Okee, er zitten wat verschilletjes (kuch) in. Ik kan helaas niet zeggen wat mijn owatrol kostte.
Schijt aan originaliteit.





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Bedankt Peter, en alle andere,
Tuurlijk ken ik Albert Liebau.
Maar het blijkt dus dat je dit spul bij de botenbouw en onderhoud kan halen.
Laat ik een vriend hebben die in de Maritime Services zit .
Ik heb hem nog nooit over owatrol horen praten wel over kathodische bescherming tegen roest, daar vult hij zijn dagen mee.
Mogelijk dat hij aan Owatrol kan komen, kost het me ook niets.
Goedkoper kan niet, nou ja af en toe een hapje en drankje serveren voor de gezelligheid .
Eerst de tere delen met zinkspray gespoten, daarna de binnenzijde met synthetische lak geverfd.
gr frank
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Voorspatbord opknappen
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Voorspatbord opknappen
Binnenkant is nu zwart, dus er wordt nu geplamuurd, geschuurd, grondverf gespoten enz enz. Deze flinke deuk met een “spaan” eerst globaal recht gemaakt.
gr Frank
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Voorspatbord opknappen
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Voorspatbord opknappen
Kost niet veel, maar werkt wel perfect. Stalen, buigzame spatels.
gr Frank
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
@Frank:
prachtige bijdrage!
maar toch effe zeggen dat je meer dan 1 foto in een post kan zetten.
rocco schreef:maar toch effe zeggen dat je meer dan 1 foto in een post kan zetten.
Levert op deze manier wel lekker veel posts op.
Dat gaat een mooi schermpje worden Frank. Al nagedacht hoe je uiteindelijke afwerking gaat doen? Zelf spuiten of laten doen? Welke kleur trouwens?
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Voorspatbord opknappen
Hoi Peter, ik wil zeker proberen het scherm zelf te spuiten. Of het heel mooi wordt is natuurlijk de vraag.. ,maar wel de bedoeling. Je merkt met plamuren en schuren dat je bezig blijft, steeds vallen je weer kleine onevenheden op, dus maar weer even opnieuw. Ben al honderd keer naar de zolder gelopen
Ik heb in het verleden wel eens delen zelf gespoten. Wil een hoekje maken waar ik kan gaan spuiten. Indien het goed lukt, ga ik ook de andere delen spuiten, zodat ik op een gegeven moment de hele auto heb gedaan. Ik hoor vaak zeggen dat je twee-komponentenlak moet gebruiken, maar lees hier en daar op internet ook dat het ook goed met lak op basis van cellulose gaat. Vooral als je het zelf thuis doet, ivm de afzuiging van de dampen enz.
En de kleur? Nog aan het twijfelen. Donkergroen, donkeraubergine, donkerpaars, grijs-rozeachtig, oranje-rood…suggesties?
gr Frank
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Voorspatbord opknappen
Hier de URL van de website waar geschreven wordt over Cellulose ipv tweekomponentenlak:
http://www.citroen-restoration.co.uk/ds/painting.php
Een citaat:
”Paint - the only paint that is suitable for home-use is Cellulose. Don’t even think about using 2-pack paint at home unless you want to commit suicide, you need specialist breathing gear to spray 2K.”
gr Frank
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Zwart? Nou ff om te kijken hoe het resultaat is. Met matzwart gespoten zie je alle oneffenheden.
gr Frank
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Tja, het is ff geleden, maar mijn gedachten gaan weer naar het spuiten van delen van mijn Break.
Ik wil op onze (grote) zolder een kleine spuitcabine maken. Hierin ga ik dan steeds een plaatwerkdeel per keer spuiten. Als eerste dus het linker voorspatbord.
* Waar kan ik de wanden het beste van maken? Plastic of liefst gordijnen, die ik dan voor het spuiten nat kan maken?
* Kan ik zonder afzuiging werken? Er worden steeds maar relatief kleine delen gespoten.
* Is het belangrijk om voor het spuiten het een en ander vochtig te maken? En wat dan precies?
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Als je een spuitcabine gaat maken zou ik altijd afzuiging en een gefilterde luchtinblaas erin maken. Wees wijs en koop een 40 uren spuitmasker van bv 3M.(Is een soort van wegwerpmasker wat je 40 uur kunt genruiken, dit werkt zelfs met 2K epoxy lak.) Je hebt maar een set longen. En ook cellulose lak is niet echt erg gezond. Zelf gebruik ik bij voorkeur 2K lak. Dit is veel duurzamer. Maar bij een goed lak systeem hoort ook hetzelfde type grondlak. Anders kun je wel eens problemen krijgen met lak die niet wil hechten of de vorige laag oplost.
Dank Jeroentje, van het 40-uren masker had ik nog nooit gehoord. Ik ga eens op zoek!
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland