Duidelijk bedankt.
Manometer is binnen.
Welke spoed tap ik erin met M9? Ik heb geen nippel liggen van een DS om op te meten helaas.
1,25?
Gerbert heeft net een tekening aan mij doorgegeven voor een evt nippel.
Maar ik kies er voor om het linker deel van de tekening in de onderkant manometer te boren/tappen
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Kijk dat is verhelderend.
Netjes opgeboord met 4.5mm en vervolgens nog een 6mm boortje (6/7mm diep) en ja hoor bij de 8mm boor schiet die uit. Gat scheef en niet genoeg vlees om te tappen.
Trouwens mocht ik vragen krijgen, ja kolomboor en boorklem gebruikt. Misschien AliExpress kwaliteit.
Nou ja was toch niet tevreden over de leesbaarheid vd manometer omdat die tot 600 bar ging. Maar een nieuwe bestellen.
Hierbij mijn oplossing voor een manometeraansluiting op een 4,5 mm hydrauliekleiding. Zie de bijgevoegde afbeeldingen. Ik heb een echte manometerkoppeling type MAV12SR1/2 gebruikt. Daarop past aan de ene kant de manometer met 1/2 ” BSP aansluiting, waarbij de bijgeleverde pakkingring voor de afdichting zorgt, dus geen gedoe met teflontape. De andere kant van de koppeling is een 12 mm knelkoppeling. Daarin heb ik een stukje staal rond staf 12 mm doorsnede geklemd. Dat stukje rond staf had ik eerst doorboord met een 4,5 mm boortje, dat 4,5 mm gat voor een deel uitgeruimd met een 7,5 mm boortje (ik had geen 7,7 mm voorhanden) en een deel van het 7,5 mm gat afgewerkt met de M9x1,25 tap.