Pfff kon het draadje “Voorspatbord” bijna niet meer vinden…..
Heb tussendoor nog even wat anders gedaan
Maar goed, even een foto van de “spuitcabine” op de zolder (drie bij drie meter en 2,5 meter hoog):
Nu maar wachten dat het warm genoeg wordt in Nederland zodat ik kan gaan beginnen
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Jah, en nu zijn we weer een jaar verder…..
Maar de verf is er:
Dit zijn vervelende plekken, doordat er zo veel verschillende verfsoorten opzitten:
Dus dat betekent veel en dun spuiten met grondlak uit een spuitbus en maar weer schuren…
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland






















Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
iek ben benieuwd naar de foto van 2008!
Frank Selen schreef:
Dus dat betekent veel en dun spuiten met grondlak uit een spuitbus en maar weer schuren…
Pas op met grondverf uit de spuitbus ivm bladderen onder lagen. Deze hard minder snel uit dan 2 componenten grondverf met de verfspuit. Ik heb de ervaring dat met grondverf uit de spuitbus de onder lagen makkelijk gaan bladderen. Dat risico is veel kleiner met 2 componenten grondverf.
Succes
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Egbert schreef:Frank Selen schreef:
Dus dat betekent veel en dun spuiten met grondlak uit een spuitbus en maar weer schuren…
Pas op met grondverf uit de spuitbus ivm bladderen onder lagen. Deze hard minder snel uit dan 2 componenten grondverf met de verfspuit. Ik heb de ervaring dat met grondverf uit de spuitbus de onder lagen makkelijk gaan bladderen. Dat risico is veel kleiner met 2 componenten grondverf.
Succes
Dank je Egbert. Een kennis van mij heeft een autoschadeherstelbedrijf en heeft me de lak geleverd. Hij adviseerde mij om dit zo met primer uit een spuitbus te doen, voor kleine reparaties doen zij dat ook. Het lijkt me in ieder geval belangrijk de 2K primer met de verfspuit -die hier overheen moet- idd dun op te zetten.
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Inmiddels -na de twee achterspatborden- aan het werk aan het rechter voorspatbord. Binnenin het spatbord zit tegen het “plafond” een soort karton geplakt met een laag bitak. Dit karton heb ik verwijderd, maar is het belangrijk een dergelijke bekleding weer te plaatsen?
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
De definitieve kleur gevonden: Grey Brown.
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
ieksEmmu schreef:iek ben benieuwd naar de foto van 2008!
Nou daar issie dan:
Binnenkort alles aan de DS hangen…
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Te gek! ziet er goed uit als ik zo even deze foto bekijk Je ben er een behoorlijke tijd mee bezig geweest volgens mij als ik het zo lees. Het blijft toch moeilijk om alles vlak te plamuren en strak te spuiten.
Succes met het afhangen van het geheel!
Groetjes, Nick
Smakman schreef:Te gek! ziet er goed uit als ik zo even deze foto bekijk
Je ben er een behoorlijke tijd mee bezig geweest volgens mij als ik het zo lees. Het blijft toch moeilijk om alles vlak te plamuren en strak te spuiten.
Succes met het afhangen van het geheel!
Groetjes, Nick
Dank je Nick, ik ben dit topic idd vier jaar geleden gestart! Heel vaak plamuren en schuren. Maar dat gaat makkelijk indien je de delen op de zolder hebt liggen, steeds voor een kwartier of half uurtje even aan het werk. Maar heb ook wel ‘ns een half jaar niks gedaan. Spatborden heb ik een aantal keren moeten spuiten, deuren gingen eigenlijk in een keer goed! Nu nog (zal wel weer de Lente worden) de twee delen van de achterklep en de motorkap en dan iets bedenken voor het dak…
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Ja ik had van de laatste paar berichten de datum gelezen, sorry maar ik vond een jaar al lang;) Maakt ook niet uit.. Misschien weet je wel, ik heb afgelopen voorjaar hetzelfde gedaan maar dus wel in minder tijd.. Het is een bereklus. Ik heb gehoord dat de motorkap het moeilijkst is dus het dak zal ook wel onder het lastigst vallen.
Ik sprak laatst ook een professionele spuiter bij een schadeherstelbedrijf, zelfs zij hebben nog wel eens last van druipers of dat het niet 100% strak is dus kan me voorstellen dat het bij jou in het schuurtje ook niet allemaal meteen lukt. Het is ook maar net wat je wil, wil jij het showroom-proof hebben?
Bij mij was het dus ook niet echt in 1 keer gelukt allemaal dus had vorig weekend toevallig alles in de blanke lak gezet (behalve het dak). Het dak was niet spatzuiver, de verf zat er wel dik op en geen druipers. Dus heb ik die vorig weekend nat opgeschuurd, dat ziet er weer piekfijn uit. Ik heb misschien wel het voordeel dat het dak wit is…
Groot respect Frank!
Ben je zelf ook een beetje tevreden?
Ik kan me voorstellen dat je kritisch wordt als er toch al zo lang mee bezig bent.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Het ziet er heel goed uit!
Heb je dit met 2K lak gespoten, of met het watergedragen spul?
En wat voor spuit heb jij gebruikt? een 1.5 of grotere?
Belangstellende groeten Peter.
pavang schreef:Het ziet er heel goed uit!
![]()
Heb je dit met 2K lak gespoten, of met het watergedragen spul?
En wat voor spuit heb jij gebruikt? een 1.5 of grotere?Belangstellende groeten Peter.
Peter je kunt hier het een en ander lezen. Ik heb 2K-lak gebruikt. Spuitpistool weet ik eerlijk gezegd niet.
DS-Frank schreef:Groot respect Frank!
Ben je zelf ook een beetje tevreden?
Ik kan me voorstellen dat je kritisch wordt als er toch al zo lang mee bezig bent.
Ik ben wel tevreden, hier en daar een kleine “zakker” of wat ongerechtigheden. Nu eerst alles aan de auto hangen en dan op een zonnige winterdag wat schuren en polijsten.
Smakman schreef:Bij mij was het dus ook niet echt in 1 keer gelukt allemaal dus had vorig weekend toevallig alles in de blanke lak gezet (behalve het dak). Het dak was niet spatzuiver, de verf zat er wel dik op en geen druipers. Dus heb ik die vorig weekend nat opgeschuurd, dat ziet er weer piekfijn uit. Ik heb misschien wel het voordeel dat het dak wit is…
Nat geschuurd met korrel 2000 neem ik aan? Met de hand of machine? En daarna nog gepolijst?
Nog even je foto’s opnieuw bekeken. Grappig de overeenkomsten:
Jij hebt het wel degelijker aangepakt door stukken in te lassen, ik heb alles geplamuurd.
Bij de laatste “ronde” spuiten heb ik alle delen wel horizontaal opgehangen. Dat werkt een stuk makkelijker en kun je ook goed de binnenkanten doen.
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Zes delen aan de wagen gehangen, nu nog de voorspatborden!
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland