7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
   
Haperen en moeilijk lopende bx deauville 1993 - alle input wordt gewardeerd!
mvdp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 25-03-2011

Gepost: 09 december 2022 02:30 PM
  [ # 91 ]
Duresoep schreef:

...
de vraagbaak niet altijd bij de hand. En ik doe er helemaal niet raar over ik probeer het gewoon vriendelijk te houden.
...

 

Het is toch, zéker als vragensteller, echt gewoner en vriendelijker dat boek er dan even bij te pakken en (daarmee) alle anderen die dat boek ook niet bij de hand hebben veel (denk)moeite en onnodig typewerk te besparen.

Dat begrijp je toch?

Profiel  
 
mvdp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 25-03-2011

Gepost: 09 december 2022 02:38 PM
  [ # 92 ]
Duresoep schreef:

Ook schoot me nog iets te binnen, die aluminium buis, die van het uitlaatspruitstuk naar de inlaat gaat, die mis ik. Ik heb hier helemaal niet meer aan gedacht maar die is bedoelt om warme lucht in de kou naar de inlaat te brengen toch? Zou dit kunnen resulteren in slechtere consumptie ook? Ik dacht dat het alleen even voor in het begin was en dat na het rijden het klepje weer zou sluiten, dus dat het verder niet zoveel effect heeft. Maar dacht toch even vermelden


1) ja
2) ja
3) Denk aan de eerdere opmerkingen over ‘het hele inlaatsysteem’ dat hardwarematig vastligt en waar softwarematig op geregeld wordt.


Gewoon alles stap-voor-stap, systematisch in orde maken zoals ChrisB ook al stelde. Anders werkt het echt niet.

 

 

 

Profiel  
 
Duresoep
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 07-10-2022

Gepost: 09 december 2022 05:28 PM
  [ # 93 ]

Dat snap ik mvdp maar soms wil ik graag reageren ook al ben ik niet thuis. Zal wel wat meer nauwkeurig proberen te zijn in mijn reacties. Ook wilde ik nog even zeggen dat mijn auto niet goed uitgelijnd is, hij neigt naar de rechterkant, ik ga hem ook in Januari laten uitlijnen, dit heeft ook invloed op benzine consumptie dacht ik. Maar zo drastisch lijkt me niet?
Nog een keer ecu uitgelezen, alleen code 41 en 32 kwamen terug.
Valse lucht gechecked, er lijkt een verlaging van toeren te komen wanneer ik met remmenreiniger spuit tussen de boven en onderkant van het monopoint huis. Ik ga kijken of het me lukt een foto te plaatsen van waar precies.
Ik denk dat ik met de valse lucht ga beginnen, want dat is sowieso niet de bedoeling. Daarna met iemand anders kijken naar die ontsteking, dan in Januari met de nieuwe uitlijning apk en nieuwe ecu hopelijk alles netjes in orde.

Kick.

ik doe maar wat, maar ik kom er wel huh

citroën bx deauville 1993
citroën ds super 1974

Profiel  
 
Duresoep
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 07-10-2022

Gepost: 09 december 2022 05:32 PM
  [ # 94 ]

hier een foto (hoop ik) waar ik ongeveer spuit en verschil merk in toeren.

Afbeelding Bijlagen
valselucht.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

ik doe maar wat, maar ik kom er wel huh

citroën bx deauville 1993
citroën ds super 1974

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6063
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 10 december 2022 01:34 AM
  [ # 95 ]

Daar hoort een pakking te zitten. En die kan heel best kapot zijn.

Profiel  
 
Duresoep
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 07-10-2022

Gepost: 10 december 2022 02:18 PM
  [ # 96 ]

Weet je dat zeker? Want iemand die ook monopoints heeft gehad en uit elkaar gehaald zei dat hij er nog nooit een pakking tussen had gezien. En als dat wel zo is, kan ik dat dan zelf snijden uit een stuk van dat speciale pakking papier? Het ziet er namelijk nogal uit als een lastige vorm. Of kan vloeibare pakking bijvoorbeeld ook?

Kick.

ik doe maar wat, maar ik kom er wel huh

citroën bx deauville 1993
citroën ds super 1974

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6063
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 10 december 2022 02:32 PM
  [ # 97 ]

Ik meen dat zeker te weten, maar in ieder geval: als je daar nu een luchtlekk hebt zul je iets moeten. En dan kan een pakking sowieso helpen.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 10 december 2022 04:04 PM
  [ # 98 ]

Is het pakking #7 met nummer 1925 34?

Groet,
JW

Afbeelding Bijlagen
pakking_BX_mono_(600_x_366).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Duresoep
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 07-10-2022

Gepost: 10 december 2022 04:24 PM
  [ # 99 ]

Ja pakking nummer 7 klopt, ik moet dat dan maar zelf gaan uitsnijden uit dat speciale pakking papier denk ik. Tenzij iemand kan vinden of t ergens te koop is. Iemand hier ervaring mee, wat voor pakking papier te kopen, hoe het beste uitsnijden enzo. Ook had ik nog een theorie en zou ik graag horen of het logisch is wat ik zeg haha.

Er wordt benzine bij gespoten, dan onder de sensor komt valse lucht naar binnen, dat wordt pas gemeten bij de lambda (dus na de cilinder) en daarom geeft die code 32 omdat het na de cilinder gemeten wordt en dat die daarom meer benzine spuit, dus slechtere consumptie. Is dat een beetje een logische redenering? Ik probeer een beetje die code 32 te verklaren…

Dank voor de reacties.
Kick.

ik doe maar wat, maar ik kom er wel huh

citroën bx deauville 1993
citroën ds super 1974

Profiel  
 
 
7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook