2de dash uitbouwen: onderste helft eerst?
LoMax
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104

Gepost: 02 februari 2026 06:18 PM

Zoals je kan zien op de foto, is het klokkenspel van mijn dash er uit, alsook de beplating rond het stuur, nu zou ik de plastic ventilatie-geleidebuis bovenin moeten verwijderen om aan de doorvoer van de kabels te komen. Daarvoor moet spijtig genoeg ook het bovenste deel van het dashboard (2de type) eruit, de schroeven van die buis zitten verkeerd. Kan die bovenste dash-helft er als eerste apart uit, of moet de schuifregeling van de verwarming er eerst uit (onderkant dash), en moet die bruine helft er ook eerst af?
Bovenaan heb ik al 3 moeren gevonden, zoals Waterman in 2022 beschreef, maar veel meer vind ik er niet over op het forum.

waterman schreef:

Bij de 67 kan het handschoenenvak er niet uit. Je moet het ventilatierooster rechts er uit halen. In de hoek boven, tegen het raam zit een moer die los moet. Verder zit er een moer ter hoogte van de binnenspiegel, tegen de raamlijst/schutbord: ook los. Dan links, ook in de hoek tegen het raam: moer, moet ook los.

Behalve die 3 moeren, moeten de 2 moertjes binnenkant het gat van de asbak ook los?
En is er in de manuals ergens een gedetailleerde beschrijving te vinden, ik heb al duizenden pagina’s doorgespoeld, maar blijkbaar mis ik ergens het gouden hoofdstuk.

Afbeelding Bijlagen
DASH_.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2026 | adverteren
Facebook