10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10
   
De burgemeester’s C6 van Ed P.  Nieuw roetfilter
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27804
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 april 2024 04:31 PM
  [ # 136 ]

Zover ik begreep zijn de roetfilters voor de V6 niet leverbaar via Citroën.

Zonder EGR en chiptuning op een V6 of andere motor?

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 02 april 2024 09:15 PM
  [ # 137 ]

Jammer dat het niets opgeleverd heeft.
Jouw gevoel is goed. Op HVO100 loopt de motor mooier en start sneller. Komt door het hogere Cetangetal nl.rond 70.

Drukverschil nog opgevraagd ? Is eigenlijk wel interessant om te weten en wel of het filter inderdaad dichtbij verzadigd is dan wel een niet plausibele meetwaarde heeft door bv. kleine beschadigingen / scheurtjes in het binnenwerk / er uit
gedrukte eindstoppen.

Ik zie hier ( duitsland ) een prijs van rond 485,00 € zonder montagemateriaal van Eurorepar en als ruildeel.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 05 april 2024 10:36 AM
  [ # 138 ]

Er zit een nieuw filter in, na 15 minuten stationair draaien is de roetmeting gedaan, ongeveer 250.000 deeltjes terwijl de motor nog niet op bedrijfstemperatuur was.

In het oude filter zat een gat, dat zou dus nooit wat worden, filter schoonmaken was dus achteraf gezien ook geen optie.

De keuze om er een nieuwe in te zetten was achteraf gezien dus de juiste, het is wel een aftermarket en geen origineel, ik weet ook niet of die nog leverbaar zijn, ik ben tevreden. De tijd zal het leren hoe lang deze het volhoudt.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27804
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 april 2024 04:54 PM
  [ # 139 ]

Prima resultaat, ook wel fijn om de oorzaak gevonden te hebben very good

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 08 april 2024 03:15 PM
  [ # 140 ]

Ik hoorde dat voor de 2.7 er niet echt een probleem is
Voor de 3.0 moet de uitlaat er onder uit gezaagd worden.
En is de kost 2350 zonder plaatsing…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 09 april 2024 07:53 PM
  [ # 141 ]

Wat bij mij een vraagteken oproept is, dat er geen motormanagementlampje is gaan branden dwz de eigendiagnose in de motorcomputer heeft niet gesignaliseerd dat de verschildruk in het roetfilter onder de minimum waarde ligt en de temperatuurzender aan de uitgang van de katalysator een te lage waarde gemeten heeft.
EGR en roetfilter uitgeprogrammeerd ?

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 12 april 2024 08:46 PM
  [ # 142 ]

Ik weet het ook niet, ik heb zelf nooit het roetfilter uit geprogrammeerd, misschien een vorige eigenaar, of misschien was het gat in het filter te klein zodat er toch nog wel verschildruk was?

EGR is wel afgeblind, die hoef je niet uit te programmeren, alleen na afblinden storing wissen (heb ik ergens gelezen, was ook al gebeurd voordat ik de auto kocht.)

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 12 april 2024 09:31 PM
  [ # 143 ]

Ik vraag me af of het roetfilter wel uit te programmeren is.

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 17 april 2024 08:34 PM
  [ # 144 ]

Uit programmeren is niet het juiste woord. Met een diagnosetool kun je in de motorcomputer niets in of uit programmeren.
Zoals het mij verteld is door een tuner wordt de dataverwerking van het betreffende onderdeel geblokkeerd in de motorcomputer.De eigendiagnose van het motorstuurapparaat weet niet dat het betreffende onderdeel aanwezig is.

Om te weten of dat het geval is, eenvoudig weg een diagnosetool er aan hangen en kijken of het roetfilter benaderbaar is.

Profiel  
 
 
10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook