








Totaal aantal Berichten: 811
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Hi,
Iemand tips hoe je zonder het blok te lichten een kachelslang van een 67- er vervangt? Gaat om het deel van de kraan ( achter het blok) naar het pijpje.
Hoor graag


Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 24-12-2016
- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Slang er af kan lastig zijn want zit soms verkleefd aan leiding van de kraan. Lange vingers, kniptang, schroevendraaier… Nieuwe slang er op is nog wat lastiger, beste kans met warm maken, zeepsop en lange tang. Luchtfilter en kleppendeksel uit de weg.
Eerlijkheidshalve, terug er op nooit zo gedaan, denk wel dat het zou lukken. Het deel vanaf de kraan was lekvrij (verkleven is zo gek nog niet), dus het met een koppelstuk opgelost tot de motor toch los moest. De slangklemmen toen zo aangebracht dat ze later van bovenaf los kunnen worden gedraaid, hopende dat nooit te hoeven doen.
Via het interieur zag ik niet zo zitten.
Als je toch de slang vanaf de kraan moet vervangen dan hoop ik op een beter commentaar alhier.









Totaal aantal Berichten: 811
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Hi dank. Moet wel wat want na 200 meter weer aan de kant met eruit spuitende Kv. Kan ik niet provisorisch de slang naar de kraan afkoppelen ? Kan ik iig naar huis komen


Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 24-12-2016
- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
De kraan bypassen (alsof vol open) of beide slangeinden afsluiten (alsof vol dicht) is misschien niet wat je met de kraan voor elkaar krijgt, maar lijkt me zeker als tijdelijke fix niet zo’n probleem.