14 van de 21
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
waterman’s Volvo 164: 2 kleppen minder..
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 24 april 2022 06:29 AM
  [ # 196 ]

Gisteren zijn we in de weer geweest met het testen van de M410 versnellingsbak met de J-type overdrive. op deze testbank kan de bak onbelast met rond de 3000 toeren getest worden. Doel: kijken over de overdrive het doet, snel op druk komt en of de druk goed wordt vastgehouden. Daarnaast luisteren we dan naar vreemde geluiden en kijken we of de bak niet gaat lekken. De bak heeft na de basistestjes nog eens 3 uur onafgebroken staan draaien en alles bleef het prima doen.

 

 

 

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 24 april 2022 07:22 AM
  [ # 197 ]

En hier met in- en uitschakelen van de overdrive;

 

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9389
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 24 april 2022 08:00 AM
  [ # 198 ]

Je hebt de bak er dus onderuit geschroefd?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 24 april 2022 08:38 AM
  [ # 199 ]

Nee. Ik heb een extra bak gekocht voor 1700 eurootjes.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11228
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 april 2022 09:52 AM
  [ # 200 ]

De klussen waarvan je werkplaats eruit gaat zien als het lab van een mad scientist zijn altijd het leukst Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 17 mei 2022 09:09 AM
  [ # 201 ]

En door. Na aanschaf en testen van die bak moest ie er nog effe onder. Daar ben ik de afgelopen weken een beetje mee bezig geweest tussen de bedrijven door. Auto in de garage en hoog op poten. Ik had natuurlijk een brug kunnen gebruiken bij een bevriende garagist, maar ik vind dat niet handig als je niet weet hoe lang je bezig bent en of je alle spullen hebt.

Dus, bakkie d’r effe onder vandaan:

Koppeling en vliegwiel er af, de krukaskeering is niet helemaal nieuw meer:

Een nieuwe krukaskeering en een nieuw toplager:

Koppeling weer terug, die was echt zo goed als nieuw. Het druklager was gal én van een verkeerd model. Dus nieuw er in:

En dan de nieuwe bak er onder. Dat was wel ff gedoe, maar ging uiteindelijk toch wel vlot:

Een paar dagen later de goede korte cardanas gescoord:

Daar moest natuurlijk gelijk een nieuw kruisstukje in:


As er onder, bakmontage afgerond:

En even de bende opruimen en het gereedschap weer netjes in de kast:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9389
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 17 mei 2022 10:58 AM
  [ # 202 ]

very good

Moest je het vliegwiel met nieuwe bouten vastzetten?
En heb je een steun of zo op de krik gemonteerd, of is dat een wankel evenwicht?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 17 mei 2022 11:19 AM
  [ # 203 ]

De versnellingsbak staat vrij stabiel op de krik. Voor het goed oplijnen met de motor heb ik aan de achterkant tussen de garagekrik en het staartstuk een schaarkrik gezet. Zo kon ik de bak perfect in lijn brengen met de motor.

De vliegwielbouten hoef je niet te vervangen. Gewoon schoonmaken, druppel loctite er op en vastzetten. Net als bij de ds en sm dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 19 mei 2022 07:39 PM
  [ # 204 ]

Het tankvlotter mysterie..


Op weg naar huis van de wintersport (ja, met de 164) liep de benzinemeter ineens, vanuit het niets, rap terug naar nul. Nou zuipt de B30a best wel, maar dit kon niet kloppen. Deed het ook niet, want bij de tankstop met de meter op nul ging er krap 40 liter benzine in. Vaaaaggg. Maar, na het tanken stond de meter weer strak in de hoek op VOL. Echter… 300 km later: weer op nul, en weer 35 liter peut er bij, meter op vol.

Soit: na een goeie 100 km verder te zijn gereden merkte ik dat de meter vanaf 3/4 in eens heeeeel rap naar nul liep. Binnen vijf minuten zelfs. Dus op de dagteller iedere 350 km tanken,  niets aan de hand.

Thuis geen aandacht meer aan geschonken tot deze week. Ik kocht een GT-teller set en die kon na inbouw van de bak met overdrive meteen ingebouwd worden. Testen, ook hier weer gedoe met de benzinemeter. Met een tank die half vol benzine zit geeft de meter bijna nul aan. Oké, op speurtocht:

Eerstens bleek de originele tankvlotter stuk te zijn. Bij het doormeten gaf deze tussen 3/2 en vol de correcte waarden aan, onder 2/3 nul. Tankvlotter opengemaakt: idd stuk, de draad op het plaatje doorgesleten na 53 jaar. Nieuwe tankvlotter besteld, het juiste type en die gisteren gemonteerd.

En nou komt het: het probleem is NIET weg! Wat is dit dan weer? Enfin: ik heb nu echt alles doorgemeten. De originele tellerset: voldoet aan de waarden uit de boeken. Spanningsstabilisator: vervangen, op de meters nu keurig 5,1 volt (moderne regelaar). Natuurlijk de nieuwe tankvlotter doorgemeten: voldoet aan de waarden uit het boek… Bedrading in de auto gemeten: in orde. Losse draad tussen tankvlotter en meter getrokken, geen oplossing.

Daarna alles uit de auto en thuis een testopstelling gemaakt. Hier treedt het zelfde probleem op: volle tank geeft ie keurig aan. 2/3 en lager: meter zakt weg naar NUL. Oké, ik heb nog een tellerset: zelfde.

Dus, vandaag met Bogaard77 aan het testen en meten. En omdat twee meer weten dan 1 kwamen we er samen wel uit..

https://youtu.be/O3uXdrwmjog

En

https://youtu.be/3HJ7JO8c49U

Morgen maar eens de webshop van de volvospecialist benaderen met dit verhaaltje…

 

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5888
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 19 mei 2022 07:51 PM
  [ # 205 ]
Profiel  
 
graddus
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15468
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
Gepost: 19 mei 2022 07:52 PM
  [ # 206 ]

Hij doet in elk geval iets niet goed…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 19 mei 2022 08:05 PM
  [ # 207 ]
Hilko16TZI schreef:

Nieuwe vlotter ook stuk?

Nou stuk… laten we zeggen “slecht gebouwd”

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11228
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 mei 2022 08:20 PM
  [ # 208 ]

Dus je hebt (min of meer) een logaritmische potmeter in die nieuwe zender en je hebt ‘m nodig met een lineaire potmeter. Dat wordt leuk om een goeie zender te vinden, als de fabrikant die ze nu namaakt de verkeerde soort potmeter in die dingen bouwt. Toch maar een goed werkende originele opsporen dan?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 20 mei 2022 08:33 AM
  [ # 209 ]
Penny Lane schreef:

Dus je hebt (min of meer) een logaritmische potmeter in die nieuwe zender en je hebt ‘m nodig met een lineaire potmeter.

Dat klopt. Als je kijkt hoe deze vlotter gemaakt is dan zie je dat dit niet kan werken. De wikkeling klopt namelijk gewoon niet. Ik heb nu overleg met de leverancier. Deze vlotters worden gelukkig ook nog door anderen nagemaakt dus is er een kans om een goede te vinden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25035
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 mei 2022 10:27 AM
  [ # 210 ]

ja zag ook dat de weerstandsdraden eigenlijk te dik waren en de opnemer te scherp. Het leek wel of je met je plektrum over een gitaar heen ging.
Kan niet lang heel blijven…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
14 van de 21
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook