Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 15-03-2018
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
kijken of ik een foto kan posten
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 15-03-2018
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
nee dus
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 15-03-2018
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
https://www.flickr.com/photos/196897570@N05/52512665845/in/dateposted-public/
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ziet er netjes uit - en zo te zien een tevreden bijrijder
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mooi hoor, veel plezier (en sterkte ) ermee!
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 25585
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Pablo Fanque schreef:Gistermorgen de CX opgehaald en de eerste ritjes gemaakt. Wat een auto! De MK1 Porsche Boxster slaagde er niet in een gaatje te slaan wat later resulteerde dat deze mij voorbij liet en mij begroette met een brede lach en opgestoken duimen.
.
En daar is hij voor bedoeld! goed bezig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Pablo Fanque schreef:https://www.flickr.com/photos/196897570@N05/52512665845/in/dateposted-public/
Die stond bij Lijzinga in Friesland. Al een paar weken van plan een keer te gaan kijken, maar door de afstand niet aan toe gekomen. Maar dat hoeft nu dus niet meer. Mooie wagen. Van binnen volgens mij wel een paar interieur dingetjes zag ik op de foto’s
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 15-03-2018
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
Nadat ik nu 350 kilometer aarde onder de TRX-en heb door heb laten rollen kan ik een eerste balans opmaken.
+Fantastische remmen! Goed te doseren geen gewenning nodig. (Waarom hebben niet alle auto’s dit?)
+Heerlijk sturen. Moest ik wel even aan wennen maar gaat nu vloeiend, ik deed te veel in de eerste instantie.
+Algeheel comfort. Stoelen, vering allemaal ‘as advertised’ zoals ze zeggen.
+Power!! 300nm is gewoon leuk!
+De looks. Een genot om zo’n lange, lage grijze haai te zien liggen in de straat tussen de Up!‘s en Picanto’s in mijn straat.
Zijn er ook minpunten? Nauwelijks, ik vind de bak niet geweldig schakelen. Kan niet inschatten of dit normaal is, dit is mijn eerste CX en mijn referentiekader bestaat uit een Xantia en diverse moderne BMW’s. Eerst maar een keer in andere CX rijden om te kijken wat mijn verwachtingen mogen zijn wat dat betreft. Piepjes en rammeltjes zijn geen minpunten maar karakter…
Dingen die ik aan wil (laten) pakken:
-Dashboardklepjes, zoals BerlingoHDI al opmerkte, het geeft het dash een slordige look.
-Pookknop heeft geen rood randje, nieuwe knop is al besteld. (kan ik de oude er gewoon af trekken?)
-Matten, de vodjes die er in zaten vervangen door mooie luxe zwart rood omzoomde exemplaren. (ook al onderweg)
-Mooie Radio aansluiten op de maar liefst 8 (!)speakers die ik gevonden heb. (ook al in huis)
-Stiksel kaartentas bestuurderstoel is deels los
-Leer reinigen en voeden. Ga niet verfen, craquelé is niet storend.
-Nieuwe ruitenwisserarm, de huidige heeft afgebladderde lak
De eenmalige rookontwikkeling uit het dashboard bij de lichtschakelaar tijdens de eerste rit zit mij niet lekker. Ondanks de geruststellende woorden van de garagist (komt door stof, wagen heeft stilgestaan), en het feit dat het niet weer is voorgekomen, wil ik toch dat ze er nog een keer kritisch naar gaan kijken.(Ja, ik ben zo’n soort klant)
Verder moet ik mij gaan verdiepen in de stammenstrijd die roestpreventie heet. Dit is de eerste en laatste winter dat hij (geen ‘zij’, een CX Turbo is een mannetje!) buiten moet slapen. Dat duf ik wel aan, maar wil er wel mee aan de slag volgend jaar. Er is mij veel aangelegen deze wagen in excellente conditie te houden.
Conclusie: Ik ben zo blij al een kind van een trotse pauw. Ik had 10 jaar geleden zo’n ding moeten aanschaffen, ik wil nooit meer anders!
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Pablo Fanque,
Proficiat met je CX Turbo wat een mooie is dat zeg!
Hoeveel km staan er op als ik vragen mag?
Een CX schakelt normaal best goed al is dit in een Xantia wel meer verfijnd, maar de versnellingen leggen normaal erg duidelijk in hoor.
Toen ik in 2003 voor het eerst in mijn ‘84er GTi Turbo reed ervaarde ik net het zelfde als jij wat betreft het vermogen en koppel, ik waande mij echt in een Porsche dat ding blijft gewoon gaan!
Ik weet nog dat ik komende uit een CX 2400GTi vrij enthousiast vertrok en in de eerste versnelling onmiddellijk in de toerenbegrenzer zat
Nu kon ik echt wel goed overweg met de 2400GTi maar in de turbo kon ik niet snel genoeg schakelen om eruit te halen wat er in zat, dat vergde echt wel wat gewenning
Rook uit het dashboard, plaats een relais tussen de dimlichten zoals eerder hier aangegeven. Je kan dat niet anders oplossen of riskeren om zo te laten.
Remmen van een CX zijn inderdaad erg goed al hangt er ook veel af van de staat van de remschijven en welke blokken erop zitten, een CX break is zelfs nog een trapje hoger wat betreft remmen.
Na bijna 20jaar ben ik nog steeds in de wolken met mijn GTi Turbo , na de eerste volgden er nog andere.
Maar de eerste heb ik nog steeds en nu heb ik sinds kort een Turbo2 niet voor de 2 maar wel voor de serie2.
Want die is toch net iets meer verfijnd dan de serie1, al is de serie1 dan wel meer bijzonder (mijn persoonlijke mening)
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 25585
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die rook zou ik ook HEEEL erg a-relaxed vinden. Snel onderzoeken. Er is het een en ander dat ongezekerd in je dash ligt.
Schakelen kan wat verbeteren als je de schakelstangetjes vervangt. Dan wordt de boel een stuk minder vaag en schakelt hij directer.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Bij de serie 1 zit in het schakelmechanisme ergens een kogel in een plastic houder. Die is vaak weg of slecht en dan is het inderdaad makkelijk roeren. Weet niet of dat bij een serie 2 ook zo zit.
Totaal aantal Berichten: 25585
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er zitten wel 5 kogels in plastic huisjes…
Schakelsysteem is nooit aangepast..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Er is een beruchte die zit in een plat deel.
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 15-03-2018
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
Duidelijk, ik ga actie ondernemen. Vnadaag heb ik hem nog nodig, dus hij mag nog even niet in de fik vliegen, maar ik breng hem vrijdag weg. Ik ga gewoon vragen of ze zo’n relais willen plaatsen ongeacht ze het nodig vinden of niet.
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200