5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
DS19 1966 Break Techniek update
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42235
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 18 september 2022 10:17 PM
  [ # 61 ]

Dan zou ik gelijk maar naar LHM gaan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5294
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 september 2022 07:19 PM
  [ # 62 ]

Misschien ten overvloede, de leidingen zijn (neem ik aan ) hetzelfde.
De leidingrubbers moet je toch vervangen dus dat is geen extra werk/kosten.
Enige ding is het stuurhuis.
Als die nu nog lekvrij is (zou ik eerst laten testen) dan is het wel een kostenpost om die naar LHM om te bouwen.
Een goed gereviseerde kost €1000,- En een wachttijd van minstens een jaar…
En vergeet de achterremscharniertjes niet. Die zou ik gelijk ombouwen naar remslangen.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9431
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 19 september 2022 07:24 PM
  [ # 63 ]

Vergeet je niet zaken als remcommando, hoogteregelaars, veercilinder en remzuigerafdichtingen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5294
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 september 2022 07:48 PM
  [ # 64 ]

okee okee,
Maar die zijn denk ik nog wel te vinden voor een redelijk bedrag in LHM

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 780
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 22 september 2022 05:31 PM
  [ # 65 ]

Klopt, moet wel een en ander vervangen worden.
Volgens de liefhebbers is oude rode systeem ultieme veersysteem van de DS. Voor onderhoud en vervanging delen is lhm weer gunstig.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42235
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 22 september 2022 05:56 PM
  [ # 66 ]

Onzin. Op LHM veert ie met de juiste bollen net zo goed. Maar dan zonder gezeik.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 780
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 22 september 2022 06:50 PM
  [ # 67 ]

Daar heb ik dan weer geen ervaring mee Smile

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3078
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 22 september 2022 07:36 PM
  [ # 68 ]

Ik geloof dat ook niet. Wat we wel weten is dat de DS door de tijd heen steeds “hardere” bollen heeft gekregen. Ook “rode” bollen zijn in 1959 en in 1962 veranderd van dempers, en dat waren nog losse dempers. Het is niet makkelijk te zien welke dempers het zijn, daarvoor moet je ze demonteren en in “apres vente” kreeg je standaard de “laatste” , dus vroege moest je speciaal bestellen. Dat geldt ook voor revisie bollen: Men nemen een groene bol zet er een LHS membraam in en schildert hem zwart: Een “rode” bol. Veel te stug gedempt.
Bij Citrotech KUN je nog dempers kiezen: Normaal krijg je standaard late stugge, maar als je het speciaal vraagt krijg je vroege “soepele” bollen.

Als je kijkt naar de viscositeit en de viscositeits index dan is LHS2 koud ongeveer even dik als LHM en heeft een iets lagere vi-index, dus wordt bij hogere temperaturen iets dunner dan LHM, maar dat zul je pas merken als je LHM / LHS boven de 70-80 graden komt, dat kan maar is wel heet.

Overigens: Alleen de “originele” LHS ( waarvan er 8 goedgekeurde fabrikaten waren ) was rood, LHS2 is van Citroen zelf en kleurloos.

Als je iets dunnere olie wilt als LHM en van een rode kleur dan kun je er “avionics” hydraulic oil “5606” in doen: Die is mineraal en werkt goed met de LHM dichtingen ( wordt nogal eens gebruikt in de USA…) . Schilder de groene bollen zwart en je hebt het ultieme bedrog.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 780
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 02 oktober 2022 06:01 PM
  [ # 69 ]

Dank voor de uiteenzettingen.

Ondertussen met namaak van leidingen bezig.
De leidingen die ik niet zelf kan maken aangeschaft.
Leiding op remcommando vond ik nog niet geweldig.
Zouden de gaten niet overeen komen met het origineel of zouden de tapeinden al verbogen zijn bij een mogelijke eerdere vervanging.

Radiateur laten afpersen en daar zit na al die jaren geen muziek meer in aan met name onderzijde. Wat is een aanbeveelbare? 4 rijen radiateur

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9431
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 02 oktober 2022 06:25 PM
  [ # 70 ]

Bij een goede radiateurenzaak kunnen ze er een nieuw blok inzetten. Vaak goedkoper dan een hele nieuwe en net zo goed.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 780
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 02 oktober 2022 07:26 PM
  [ # 71 ]

Dergelijke bedrijven worden steeds schaarser.
Degene die hem afperste is er mee gestopt maar gaf al aan dat er ook andere messing onderstuk op zou moeten.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 780
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 12 oktober 2022 06:53 PM
  [ # 72 ]

Nieuw koelblok en reparatie waren hoger dan een nieuwe remake dus radiateur op het lijstje.
Kachelradiateur was nog goed dus die gaat er weer in.

Genoeg werk nog.
Iemand ervaring met nieuwe productie veercilinders?

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 994
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 12 oktober 2022 08:04 PM
  [ # 73 ]

Aanbeveling is om een radiator met de meeste capaciteit te monteren. Heb ik ook gedaan en sindsdien blijft de temperatuur onder alle omstandigheden netjes in het witte vlak. Tijdig de koelvloeistof verversen helpt natuurlijk ook bij de levensduur en koelwerking van het systeem.
Op jouw laatste vraag. Ik heb ze er achteronder zitten. Sinds een paar weken, setje van Citrotech. Tot nu voldoen ze prima en ook blijft de auto lang op hoogte na parkeren. Op lange termijn is natuurlijk afwachten maar ik heb er wel vertrouwen in dat ze kwalitatief goed zijn.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 780
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 12 oktober 2022 10:00 PM
  [ # 74 ]

Dank Jeroen.

Dan gaan we dat ook proberen voor wat betreft veercilinders. Met name revisiecilinders voor de break zijn overal out of stock behalve dan de nieuwe productie Smile

Voor radiateur ga ik voor de grootste. Koelproblemen is minder fijn door verkeerde keuze.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 780
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 20 oktober 2022 11:42 AM
  [ # 75 ]

Afgelopen dagen de benzinepomp en weber carburateur maar eens ultrasoon laten reinigen.
Geen overbodige klus aangezien er onwijs veel vet en andere zaken aan waren gaan kleven.

Weer fris en kunnen gemonteerd worden. Monteren jullie de carburateur op de originele dikke voetpakking? Of aanbeveelbaar op daar 2x papieren pakking onder en boven aan te brengen. Daarnaast merkt ik op dat er een klein seegringetje ontbrak. Heeft iemand zoiets toevallig liggen voordat ik weer een heel assortiment aanschaf Smile

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook