3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Leeglopende accu C4 (2006)
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9214
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 juni 2024 12:26 PM
  [ # 31 ]
Citroelle schreef:

De kabels naar de achterklep zijn doorgemeten.

Ook op sluiting naar massa?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2104
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 11 juni 2024 12:29 PM
  [ # 32 ]

Met doormeten kun je die kabels niet goed checken. Dan staan ze veelal ook in een andere stand dan normaal.
Je moet ze fysiek controleren. De rubbers eromheen lostrekken en opschuiven en dan goed kijken of je ergens iets verkeerds ziet.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Citroelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 21-04-2024

Gepost: 11 juni 2024 02:15 PM
  [ # 33 ]
René Jongejan schreef:

Ook op sluiting naar massa?

Dat zal ik navragen.

JW schreef:

Met doormeten kun je die kabels niet goed checken. Dan staan ze veelal ook in een andere stand dan normaal. Je moet ze fysiek controleren. De rubbers eromheen lostrekken en opschuiven en dan goed kijken of je ergens iets verkeerds ziet.

Dat zal ik ook checken.

Blijft mijn vraag hoe de portieren per stuk moeten worden afgeschakeld om die te kunnen uitsluiten.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10001
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 juni 2024 02:25 PM
  [ # 34 ]

Ik denk dat je de deurpanelen er af moet halen en de stekkers van de connectoren van de cv af moet halen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Citroelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 21-04-2024

Gepost: 12 juni 2024 07:05 PM
  [ # 35 ]

Vandaag het volgende gedaan: gemeten op lekstroom bij
A - alle portieren onafgesloten
B - alle portieren op slot
C - als B, portier rechtsvoor afgekoppeld
D - als C, portier rechtsachter afgekoppeld
E - als D, portier linksachter afgekoppeld
F - als E, portier linksvoor afgekoppeld
G - als F, achterklep afgekoppeld

Bij A geen lekstroom, bij B t/m G wel lekstroom. Conclusie is dat het niet in de portieren zit.

Toen opnieuw alle groepen gemeten door een voor een de zekeringen eruit te halen, wat de garage al gedaan zou hebben. Bij alle groepen bleef de lekstroom bestaan (met alle portieren op slot), behalve toen we zekering F8 onder het dashboard verwijderden: toen ging de lekstroom omlaag (niet naar nul). F8 is de groep van autoradio, NaviDrive, bedieningen op het stuur, (display), anti-inbraakalarm, 12-volts stekker, modulator aanhanger. Een NaviDrive en alarm zitten er niet in, de modulator aanhanger hadden we eerder af afgekoppeld.

We hebben de 12-volts stekker afgekoppeld en toen was de lekstroom weg (wel nul). De auto staat nu geparkeerd met de portieren op slot (de situatie waarin hij steeds leegloopt). We gaan kijken hoe het over een aantal dagen is: wel of niet starten.

Profiel  
 
Citroelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 21-04-2024

Gepost: 12 juni 2024 07:07 PM
  [ # 36 ]
jantje1948 schreef:

Ik denk dat je de deurpanelen er af moet halen en de stekkers van de connectoren van de cv af moet halen.

De deurpanelen hoeven er niet af. Als het portier open is, kun je aan de carrosseriekant de stekker losmaken. De eerste is even gepriegel, maar bij het vierde portier is het een kwestie van seconden. Terug gaat sowieso in seconden.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10001
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 juni 2024 07:42 PM
  [ # 37 ]

Dat viel dan weer mee. Nu herinner ik me dat het bij mijn C4 ook zo zat.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook