Centrale deurvergrendeling CX 2.2TRS 1989 (type 2) van het één komt het ander…
Nanno
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 26 februari 2026 06:26 PM

Wie heeft er tips.ik ben begonnen de centrale deurvergendeling te maken die het sinds aanschaf enkele maanden geleden niet deed. Had ook geen AB sleutel dus dat was al lastig. De IR modelule boven in planfond vervangen voor een radiografische (denk ik) 433MHZ stond erop. Het werkt nog niet omdat ik moet uitzoeken welk draadje in de deur bij welk draadje op de nieuwe motoren past, maar denk dat dat wel gaat lukken(hoop ik). Maar nu merkte ik dat de plafonniere lamp van de voiture bleef branden ook na afsluiten portier. Heb natuurlijk zitten rommelen met slot en vergrendeling en waarschijnlijk iets versteld.Ook merkte ik dat de indicatie voor portieren open/dicht op het dashbord niets meer aangaf. Nou niet blij mee natuurlijk.Ik dacht ik ga eerst maar eens vragen hier op het forum.Voordat ik de boel vererger.Accu klem los en achter de computer gegaan.Mijn vragen:

Ik ging ervanuit dat de Centrale deurvergrendeling negatief gestuurd is bij de CX klopt dit? of foute aanname?
Zit er een schakelaar in het deurslot voor de indicatie op het dashbord en heeft deze invloed op de uitschakeling van de plafonniere?Of werkt dit anders? Zit er nog ergens een relais of iets verborgen voor de deurvergrendeling of is dit niet zo?
De kleine groene lampjes in de deur zijn die standaard bij type 2 of is dat aftermarket?
Zo een heleboel vragen dus; alle tips zijn verder welkom !!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2026 | adverteren
Facebook