2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
ruitenwissers slaan op hol
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9855
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 april 2022 12:17 PM
  [ # 16 ]

Ik had een complete gekocht, tweedehands. Wel opgelet of de stengels hetzelfde waren. Er zijn namelijk heel veel soorten com en je moet het maar net treffen precies de juiste te hebben. Het beste kun je een vraag indienen op onderdelenlijn.nl. En als je JW je VIN geeft kan die precies zien welke je nodig hebt. Misschien heb je geluk en heeft een aangesloten bedrijf precie de goede. Anders openmaken en stengel overzetten. Er is hier of op het C5forum ook een draadje over.

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/viewer.html?pdfurl=http://downloads.bouwman.net/demontage-com2000.pdf&clen=2099700&chunk=true

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2029
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 02 april 2022 12:35 PM
  [ # 17 ]

@ Manus,
In je openingspost heb je het over een C5 uit 2008. Is dat nog een heel late PH2 of een PH3?

En als je de laatste 8 cijfers/letters van je VIN geeft kan ik inderdaad opzoeken welke er bij jou in zit.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 02 april 2022 06:55 PM
  [ # 18 ]

Oké JW en Jantje, het is dus een fase III uit 2008 : VF7RDRFJF54006858. Vanmiddag weer geprobeerd: Zekering erin; alles werkt. 15 km. gereden: De interval begint uit het niets te werken en de hendel reageert nergens op: dan de zekering er maar weer uit.
De garage had het over iets als het “moederbord”. Iemand die hier iets in ziet?  Als het gaat regenen heb ik echt een probleem…
Manus

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2029
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 02 april 2022 10:40 PM
  [ # 19 ]

In jouw PH3 zit onderstaande COM.

Of, en hoe je daarvan de stengels kunt vervangen, geen idee.

Demontage ervan gaat anders dan bij de PH1 en 2.
Ik heb daarvan wat PDF’s gemaakt, die kan ik je sturen.
Geef dan even je mailadres via een PB, dan gaan ze naar je onderweg.

In de doc’s zie ik ook de nodige storingscodes langskomen, zoals deze:
9C88 Storing in ruitenwisserschakelaar : Samenhang
Heb je je auto al eens aan de Diagbox gehangen?

Groet,
JW

Afbeelding Bijlagen
COM_PH3_Manus_(600_x_335).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 03 april 2022 10:28 AM
  [ # 20 ]

J.W. bedankt. Ik zal je mijn mail adres sturen. Vind je (jullie) dat de klachten bij het hendel/de com2000 passen?
De auto is uitgelezen. Alleen storing op de elektroklep in de kop. Die is reeds vervangen. De display gaf storing op de parkeersensoren; geen storing uitgelezen, maar na het resetten deed ie het wel weer: Hoe mysterieus kan een auto zijn?
Ik heb bij Bart Ebben kost een complete com2000 €250,- . Hij verkoopt ook losse ruitenwisser-hendels. Morgen even bellen of dat gaat passen. Alvast bedankt.
Groet, Manus

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2029
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 03 april 2022 10:49 AM
  [ # 21 ]

Het setje doc’s is naar je onderweg Wink

En waarmee is hij uitgelezen, met Diagbox?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2029
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 03 april 2022 12:35 PM
  [ # 22 ]

Via PB heb je gereageerd op mijn mail.

Doe dat svp hier, voor zover je dat mogelijk vindt.
Dan kunnen anderen meedenken en kom je wellicht beter tot een oordeel en oplossing.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 03 april 2022 12:59 PM
  [ # 23 ]

Oké, helemaal prima. Ik wilde alleen niet een garage hier op het forum bespreken, zeker zolang het om aannames gaat en niet om harde feiten. Groet, Manus

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2029
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 03 april 2022 04:50 PM
  [ # 24 ]

Vandaar dat ik schreef: “..... voor zover je dat mogelijk vindt.” Wink

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 04 april 2022 03:04 PM
  [ # 25 ]

Ik kom er niet uit. Vandaag weer gebeld links en rechts. Iedereen heeft een andere mening. Nog een keer alles op een rij.
Als het goed gaat, functioneert de ruitenwisser zoals het hoort, ook dus het hendel aan het stuur. Dan, uit het niets begint de interval te werken; de hendel reageert nergens meer op. Ook bij contact uit gaat ie gewoon door. Alleen de zekering op de bsm-kast er uit krijgt hem stil. Maar naar mijn idee krijgt een ruitenwisserhendel, dan wel ruitenwissermotor normaal toch geen stroom/voeding als het contact af is? Dus waar komt die dan vandaan? Waar zit de kortsluiting waardoor de ruitenwissermotor gevoed wordt? De bsm-kast is reeds vervangen. Ik krijg er een punthoofd van. Met dit regenachtige weer is de auto nu gewoon niet bruikbaar. Is er nog iemand met een lumineus idee?
Groet, Manus

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 04 april 2022 03:32 PM
  [ # 26 ]

Manus, stel dat je regensensor in de voorruit niet goed werkt? Is de ruit vervangen, beschadigd? Of de bedrading. Misschien moet je ook eens in die richting zoeken.
Carglass claimt daar kennis van te hebben. Mogelijk kunnen die eens kijken/meedenken.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2029
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 april 2022 03:55 PM
  [ # 27 ]

Via de regensensor gaat de ruitenwisser alleen aan de gang als je ‘m zelf eerst geactiveerd hebt, gelukkig.
Dus, zomaar vanzelf kan niet, dan is er wat anders aan de hand.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 april 2022 10:51 PM
  [ # 28 ]

Ik weet zo snel even niet hoe het wisser-circuit van een C5 in elkaar zit, maar dat er ook buiten bedrijf 12V+ naar je wissermotor blijft staan is minder vreemd dan je zou denken. Dat kan als de wissermotor tegen massa geschakeld wordt. Zoals ik al eens gemeld had, heb ik nog niet al te gek lang geleden, maar wel bij een totaal andere auto, al eens bij de hand gehad dat de achterste wisser, eenmaal aan, ook bleef wissen als ik de sleutels op zak had. Alleen met de zekering eruit stopte die wisser weer (en mogelijk als de auto z’n slaapstand inschakelde, daar heb ik toen niet op gewacht). Dat bleek uiteindelijk een probleem van de schakelaar te zijn die de elektronica meldt dat de wisser aan het eind van z’n slag heen en terug staat: die werkte niet en daardoor werd de massaverbinding naar die motor niet opgeheven (wat dan weer kan door de boel af te koppelen of door de boel plus-tegen-plus = 0V potentiaalverschil te schakelen). Hoe dan ook, punt is hier voornamelijk: een wissermotor die ‘permanent’ gevoed wordt en door de elektronica juist aan massa wordt gelegd om te kunnen werken, dat kan prima.

Hoe dat bij een C5/III in elkaar zit kan JW je hoogstwaarschijnlijk veel beter vertellen dan ik, maar stel dat er bijvoorbeeld ergens een net wel/net niet kortsluiting in het draadbundeltje naar de wissermotor zit (ergens doorgeschuurd tegen de koets bijvoorbeeld?) waardoor die motor soms ineens buiten het normale pad om ingeschakeld wordt, dan kun je zoiets als dit m.i. ook nog beleven. Of dus als een uitschakel-plus (gesteld dat de motor plus-tegen-plus uitgeschakeld wordt) uitvalt door een onbetrouwbaar contact, zou ook kunnen afhankelijk van hoe de boel precies geschakeld wordt. Dat kan zelfs in de wissermotor zitten, als de parkeerschakelaar in de tandwielkast om de één of andere reden gammel is.

JW, is zoiets bij een C5 als van TS op basis van de schema’s überhaupt een mogelijkheid of zit ik dan helemaal in de verkeerde richting te zoeken? Mijn ideetje komt uit een totaal andere hoek qua automobielbouw, dus ik laat ‘t graag als onzin aanmerken als het volgens de schema’s gewoon niet kan Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2029
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 05 april 2022 09:10 AM
  [ # 29 ]

Zoiets zou inderdaad mogelijk kunnen zijn.
Maar of dat bij de ruitenwissers van de C5X7 ook het geval is, weet ik niet.

Ik zal eens kijken of ik dat schema kan vinden, maar dat kost wel even tijd. Ik heb namelijk geen reguliere toegang tot SEDRE, de schema’s van de Cit’s dus.
Maar ik kom erop terug, ik heb er een aantekening van gemaakt Wink

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 05 april 2022 09:41 AM
  [ # 30 ]

Bedankt voor al het meedenken! Manus

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook