27 van de 28
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 Volgende > 
   
waterman’s Volvo 164: in de verkoop
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 624
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 22 november 2022 10:28 AM
  [ # 391 ]

Jammer, niets meer aan te sleutelen dus Smile

Fraai hoor

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1798
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 22 november 2022 10:34 AM
  [ # 392 ]

Mooie auto, veel plezier ermee !


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
bert123
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 09-10-2015

Gepost: 22 november 2022 11:09 AM
  [ # 393 ]

Dat ziet er goed uit,zeldzamer dan een mk2!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6137
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 22 november 2022 11:33 AM
  [ # 394 ]

Mooi! Als het dan toch een Jag moet zijn, dan en MkI inderdaad.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 22 november 2022 01:38 PM
  [ # 395 ]

Dat is een mooie klassieke kar, proficiat en veel plezier ermee!

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43275
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 november 2022 01:44 PM
  [ # 396 ]
Jaaps schreef:

Jammer, niets meer aan te sleutelen dus Smile

Fraai hoor

Het is Engels dus er gaat vast wel iets stuk Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25581
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 november 2022 02:46 PM
  [ # 397 ]

Daarom was Lucas ook mee.  “Prince of darkness” hahahahaha

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10277
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 november 2022 02:54 PM
  [ # 398 ]

Mooi!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4918
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 22 november 2022 03:30 PM
  [ # 399 ]
bogaard77 schreef:

Daarom was Lucas ook mee.  “Prince of darkness” hahahahaha

Nooit problemen gehad met Lucas meuk, anders dan normale slijtage, dus voor mij een totale onzinkreet en ook Bosch, Ducelier, Paris Rhone en al die andere meuk gaat wel eens kapot.

En idd is de MK1 zeldzaam maar vooral omdat hij vrij kort is gefabriceerd en er is ook niks mis met de MK2, een van de mooiste Jaguars ooit.

En dan die 3.8 motor, wat ik persoonlijk de fijnste motor vind omdat hij als hij goed in orde is een bak vermogen en koppel heeft waar je U tegen zegt en je gaat gewoon met 1000 rpm in de vierde over een rotonde en geen enkel protest.

Ja maar de 4.2 dan hoor ik je denken en dat zal ik je uitleggen: de XK motor kwam als 3.4 liter met een boring van 83 en een slag van 106 mm. Loopt prachtig en hij werd opgeboord naar 87 mm en werd zo 3.8 liter. Maar er zit dezelfde kop op, dus heb je rondom een randje van 2 mm overstek en dat is geen probleem.

Dan komt er een 2.4 liter welke weinig vermogen heeft en een 2,8 liter met de boring van 83 mm en een slag van 86 mm. Dus een ingekorte 3.4. waarmee in het begin zuigerproblemen waren en waardoor hij door een paar journalisten met te weinig hersens werd afgefakkeld, want het is een prima motor die graag flink in de toeren gaat.

En dan komt de 4.2, met een boring van 92 en een slag van 106 mm en om die 92 mm te halen moeten cilinder 1 en 6 verder naar voren en achteren en cilinder 3 en 4 moeten dichter naar elkaar. Maar er zit nog steeds dezelfde cilinderkop op en in feite past die niet meer. Het gevolg is op vier cilinders een overstek van rond een cm aan een kant, nadelig voor de spoeling want het blijft wel een hemi.

Maar dat vind ik niet het grootste probleem. Door die grote boring bleef er te weinig ‘vlees’ over voor de kopbouten, dus die werden vervangen door studs welke helemaal tot beneden in het cilinderblok zitten en die zwemmen dus in de koelvloeistof. Het gebeurt wel dat die doorrotten en als je dan de kopmoer los wil draaien breekt hij en altijd onderin en dat stompje kun je niet bij komen, dus mag je op zoek naar een ander cilinderblok.

Dus voor mij de 3.8 liter, maar daarvoor mag je flink in de buidel tasten want een 4.2 koop je voor weinig, maar de 3.8 is veel zeldzamer en als ik er een vind hang ik hem in mijn XJ.

Veel plezier er mee Yuri, het is een mooie en fijne auto.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 november 2022 05:07 PM
  [ # 400 ]

Leuk ding Smile Naar mijn mening veel mooier dan de MKII - alhoewel ik wel altijd een beetje moet wennen aan het smalle spoor achter - maar als voormalig DS rijder mag ik daar natuurlijk niks van zeggen.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 22 november 2022 05:50 PM
  [ # 401 ]

https://www.erclassics.nl/citroen-hy-1964-c3445/
100 bonsai paardjes erin en dan voldoet deze aan de zoekcriteria Wink

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43275
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 november 2022 05:58 PM
  [ # 402 ]
break23m schreef:

Leuk ding Smile Naar mijn mening veel mooier dan de MKII - alhoewel ik wel altijd een beetje moet wennen aan het smalle spoor achter - maar als voormalig DS rijder mag ik daar natuurlijk niks van zeggen.

Eens, en omdat de spats achter dicht zijn lijkt het helemaal op een DS. Wat absoluut niet op de DS lijkt is de bij Moss gebouwde versnellingsbak. Dat ding heeft de reputatie oersterk maar een secreet in de omgang te zijn. Die reputatie is mijns inziens volledig terecht. De 1 is ongesynchroniseerd en de synchromesh op 2,3,4 heeft een gebruiksaanwijzing zo dik als een telefoonboek. Wat een loeder. Het wennen aan die bak gaat wel ff tijd kosten denk ik RTFM

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43275
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 november 2022 05:58 PM
  [ # 403 ]
Han S schreef:

Veel plezier er mee Yuri, het is een mooie en fijne auto.

Dank je wel Han.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4918
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 22 november 2022 06:07 PM
  [ # 404 ]

Niets te danken Yuri en ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.

Ik heb drie keer een MK2 gehad en er ook een deel aan gerestaureerd met veel laswerk, dus ik ken hem vrij behoorlijk en ik vind ze beiden mooi, de 1 en de 2 dus en het is voornamelijk een kwestie van smaak, maar ze verschillen niet veel.

Het dashboard van de 1 oogt wat klassieker dan de 2 en wat je mooier vindt mag iedereen zelf bepalen. De Mk1 is wel erg zeldzaam geworden.

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 22 november 2022 09:08 PM
  [ # 405 ]

Na je bezwaar over dunne raamstijlen dacht ik al, waarom geen Mk1… En inderdaad, alsjeblieft geen spaakwielen! love1 Prachtige auto, geniet ervan!

Profiel  
 
 
27 van de 28
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook