Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Zojuist, waarschijnlijk, één van de problemen geconstateerd. Ik had als tip nog mee gekregen om de temperatuur draaiknop een paar keer van koud naar warm naar koud te draaien. De radio stond uit, dus redelijk stil in de auto. Ik hoorde geratel, wat stopte. Draaide ik de verwarming weer naar het andere uiterste, hoorde ik wederom geratel. Zo het klinkt/lijkt, is er dus een stelmotor die over de tandjes schiet. Straks even in de diverse documenten die ik heb ontvangen zoeken, hoe ik deze motor kan bereiken, zodat ik, in ieder geval tijdelijk, de verwarming aan kan zetten.
Verdere tips en info blijven uiteraard welkom!!!
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
De verwarming werd dus nog steeds niet warm. Vandaag pas weer mogelijkheid om weer verder te onderzoeken. Zoals gezegd, lijkt er een stelmotor te blijven hangen, maar waarom wordt dan ook de andere kant niet warm. Diverse plastic delen verwijderd en we hebben ontdekt dat een van de leidingen van de kachel radiateur gewoon koud blijft. Dit duidt dus op een verstopping van de radiateur.
Inmiddels heb ik er tijdelijk een C2 bij gekocht, dus de DS heb ik nu voorlopig maar in de schorsing gedaan. Dat kan makkelijk uit met de houderschapsbelasting…
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 06-03-2008
- CX Gti Turbo 2
Ik zou eens goed naar de kachelraditeur kijken. Die zitten regelmatig dicht bij de c4/ds4.
Even links bij de pedalen goed aan de pijpjes van de radiateur voelen. Moeten allebei erg heet worden.
Totaal aantal Berichten: 10165
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hij zegt net dat een van de twee koud blijft.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Lars_citroenxm schreef:Ik zou eens goed naar de kachelraditeur kijken. Die zitten regelmatig dicht bij de c4/ds4.
Even links bij de pedalen goed aan de pijpjes van de radiateur voelen. Moeten allebei erg heet worden.
Aan de hand daarvan hebben wij onze conclusie ook gesteld.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.