8215
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 oktober 2021 07:58 AM
  [ # 19 ]

Antwoord op vraag 1: een GT heeft 2 enkele carburateurs.

Wat de overige vragen betreft, waarom zoveel moeite om een XY7 (60 pk) te modificeren naar een XY8 (80 pk)?

Zoek dan direct een XY8, bijkomend voordeel: dat is dan direct een 5-bak i.t.t. de 4-bak van een XY7.

Of zoek een een XY6B, 72 pk met 1 registercarburateur en 5-bak.
Die liggen o.a. in een BX14E/RE en zijn eenvoudiger te vinden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 836
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 31 oktober 2021 08:26 AM
  [ # 20 ]

Als je een XY6B/XY8 plaatst met 5-bak moet je wel een ander subframe hebben.

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 836
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 31 oktober 2021 08:26 AM
  [ # 21 ]

dubbelpost.

Profiel  
 
DS Breek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 20-05-2008

Gepost: 31 oktober 2021 06:37 PM
  [ # 22 ]

Ik heb een XY7 motor uit een TRS en heb er nu ook een vijfbak bij gevonden.

Moet er een ander subframe onder vanwege de motor of vanwege de vijfbak?

De auto waar ik mee bezig ben is een Visa Découvrable, dus het wordt nooit een racemonster.

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8215
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 november 2021 06:34 AM
  [ # 23 ]

Bij een X-motor is blok en bak 1 geheel, het is ook 1 smeersysteem, de motorolie smeert ook de bak.

Wat voor blok is die vijfbak dan?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41360
Geregistreerd: 26-02-2005

Gepost: 01 november 2021 07:05 AM
  [ # 24 ]

Je kunt de bak wel scheiden van het blok.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24770
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 november 2021 09:30 AM
  [ # 25 ]

Ja. Om de getande bus te vervangen die altijd gaar gaat.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8215
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 november 2021 09:49 AM
  [ # 26 ]

Die alleen nog maar in de “reproductie”-versie verkrijgbaar is.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
DS Breek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 20-05-2008

Gepost: 01 november 2021 04:15 PM
  [ # 27 ]

Aha, dat is nuttige informatie. Andere versnellingsbak aan de XY7- motor bouwen kan dus niet?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41360
Geregistreerd: 26-02-2005

Gepost: 01 november 2021 04:16 PM
  [ # 28 ]

Jawel, maar dat is een beste klus omdat je dan de motor en bak moet gaan scheiden. Dat is feitelijk namelijk 1 samengebouwde unit, maar het kan wel allemaal uit elkaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 722
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 01 november 2021 06:21 PM
  [ # 29 ]

Even voor mijn begrip. Waarom zou je je in een land waar je overdag 100 per uur en ‘s avonds 120 mag wat je meestal niet eens kunt halen:
1. Een originele auto verbouwen
2. Je allerlei technische avonturen op de hals halen
3. Een beperkt resultaat in prestatie willen bereiken

Wij gingen vroeger ook in een 2Cv4 een 602 motor en bak inbouwen. Maar ten eerste waren dat beperkte, te overziene wijzigingen qua techniek en ten tweede was het vermogen van 24 naar 30 PK en een top van 102 naar 115 bij lagere toeren een enorme winst, vooral ook met wind tegen als de topsnelheid zakte naar 71 en 103 km/u. Desondanks werd ik met mijn 602CC in Frankrijk regelmatig door een 425 CC (nog minder pk dan een 435 CC) van de weg gereden doordat die de weg beter kende of hun olie dunner was (is mijn smoesje, ik weet nog steeds niet hoe ze me dat flikten).
Dus het ombouwen voor de lol is een prima excuus hoor, maar wat is jullie overweging als VISA bezitters? Of je VISA nou 139 of 151 kan… tenzij je in een ander land woont… dat vraag ik me af.

 

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41360
Geregistreerd: 26-02-2005

Gepost: 01 november 2021 06:26 PM
  [ # 30 ]

Nou, omdat het kan en omdat sleutelen leuk is natuurlijk!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook