Problemen Citroen C4
Koentje4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 17-01-2022

Gepost: 18 januari 2022 10:38 AM

Beste
Citroen C4 , fabriekstype LC9HXC, Hatchback, motorinhoud 1560, motorvermogen 66, diesel. van 2006
Kreeg 14 dagen geleden problemen met de verwarming deed niets meer.
Na een week in de garage, auto weer gaan ophalen, nog steeds niet hersteld, ze moesten iets bestellen. Na het weekend auto weer binnen gedaan, en na twee dagen even gebeld het het stond met mijn auto. Kreeg te horen een probleem met de stuurdoos gingen voor een oplossing zoeken. Nu gisteren nog eens gebeld en kreeg te horen dat ze het niet konden herstellen. Ik naar de garage om de auto, met het gedacht zal wel even zonder verwarming doen tot ik een oplossing zou kiezen nieuwe of occasie te kopen. Ter plaatse zij ik dat ik wel zonder verwarming ging even rijden, kreeg ik plots te horen dat de auto niets meer doet.
Kan iemand me zeggen wat er zou kunnen gebeurd zijn. Is wel een heel rare uitkomst van geen verwarming tot niets meer.
Met vriendelijke groeten

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 18 januari 2022 11:06 AM
  [ # 1 ]

Wij zijn geen helderzienden, maar ik kan je misschien wel een stap op weg helpen.
- Als je verwarming tegenwoordig niet meer werkt dan is dat of omdat de warme lucht kleppen niet meer werken of omdat ze niet meer aangestuurd worden. ( De tijd dat dat met een kachelkraan geregeld werd ligt 30 jaar achter ons ).
- Daar zit een besturing achter die samenwerkt met ” de rest van de auto” om signalen uit te wisselen, de centrale regelaar heet “BSI”, en die regelt bv ook het starten.
Ik hoop dat er iemand aan gewerkt heeft met verstand van auto-electronica, en dat er geprobeerd is om fouten “uit te lezen”, want zo werkt dat met die “moderne autos”. Even met een lamp en draadje iets controleren werkt niet meer, en als je iets kortsluit dan is de electronica gaar/kapot.
Onze eerste vraag: Wat hebben ze besteld ?
Hoe deskundig schat je je garage in ?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 19 januari 2022 06:58 AM
  [ # 2 ]

Even los van wat er aan de hand is, jij brengt een functionerende auto zonder verwarming naar de garage en je krijgt een auto terug die niet meer rijd? Dat zou ik niet accepteren, laat ze die auto op hun kosten maar weer terug brengen in de staat zoals jij hem daar neergezet hebt.

Ik heb eens een laptop naar een computerzaakje gebracht, laptop werkte nog, maar het laad circuit was stuk. Ik heb ze gevraagd het laad circuit provisorisch te repareren zodat de laptop weer gestart kon worden (was nodig om er bestanden af te halen). Ik werd gebeld dat ik de laptop weer op kon halen, de reparatie was mislukt. De laptop deed helemaal niks meer en was op alle mogelijke plekken beschadigd door prutswerk. Ik heb kosteloos een nieuwe laptop gekregen.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Koentje4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 17-01-2022

Gepost: 29 april 2022 02:25 PM
  [ # 3 ]

Beste
De auto was naar 4 weken hersteld en alles zou in orde zijn volgens de garage.
Nu zo een 10 dagen geleden 19/04/2022 kreeg ik een melding ABS storing, maar het rare was auto starte ook niet meer.
Auto rijd weer maar het probleem is nog niet opgelost, zouden iets overbrugt hebben.
Vraag me niet wat want daar heb ik geen antwoord op gekregen.
Nu navraag gedaan in de erkende Citroen garage waar er een diagnose is uitgevoerd voor het verwarmings probleem.
En dit is hun antwoord

Volgende zaken hebben wij uitgevoerd.

- Controle bekabeling
- Uitmeten relais
- Diagnose: centrale defect
Wat bedoelen ze met centrale defect.
Dit is het enige dat ze vertellen na lang aandringen en dat voor een factuur voor diagnose van 230.99€.
Wie kan me op weg helpen om dit te verklaren.
Alvast mij dank.

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 775
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 29 april 2022 02:34 PM
  [ # 4 ]

Ik gok dat ze met “de centrale”, de BSI bedoelen. Dat is de hoofd computer van de auto.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook