4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
De GTi Turbo 2 Van TRXke
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2023 01:43 PM
  [ # 46 ]

Ja daarom vraag ik het ook, ik weet niet hoe het in België geregeld is. In Duitsland lijkt het me niet verstandig bijvoorbeeld.

Profiel  
 
Gepost: 14 oktober 2023 04:25 PM
  [ # 47 ]
Arjan Verkade schreef:

Keuren op 15” staal met juiste bandenmaat en daarna wisselen voor wat je zelf wil om te rijden is ook geen optie?

Buiten het feit dat het je extra set banden kost…

Dat word wel gedaan, maar zelf sluit ik dit uit.
Indien je een ongeval maakt met menselijk letsel dan gaat er verder gekeken worden en in dat geval zal je het moeilijk krijgen.
Punt is dat je auto niet wettelijk in orde is en dan kan je dit aanvechten door te bewijzen dat dit niet aan de oorsprong van het ongeval ligt.
Op die dingen zit ik niet te wachten…

Voor mij is het simpel ofwel de 210/55VR390 of de 205/60 15 91V, dit kan zelfs met Alfa staal maar liever Alu natuurlijk.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 oktober 2023 06:18 PM
  [ # 48 ]

very good

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 14 oktober 2023 09:31 PM
  [ # 49 ]

Er is tweedehands vaak wel wat 15 inch Alfa aluminium te krijgen, moet je alleen naar de goede ET kijken. Is heel lang populair geweest, ook in de aftermarket en daar zitten best mooie velgen bij.

Ik begrijp je wel: In theorie zou de 16 inch met 205/50-16 net mogen omdat die 1.6 % kleiner zijn.
Wat de fabrikant wil: 205/55-16 wordt niet toegelaten in vergelijking met de TRX’en, die zijn 1.8 % groter, dat is boven de toegelaten 1.5%. Als je origineel 195/70-14 had dan mag dat wel, dan is het verschil kleiner, maar dan moet je een PVG of een COC hebben waar die op staan.

 

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gepost: 14 oktober 2023 10:38 PM
  [ # 50 ]

Op zich moeten het niet de Borbet C velgen zijn, ik ben nu wat online aan het zoeken en inderdaad je vind andere “mooie” velgen alleen een ET waarde van 40 of meer (wat je nodig hebt als ik het goed heb) is niet makkelijk te vinden.
Nog iets wat niet toegestaan is in België zijn spacers, wat voor sommige velgen vooraan wel nodig is om niet aan te lopen.

Velgen van een 147 zouden wel passen zonder aanlopen.

Nu mijn GTi Turbo 1 is een ingevoerde uit Frankrijk en heeft in 2003 de gelijkvormigheidsprocedure doorlopen om op Belgisch kenteken te kunnen zetten. Wat wil zeggen dat deze wagen dus een PVG heeft waar de 210/55VR390 in staat als bandenmaat.Om die reden zit ik dus vast aan die maat (samen met het dagelijks kenteken)
Ik geloof dat het best mogelijk is om die 205/55-16 gekeurd te krijgen in BE als je een import CX hebt waar dus geen gelijkvormigheidsattest van gekend op de keuring en waar dan een oldtimer kenteken op zit/komt.
De auto waar dit topic over gaat is een origineel in België geleverde GTi T2 die dus ook dat pvg heeft en gekend is bij de keuring maw hier zit ik dus ook vast aan de 210/55VR390 of de enige toegestane andere maat in 15”.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook