6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6

De D super 5 van Frans
Frans&Inge
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56

- ID/DS D-super 5
Gepost: 30 maart 2023 09:14 AM
  [ # 76 ]

Thanks, dat is dan in combinatie met het plaatje OP de toerenteller, vindt dat toch minder mooi en blijf bij mijn ‘lange naalden’ LED verlichting is een verademing, alleen het laadstroomlampje moet een gloeilampje blijven om de bekende redenen.

Profiel  

Frans&Inge
< 100 berichten
Rank

- ID/DS D-super 5
Gepost: 27 juli 2023 11:09 AM
  [ # 77 ]

Zoals eerder hier op het forum gemeld, had ik tijdens het toeren dat er steeds een hinderlijke uitlaatgas-lucht naar binnen kwam in het interieur maar wist niet goed hoe dat op te sporen.
Nu doe ik voor mijn werk inspecties aan o.a. verwarmingsketels en toen ging er bij mij een lampje branden, wat nou als ik mijn rookgasanalyse apparaat nu eens gebruik en die uitlaatgaslekkage eens ‘snuffel’? Bij het spruitstuk op de kop niks maar bij de flenzen naar de dubbele downpipe was het bingo! 23.000 ppm’s aan CO, duidelijk dat de pakkingen hun beste tijd gehad hadden, nieuwe pakkingen opgepikt en met wat bosal gungum weer gemonteerd (nee, tapeindjes niet afgebroken, boeltje was mooi gangbaar)
Op de afgelopen sleuteldag in Tull heeft Harry de caburateur netjes afgesteld op de testkast, gasklep 1e trap van de weber stond te ver dicht, dat geeft veel onverbrande koolwaterstof (dat is o.a. wat wij ruiken als uitlaatgas) en alles weer top in orde, heel blij want dit kan je rij plezier echt behoorlijk bederven, ook wel eens leuk om te lezen dat iets opgelost is, niet dan?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27727

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 juli 2023 04:33 PM
  [ # 78 ]
Profiel  

Jeroen Simons
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1279

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 27 juli 2023 05:35 PM
  [ # 79 ]

@Frans. Fijn dat je het opgelost hebt. Ook leuk om te lezen dat een rookanalyse apparaat helpt bij het zoeken naar de oorzaak. Als het niet zichtbaar lekt, rookt of knettert is stank heel lastig te vinden. Ik welke branches hebben ze zulke apparatuur? Verwarmings(ketel) branche of ook andere?

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  

Frans&Inge
< 100 berichten
Rank

- ID/DS D-super 5
Gepost: 17 september 2023 11:16 PM
  [ # 80 ]

Te vroeg gejuigd, afgelopen zaterdag een puzzelrit gereden van 160 km en nog steeds uitlaatgas (geur) aan de bestuurderskant.
Toevallig ging ik tijdens het rijden met mijn hand langs de deur ter hoogte van de ontgrendeling van de parkeerrem en voelde daar duidelijk een warme luchtstroom die, voor mijn gevoel te krachtig aanvoelde dan de op dat moment gereden snelheid.
Ik heb een doekje in de kier tussen deur en deurrubber gefrot en he kijk nou, de lucht werd aanzienlijk minder…..
Nu kan het wel aanzienlijk turbulent tochten rond een rijdend voertuig maar niet vanaf het uiteinde van de uitlaat dus ik vermoed dat er onder de auto misschien een klein lek in de pijp zit, heb in de motorruimte zelf nog uitgebreid ‘gesnuffeld’ met de rookgasanalyse koffer maar niks meer kunnen vinden, hopelijk a.s. zaterdag als het weer het toelaat in Tull een kijkje op de brug nemen.
De dag eindigde hoe dan ook feestelijk want onze auto werd ‘best of show’ in de categorie 1960-1975 zie riversidecarclassic.nl
P.S. ja Jeroen, die rookgasanalyse apparatuur is het meest gebruikt in de verwarmingsbranche, sorry voor het late antwoord

Profiel  

6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6

© Citroën-Forum 2003 - 2023 | adverteren
Facebook