16 van de 16
« Eerste  < Vorige 14 15 16
   
Waterman’s Saab 96: motorrevisie
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43605
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Gepost: 18 december 2025 09:59 AM
  [ # 226 ]

Zo! Gisteren met z’n tweeën de motor maar eens in de saab teruggezet. Dat viel goed mee, grootste uitdaging is natuurlijk om motor, bak en prise-as goed opgelijnd te krijgen zodat alles in elkaar past. Er is heel weinig ruimte om met de motor te schuiven dus de boel moet gekanteld worden en daarna zou je eigenlijk een schoenlepel moeten pakken om de motor langs de voorste balk te krijgen. Maar, hij zit!

Met de motor op z’n plek heb ik als eerste de koppeling afgesteld om er zeker van te zijn dat die goed vrijkomt en we echt alles kunnen vastzetten en aansluiten. Het afstellen van de vrije slag en het goed ontluchten van de bedieningscilinders was uiteindelijk alles wat nodig was om de koppeling goed te laten werken en een goed aanvoelend koppelingspedaal te krijgen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bibberkip
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 928
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 18 december 2025 10:44 AM
  [ # 227 ]

De bobine ligt behoorlijk op afschot , goed voor de vonk.

meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.

Profiel  
 
 
16 van de 16
« Eerste  < Vorige 14 15 16
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook