Een Picasso uit 2004 gekocht (goede staat), maar ook dus de originele radio/cd
Ronald Mertens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 05-01-2012

Gepost: 21 januari 2024 11:13 PM

Helemaal blij met mijn “nieuwe” Picasso 1.8
Geluid was niet zo denderend, dus ik heb een paar nieuwe speakers er in gezet.
En toen dacht ik, is de radio niet te vervangen door een nieuwer type, wat ook DAB ondersteund.
Natuurlijk moet de stuur radio bediening het dan ook weer doen.
En Bluetooth, zoda ik ook mijn telefoon(s) kan koppelen en ik handsfree kan bellen.

Wie op dit forum kan mij in de goede richting sturen (merk/type)?
Iemand zal vast en zeker al eens met dit probleem gestoeid hebben.

Alle suggesties worden gewaardeerd Smile

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 22 januari 2024 11:09 AM
  [ # 1 ]

Ik zou dat niet gaan proberen. Zodra je de originele radio vervangt, werkt de stuurbediening niet meer. Daar moet je dan een aparte kabel voor kopen. En wie weet wat voor ellende je jezelf op de hals haalt. Ik zou zelf kiezen om er een Parrot MKI9200 aan te hangen. Dan kun je ook muziek via je telefoon afspelen. Succes!!

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 januari 2024 11:43 AM
  [ # 2 ]

Twee opties: een aftermarket autoradio met bluetooth en DAB installeren, met interface voor de stuurwielbediening. Pioneer heeft deze interface volgens mij. En vooral ook de juiste ISO adapter om storingen in de auto te voorkomen. Helaas heb je dan voor de Picasso ook een inbouwframe nodig, omdat de originele radio iets groter is dan een normale 1 din aftermarket radio.

De tweede optie is om op de wisselaar-aansluiting een aux met eventueel ingebouwde bluetooth aan te sluiten, en dan een interface zoals die van Parrot, en Kenwood heeft er zelfs met ingebouwde DAB+.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook