3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
DS19 1966 Break Techniek update
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42235
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 16 augustus 2022 10:39 AM
  [ # 31 ]

Warmstoken heeft beperkt zin, heetstoken helpt. Ervaring leert dat de borgpen veel eerder staat te gloeien dan het armpje zelf.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Leeuwis
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 500
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 17 augustus 2022 10:29 AM
  [ # 32 ]

Laatste keer dat ik dit probleem had heb ik een doorslag op de luchthamer gelast en zo een klein beetje zinvol geweld gebruikt.

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 780
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 17 augustus 2022 07:46 PM
  [ # 33 ]

Dank Niels.

Gaan we voor zinvol geweld met de slagpen en heet stoken. Wordt vervolgt.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 780
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 12 september 2022 05:44 PM
  [ # 34 ]

Ondertussen met koelsysteem bezig.
Is er op het blok een laagste aftappunt aanwezig om het geheel vloeistof vrij te maken.


De update van de pen volgt nog als ik juiste gereedschap heb Smile

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42235
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 12 september 2022 05:57 PM
  [ # 35 ]

Achter de startmotor. Dop 21mm

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 780
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 12 september 2022 07:05 PM
  [ # 36 ]

Dank waterman voor snelle antwoord. Ga er mee aan de slag.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 780
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 17 september 2022 05:45 PM
  [ # 37 ]

Gevonden. Boel eens goed doorgespoeld en was geen overbodige luxe. Inmiddels weer goed schoon.

De volgende uitdaging is het lossen van de voorste veercilinders en dan met name de veerstangen.
Bij filmpje van ds-tt zag ik dat het onderdeeltje waar de stang in zit en op de kogel rust nog los kan met splitpen. Bij dit type lijkt dit nog onderdeel van de veerarm. Clip van de veerstang is los maar lijkt nog ergens op te haken.
Of is deze in het verleden ovaal geworden waardoor hij niet los komt.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9431
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 17 september 2022 06:06 PM
  [ # 38 ]

Is het niet zo dat die stang allen maar uit de kom wil in een bepaalde stand?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42235
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 17 september 2022 07:18 PM
  [ # 39 ]

Bij 65-66 kan de stang niet los.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 780
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 17 september 2022 07:33 PM
  [ # 40 ]

Oke. Betekend het dat hele draagarm eraf moet om veercilinders te vervangen?

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9431
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 17 september 2022 08:08 PM
  [ # 41 ]

Volgens mij drukt die stang gewoon tegen de bodem van de zuiger en is daar niet mee verbonden. Het kan zijn dat je eerst het einde van de cilinder af moet schroeven.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 780
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 17 september 2022 08:30 PM
  [ # 42 ]

Klopt de veerstang zit los in de zuiger en met een clip aan de draagarm. Daaronder zit een kogel waar hij op beweegt.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42235
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 18 september 2022 10:32 AM
  [ # 43 ]

Doe eens een foto

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3078
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 18 september 2022 11:00 AM
  [ # 44 ]

Ik ben geen echte DS/ID kenner, maar vroege DS/ID’s hebben geen “losse cup”. Zie pagina uit onderdelenboek. Dit is van 1962.
Als ik heb goed zie dan is dat in februari 1967 veranderd met een andere “hevel” en een losse cup als kogelhouder.

Afbeelding Bijlagen
DS_1962_front_suspension_planche_142.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 780
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 18 september 2022 11:12 AM
  [ # 45 ]

Dank. Dat klopt deze zit vast ten opzichte van de latere waarin kop los komt met splitpen.

Stang D434 komt niet los. Borgclip al los.
Dan beweegt hij een cm of 0,5 a 1 alleen dan stokt hij.

Foto plaatsen is gelukt met een screenshot van het origineel komt hij onder de 500kb. Dat maakt het probleem mogelijk wat duidelijker Smile

Afbeelding Bijlagen
Screenshot_20220918-112050.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook