5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Restauratie Dyane in Zuid-Afrika; Kleur luchtfilterhuis?
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 03 april 2024 04:48 PM
  [ # 61 ]

In het remsysteem kan je alle rubber delen vervangen door rubbers die geschikt zijn voor LHM.
meet zorgvuldig je remzuigers en hrc op. Dan koop je ook de juiste rubbers.
Het kost overigens niet de hoofdprijs om je hrc en de vier remzuigers te vervangen door nieuwe.
Zitten er nog rubber slangen in het remsysteem?

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1336
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 29 april 2024 07:01 PM
  [ # 62 ]

Een paar dagen in Nederland en net weer een hele hoop onderdelen bij Gerco gekocht; Wat een plek! en wat een leuke gast. Hij heeft me nu al 2 x uit de brand geholpen met Dyane onderdelen voor een zeer schappelijke prijs.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1336
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 24 juli 2024 09:39 AM
  [ # 63 ]

De dyane is inmiddels klaar! Nou ja; klaar; Goedgekeurd! Gisteren door de Zuid-Afrikaanse versie van de RDW keuring gekomen. Er waren nog wel wat problemen met het chassisnummer; op het papierwerk stond een heel ander non-Citroen nummer dan op het plaatje. Eerst heb ik geprobeerd het papierwerk aan te laten passen, maar dat is een gigant van een paarse krokodil. Na 2 maanden van kastje naar de muur heb uiteindelijk maar een plaatje gemaakt, het nummer dat op het papierwerk stond ingeslagen, plaatje oud gemaakt en op het chassis geschroefd (originele plaatje even weggehaald). Dat was prima! Nu mag ik er dus officieel mee rijden.

Ze rijdt prima, Trafficlutch is erg fijn, ben nog wel de nieuwe zuigers en cylinders aan het inrijden, dus heb nog niet onderste uit de kan gehaald, maar hier door het dorp is het meeste 60 km/u, soms 80 km/u en een heel klein stukje 100 km/u. Tot nu toe vooral op eerste trap van carburateur gereden, dan loopt ze rond de 80. De originele benzinepomp is wat problematisch; terugslagklepje werkt niet lekker, dus ik heb er een electrische benzinepomp bij in serie gezet. Maar dat ding maakt een enorme herrie (klakklakklakklak) Daar moet ik nog wat moois op verzinnen, want het M28 motortje draait verrassend stil.

Nog te doen;
- Interieurlampje Seima 113-S bestellen
- Binnenbekleding aan laten brengen
  - Hoe zit dat precies? achterspatborden ook gecovered? En de bevestigingsbouten van de achterspatborden dan? Onder de bekleding, of er doorheen?
- Binnenkant motorkap laten bekleden
- Stoelen en bank; Ik heb assymetrische voorstoelen en een opklapbare bank achter. De vorige eigenaar heeft de elastieken vervangen door keihard gaas. Daardoor zit je hard en veel te hoog. Burton heeft 2 setjes voor de assymetrische stoelen, maar beiden zijn mij niet jaren zeventig genoeg. Iemand een mooi alternatief?
- Bagageriempjes achterin
- rubbers tussen achterklep en dak.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10114
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 juli 2024 11:03 AM
  [ # 64 ]

Mooi! Dat doet me denken aan toen ik m’n traction zelf rijdend importeerde in 1972.
Bij de grensovergang Goirle wilde ik het geregeld hebben maar toen bleek natuurlijk dat er nergens een chassisnummer ingeslagen was, alleen het bekende gepopnagelde plaatje. Ze hadden blijkbaar vaker met dat bijltje gehakt want de beambte deed een kast open, en haalde er een doosje met matrijzen en een hamer uit.
“Hier, ga maar op een plek waar wij het niet zien het nummer inslaan en kom dan maar weer terug.”

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1336
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 24 juli 2024 11:05 AM
  [ # 65 ]

HAHAHAHA! Die beampte begreep t!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1336
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 14 augustus 2024 09:01 AM
  [ # 66 ]

Inmiddels rij ik blij roind met de dyane. Had een kleine lekkage van versnellingsbakolie; Lanmgs koperen ring van vuldop of achterste deksel. Heb de boel goed drooggemaakt, achterste bouten aangehaald, nu kijken of en zo ja; waar het echt lekt.

De eerste versnelling giert nogal. De rest is prima. Wat kan dat zijn? Gewoon versleten? Of een typisch 2cv probleem? De versnellingsbak zelf heb ik niet open gehad. Uitgaande assen en koppeling wel

Nu moet ik de bumpers (AC136 Gris Rosë) en het luchtfilter nog laten spuiten.
Dat blikken luchtfilter: Hoort die ook AC136 zoals de bumper? Of AC140 zoials de velgen? Dit detail staat niet in de Dyane bijbel “Dyane; De godin van de A-types”

Afgelopen week op de camping in het dorp was er een bijeenkomst met muziek, eten en oude autos en motoren. De Dyane en de 1974 BMW R75/6 hadden veel belangstelling. De Dyane is volstrekt onbekend hier

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook