1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Carplay / Bluetooth muziek + telefoon in C6
Dirk-Jan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 30-06-2022

Gepost: 04 juli 2022 08:09 AM

Binnenkort ben ik in het bezit van mijn tweede C6. Een mooie 3l benzine uit 2009 van de eerste eigenaar. In het verleden reed ik meerdere XMs, dus reeds een C6 (2.7 diesel uit 2006) en daarna door omstandigheden Citroënland even achter me gelaten doordat de C6 het begaf en de werkgever een Duitser klaar had staan.

Nu kan ik weer terug naar een échte auto, maar één ding ben ik toch erg gewend aan geraakt: het gemak van een smartphone die zorgt voor navigatie, muziek en handsfree bellen. Ik zoek nu een oplossing om straks in mijn C6 te laten inbouwen zodat ik muziek via de luidsprekers kan afspelen, kan bellen en navigeren.

Oplossing 1:
Ik ga nu mogelijk een beetje vloeken in de kerk (een mede-citroen liefhebber noemde dit heiligschennis), maar in het ideale geval kan ik het stuk waar de radio en telefoonknoppen zitten, vervangen met een inbouwradio die Carplay ondersteunt.

Oplossing 2:
Iets inbouwen a la Parrot waardoor ik audio en telefonie via bluetooth kan krijgen zonder dat er iets aan het dashboard gewijzigd moet worden. Navigeren doe ik gewoon via de telefoon die in een houder zit.

Wie kan mij vertellen of optie 1 uberhaupt mogelijk is, en/of welke oplossingen er zijn om oplossing 2 mogelijk te maken?

Ik heb al door het forum gekeken maar de meeste posts hierover zijn toch alweer een paar jaar oud, dus vandaar dat ik dit nog eens lanceer.

Alvast bedankt!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 04 juli 2022 02:41 PM
  [ # 1 ]

Als je een “2009” hebt dan zit er al een RT4 in , met disk. Die kun je relatief eenvoudig vervangen door een RT5 ( uit een latere C6, maar nog makkelijker uit een 407..) . Die hebben bluetooth, en ook een USB aansluiting.
Bluetooth muziek werkt niet, daarvoor moet je met een kabeltje werken. Zit wel een “jukebox” in die je kunt vullen met MP3.
Navigatie werkt prima met de disk, maar de laatste kaarten zijn van 2017. Ik gebruikt dat, soms is er een rotonde die niet op de kaart staat, maar omdat ik m’n eerste miljoen kilometer nog zonder GPS gereden heb kan ik daar wel tegen.

Ik heb gezien dat er iemand is die Andoid systemen verkoopt voor de 407 ter vervanging van de RT3 of RT4 ( systeem + scherm) , dat zou in principe ook in een C6 moeten werken.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Dirk-Jan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 30-06-2022

Gepost: 05 juli 2022 07:01 AM
  [ # 2 ]

Ok, bedankt voor die info.

Ik kan dus gaan kijken naar een toestelletje dat misschien toch in de opening past (want geen 2DIN), ik kwam ook op recentere posts elders tegen dat een Yatour nog steeds een degelijke optie kan zijn, en dus evt. de optie om de RT4 te vervangen met een RT5.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 juli 2022 05:29 PM
  [ # 3 ]

In mijn C5 waar origineel een NG4 in zit heb ik dit setje gezet:
https://www.carinterface.nl/bluetooth-usb-aux-interface-audio-adapter-citroen-citroen-autoradios_mn-bua-rd4

Dit kastje gedraagt zich als een CD wisselaar en wordt aangesloten op de CD wisselaar achterop de radio.
Alles werkt incl. je stuurbediening (volgende track e.d.).

Na inbouw moet je alleen de CD wisselaar laten inprogrammeren (liefst door een dealer die dat echt vaker heeft gedaan want het lukt ze niet allemaal). Als er al een CD wisselaar in zit dan koppel je deze los en hoef je niets extra’s te doen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Dirk-Jan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 30-06-2022

Gepost: 05 juli 2022 09:55 PM
  [ # 5 ]

Bedankt Arjan, begrijp ik goed dat dat enkel voor muziek is, niet voor telefoongesprekken via bluetooth?
In mijn geval moet ik dat er eigenlijk ook bij hebben.

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 05 juli 2022 10:10 PM
  [ # 6 ]

De RT4 heeft een uitstekende telefooninstallatie, met een eigen SIM en (externe) antenne.
Die RT4 had ik ook in mijn C5, werkte voortreffelijk.

Ik deed dat met een Duo-SIM van Vodafone.
Alternatief is er een eigen SIM kaart in te zetten, en dan daarnaar door te schakelen als je in de auto zit.

Groet,
JW

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 juli 2022 12:15 PM
  [ # 7 ]
Dirk-Jan schreef:

Bedankt Arjan, begrijp ik goed dat dat enkel voor muziek is, niet voor telefoongesprekken via bluetooth?
In mijn geval moet ik dat er eigenlijk ook bij hebben.

Ja dat zit er ook bij, even goed kijken wel model je nodig heb er kan verschil tussen zitten.
Bij de link die ik poste zit het er wel bij, staat in het lijstje van product eigenschappen. Er zit ook een externe microphone bij.

Anders even contact opnemen met het bedrijf, zij kunnen je daar wel verder mee helpen.

Profiel  
 
pierre724
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 07-08-2012

Gepost: 01 januari 2023 09:48 PM
  [ # 8 ]

Beste forumgenoten,

Ik heb een 2.2hdi citroën C6 uit 2007,.. en wil ook graag mijn spotify muziek afspelen via het citroen systeem.

Is dit een set die ik ook voor de mijne (uit 2007) kan gebruiken?
en is het plug-play of kan ik beter een andere set kopen?

https://www.carinterface.nl/bluetooth-usb-aux-interface-audio-adapter-citroen-citroen-autoradios_mn-bua-rd4

of dit?

https://www.carinterface.nl/yatour-usb-sd-aux-in-mp3-interface-voor-citroen-autoradios_ytm06-rd3

of,.. ?

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 01 januari 2023 10:00 PM
  [ # 9 ]

Welk systeem zit er in jouw C6, is dat een RT4 met HDD, of nog een RT3?
Of nog iets anders?

Afhankelijk daarvan moet je een keuze maken.

Groet,
JW

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 januari 2023 10:39 PM
  [ # 10 ]

C6 2.2HDI werden ook veel geleverd met een RD4 zonder navigatie.

Pierre724:  Kun je ons vertellen wat er in je C6 zit ?
Anders post on het RPO/Orga nummer of de VIN ?

groet

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
pierre724
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 07-08-2012

Gepost: 02 januari 2023 09:43 AM
  [ # 11 ]

Mijn 2.2 heeft een werkend navigatiesysteem, het was een ‘‘exclusive’’ uitgevoerd exemplaar.

ik zal het opr nummer eens opzoeken

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 02 januari 2023 10:24 AM
  [ # 12 ]

Is veel makkelijker: Heb je een CD speler in de kofferbak ? Ja => RT3, Nee, RT4 met harddisk.
Oftewel: Staat je navigatie op een CD: RT3, anders RT4.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gepost: 02 januari 2023 12:41 PM
  [ # 13 ]

Je moet er wel rekening mee houden dat verschillende instellingen van de auto geprogrammeerd zitten in het RT4/5

systeem als een file op de harddisk. Vervang je de complete unit dan ben je de instellingen kwijt. Bij een ander

radio systeem werkt dat dus niet meer.

Profiel  
 
pierre724
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 07-08-2012

Gepost: 03 januari 2023 11:52 AM
  [ # 14 ]

Beste heren/dames(?)

Ik heb geen cd wisselaar of iets voor zover ik weet,
althans niet in de kofferbak en volgens mij ook niet elders.

dit is mijn chassisnummer, dus wat moet ik kopen?

VF7TD4HTH78017155

en is dat plug/play op originele stekkers of plekken?

groet,

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 03 januari 2023 12:05 PM
  [ # 15 ]

Via de VIN:
ONTVANGER RADIO >> AUDIO-/TELEFOONSYSTEEM “RT4”

Je moet een daarbij passend systeem zoeken.

Groet,
JW

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook