Goedendag
Ik ben sinds eind juni eigenaar van. Een c4 Grand Picasso maar krijg de melding storing in vering de garage vermoedt dat dit een lekke balg is wat kan het nog meer zijn
Tevens zit er een standaard radio on en zou ik er graag 1 in zetten met bluetooth kan dit zomaar
Ik hoor graag van de experts
Heeft die garage de storing uitgelezen met Diagbox/Lexia?
Daaruit zou dan moeten komen waar de storing te vinden is.
Dat kan een balg zijn, of de compressor die ‘m op druk houdt.
Het kan ook te maken hebben met de sensor die de hoogte in de gaten houdt.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor








Totaal aantal Berichten: 864
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- 2CV Special
- (Grand) C4 Picasso 1.6 thp Intensive
Als er een balg lek is, moet je dat kunnen zien, als de auto geparkeerd staat. Dan zou de achterzijde scheef moeten hangen.
Zet maar weer in de agenda!!! Vierde weekend juni 2026 organiseren wij voor de 17de en LAATSTE keer het Lindetreffen in Oldeholtpade!! Van 26t.m. 28 juni 2026 zijn jullie nog één keer welkom!!
De auto zakt links sneller naar beneden dan rechts auto komt nu niet omhoog








Totaal aantal Berichten: 864
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- 2CV Special
- (Grand) C4 Picasso 1.6 thp Intensive
Dan lijkt het er op, dat de linker balg lek is. Let wel, bij het vervangen heb je wel een Lexia/Diagbox nodig.
Zet maar weer in de agenda!!! Vierde weekend juni 2026 organiseren wij voor de 17de en LAATSTE keer het Lindetreffen in Oldeholtpade!! Van 26t.m. 28 juni 2026 zijn jullie nog één keer welkom!!
Ik heb morgen een. Afspraak bij de garage die gaat kijken voor me en mocht het de balg niet zijn dan worden de hoogte sensoren meteen vervangen
De balgen zijn een slijtagedeel. Die gaan na een tijdje lekken omdat het rubber verouderd. Die worden alleen zelden vervangen. Dus deze vervangen is altijd een goed idee als dit nog niet gedaan is (historie onbekend?)
Verder zijn er nog 2 delen die ook heel goed kapot kunnen gaan. Zowel de compressor, vooral bij slechte balgen dan moet de compressor heel hard werken om de hele tijd ze op spanning te houden. Zo kan ook de computer/brein kapot gaan. Hier zitten een paar mosfets waarvan 1 erg onderhevig is aan veroudering. Bij mij waren de condensatoren ook slecht.
Dit was niet terug te zien in welke foutmelding of uitlezing met lexia dan ook.
Bij mij begon het met de melding storing in vering, uiteindelijk heb ik alles (moeten) vervangen. Als ik dit toen had geweten had ik hem omgebouwd naar conventionele vering. In de aftermarket zijn er wel nieuwe onderdelen te vinden die betaalbaar zijn trouwens! maar het is niet goedkoop.
Oh ps. het enige wat ik niet heb vervangen zijn de hoogteregelaren!
Zit nu te wachten op meneer anwb dus ga het straks wel horen
Bedankt voor het antwoord in ieder geval
Blijft hij in storing staan? bij mij begon het met af en toe een storing en laag staan in de ochtend.
Hij blijft helaas nu in storing staan waar die niet meer uit wil
hmm dan klinkt dat als een overleden compressor. met lekkende balgen gaat de storing ook weer weg. met een slecht brein is de storing de ene keer wel de andere keer niet. tenminste in mijn ervaring








Totaal aantal Berichten: 864
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- 2CV Special
- (Grand) C4 Picasso 1.6 thp Intensive
Als je TE lang met een lekke balg door hebt gereden, is de kans groot, dat de compressor, of de computer, nu ook overleden is. Dan wordt het langzaam aan een dure aangelegenheid om te repareren.
Zet maar weer in de agenda!!! Vierde weekend juni 2026 organiseren wij voor de 17de en LAATSTE keer het Lindetreffen in Oldeholtpade!! Van 26t.m. 28 juni 2026 zijn jullie nog één keer welkom!!
Update
Balg 1 vervangen cpmpressor stond in beveiligings modus storing was weg kwam nu net weer terug auto staat gewoon hoog en rijdt ook gewoon goed vandaag komt balg 2 binnen die word ook zsm vervangen
Is het belangrijk dat de storingen gewist worden met een lexia want de garage heeft alleen een normale uitlees cpmputer namelijk om te kijken en wissen





























Totaal aantal Berichten: 10566
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Niet nodig om te wissen. Wel geeft diagbox meer informatie omdat het dieper in de systemen kan kijken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ok bedankt voor de info vanmiddag weer ff verder zoeken
Tot op heden allemaal bedankt voor de reacties








Totaal aantal Berichten: 864
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- 2CV Special
- (Grand) C4 Picasso 1.6 thp Intensive
Veel storingen kunnen ook met een normale OBD reader worden gewist. Ik zou ze er persoonlijk wel uit halen, om te zien of er niet iets in storing blijft komen.
Zet maar weer in de agenda!!! Vierde weekend juni 2026 organiseren wij voor de 17de en LAATSTE keer het Lindetreffen in Oldeholtpade!! Van 26t.m. 28 juni 2026 zijn jullie nog één keer welkom!!