3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Haperen en moeilijk lopende bx deauville 1993 - alle input wordt gewardeerd!
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 november 2022 07:47 AM
  [ # 31 ]
Duresoep schreef:

Die valt ook te stellen toch?

Zeker, maar een juist ontstekingstijdstip is één van de eerste zaken die je controleert.

En dat de motor met een andere ECU eerst even goed loopt valt te verklaren, als een ECU meer dan 15 minuten spanningsloos is wordt het storingsgeheugen gewist.

Dus stap 1 tijdstip controleren/afstellen en stap 2 ECU uitlezen, alvorens je aan allerlei andere zaken begint te denken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Duresoep
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 07-10-2022

Gepost: 08 november 2022 12:56 AM
  [ # 32 ]
René Jongejan schreef:

Je moet niet de veelpolige steker op de ECU hebben, maar de tweepolige diagnosesteker die er los bij hangt.
En dan in die steker de aansluiting waar de groene draad op zit.

Deze 2 polige diagnose stekker. Is dit niet de groene stekker bij de rechterveerbol, met de groene en zwarte draad? Of zit deze echt bij de ecu onder de passagiersstoel? Want daar zie ik geen losse stekker bij liggen.

Kick.

ik doe maar wat, maar ik kom er wel huh

citroën bx deauville 1993
citroën ds super 1974

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 november 2022 07:59 AM
  [ # 33 ]

Bij een AX hangt de ECU onder de kap, net voor de rechter veerpoot.
De tweepolige diagnosesteker hangt er bij.

Best mogelijk dat bij een BX die steker daar ook ongeveer hangt, geen ervaring mee.
In de steker moet je de groene draad hebben.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Duresoep
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 07-10-2022

Gepost: 10 november 2022 04:53 PM
  [ # 34 ]

Oke over de ontsteking checken, volgens de vraagbaak heb ik hier een scoop of een strobosscoop voor nodig, deze heb ik niet helaas dus dit moet misschien maar op een ander moment. Wel heb ik de ecu geprobeerd uit te lezen met de methode van de schakelaar die beschreven stond in de vraagbaak en via de link die René in het begin van dit topic heeft gestuurd. Het mil lampje ging aan maar knipperen, ho maar. Allemaal verschillende combinaties geprobeerd en weet vrij zeker dat ik de goeie uitlees stekker heb. Ook nog geprobeerd zonder schakelaar en handmatig de draad op de massa doen om zo zelf als schakelaar te fungeren. Maar niks, het lampje was aan het uit te krijgen, ook reageerde het op het contact maar gewoon geen geknipper. Iemand hier ervaring mee, anders misschien toch maar kijken of iemand een knipperkastje te leen of te koop heeft.

Kick.

ik doe maar wat, maar ik kom er wel huh

citroën bx deauville 1993
citroën ds super 1974

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 november 2022 05:01 PM
  [ # 35 ]

Op de pin met de groene draad aangesloten?

En houd je de drukknop voldoende lang ingedrukt?
Minstens 3 sec, maar 5 is beter.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Duresoep
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 07-10-2022

Gepost: 10 november 2022 05:48 PM
  [ # 36 ]

Ja op de pin met de groene draad, andere pin gaat ook niks knipperen of branden.
Wat er gebeurt:
- schakelaar open, mil lampje staat aan.
- contact aan, mil lampje gaat uit.
- schakelaar gesloten voor 3-5 seconden (ook langer geprobeerd) mil lampje gaat aan.
- schakelaar open, er gebeurt niks.

ik doe maar wat, maar ik kom er wel huh

citroën bx deauville 1993
citroën ds super 1974

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 november 2022 07:56 AM
  [ # 37 ]

Mocht jouw bolide dat aan kunnen, kom dan maar eens naar de kop van NH.

Doe ik een poging ‘m uit te lezen en hang ik ook even de stroboscoop eraan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Duresoep
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 07-10-2022

Gepost: 11 november 2022 12:27 PM
  [ # 38 ]

Op de snelweg tuf ik lekker door dus dat moet helemaal goed komen. Als je binnenkort een dagje of avondje vrij hebt dan zou dat heel fijn zijn.

Kick.

ik doe maar wat, maar ik kom er wel huh

citroën bx deauville 1993
citroën ds super 1974

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 november 2022 03:05 PM
  [ # 39 ]

Aan een uurtje hebben we wel genoeg.

Via PM plannen we binnenkort wel een voor beiden passend moment.

Overigens vanuit Haarlem naar de Noordkop is slechts beperkt autosnelweg, boven Alkmaar is alles regionaal.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Duresoep
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 07-10-2022

Gepost: 12 november 2022 03:19 PM
  [ # 40 ]

Hi rené, ik heb je een pm gestuurd, vandaag is de schakelstang los geschoten, gelukkig nog met een ziptie naar huis kunnen rijden maar ja dat is weer een ander verhaal…

Kick.

ik doe maar wat, maar ik kom er wel huh

citroën bx deauville 1993
citroën ds super 1974

Profiel  
 
Duresoep
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 07-10-2022

Gepost: 23 november 2022 07:49 PM
  [ # 41 ]

Update:

Het uitlezen van de ecu is gelukt, code 41 (bobine) gaf die aan maar dat is een oude code, de bobine is namelijk al vervangen. Het wissen van de code is nog niet gelukt. 20 seconden en langer de schakelaar gesloten maar hij is nog niet verdwenen.
Het hele monopoint huis en injector is inmiddels ook vervangen door een andere.

Het lijkt alsof het probleem verholpen is maar ik durf het nog niet te zeggen aangezien de auto het eerder ook soms ineens goed deed en de dag daarna weer slecht liep. Ik ga dus nog even testen voor een tijdje en als het probleem terug komt dan zal de kans heel klein zijn dat het nog in het monopoint huis of injector ligt of ergens daar in de buurt. Misschien zou het dan eerder aanduiden dat de ontstekingvervroeging niet helemaal goed zit.

Ik hou het dus nog in de gaten, hopelijk blijft de bx rijden zoals die nu rijdt en is het probleem verholpen.

to be continued….

Kick.

ik doe maar wat, maar ik kom er wel huh

citroën bx deauville 1993
citroën ds super 1974

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 november 2022 08:17 AM
  [ # 42 ]

Kick

Een oude, opgeslagen en niet meer aanwezige storing moet je kunnen resetten.

Uitlezen doe je met contact aan maar motor uit, door aan het einde van de uitleescyclus, na code 11, de drukknop minstens 30 sec. in te drukken reset je.

Als je daarna opnieuw uitlees, dus weer zonder de motor te starten, krijg je alleen code 12 (start) en 11 (einde).

Krijg je daar tussenin wel een andere code dan is die storing dus nog aanwezig, ook als je deze pas weer krijgt nadat de motor wel gelopen heeft.

Het inleren van de ECU doe je overigens zo: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1986074/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 november 2022 08:21 AM
  [ # 43 ]
Duresoep schreef:

Het uitlezen van de ecu is gelukt, code 41 (bobine)

Code 41 is niet van de bobine, zie http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?t=5560

Maar een krukassensor of motortoerentalsensor zit niet op een TU met een Bosch A2.2-systeem.

Zal vanavond even in een Vraagbaak duiken om te zien waar deze wel voor staat bij dit systeem.

Edit: is het niet 51? Dan is de lambdasonde stuk.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Duresoep
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 07-10-2022

Gepost: 24 november 2022 12:49 PM
  [ # 44 ]
René Jongejan schreef:
Duresoep schreef:

Het uitlezen van de ecu is gelukt, code 41 (bobine)

Code 41 is niet van de bobine, zie http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?t=5560

 

Ik dacht dat het codes gebruikte van vraagbaak pagina 307? Of zijn die echt alleen voor de testkast? Ook vrij zeker dat het niet 51 was.
Ik zal vandaag nog is proberen de code te resetten en de ecu inleren zoals beschreven.

Kick.

ik doe maar wat, maar ik kom er wel huh

citroën bx deauville 1993
citroën ds super 1974

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 november 2022 01:13 PM
  [ # 45 ]

Plaats eens een plaatje van de betreffende pagina.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook