2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Citroen C1
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 30 november 2004 11:37 PM
  [ # 16 ]

tja, met platformtechnologie krijg je soms eenheidsworst…


hoeft niet: vergelijk de C5 maar eens met de 407…

of de Xantia met de 406…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 01 december 2004 01:49 AM
  [ # 17 ]
PBO schreef:
erwt schreef:

De C1 wordt volgens mij samen met peugeot, toyota en ford ontwikkeld. Ze willen volgens mij samen een € 5000 euro auto maken. Zoals met de C8 geeft ieder merkt zijn eigen karaktertrekjes aan die auto.

Deze auto is een samenwerkingsverband tussen PSA en Toyota, auto zal worden geproduceerd in het Tsjechische Kolin waar een jaar of wat geleden speciaal een fabriek is neergeplant. De auto zou zo’n € 8.000,- moeten gaan kosten. Dat zal wel voor andere landen gelden, want met die fijne BPM zal het in Nederland wel richting € 10.000,-

Ben op basis van deze ene foto nou niet bepaald enthousiast geworden. Eerst maar eens wat meer officiële foto’s afwachten.

Ik had het bijna goed!
hoe kom ik trouwens bij ford? er staat met bij dat ze iets deden met ford.

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 655
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 01 december 2004 01:57 AM
  [ # 18 ]

De enige samenwerking die ze met Ford hebben is met de ontwikkeling van de recente HDi’s. De 1.4 HDi (die i.s.m. Ford is ontwikkeld) komt wel in de C1.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 december 2004 02:43 AM
  [ # 19 ]

Zo te zien lijkt mij het wel een waardige opvolger van de Saxo. HEt design gaat er toch nog wel wat op vooruit.

Gr,
Marten

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1450
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 01 december 2004 01:14 PM
  [ # 20 ]

Lees het hier maar:

 

En wat we er van vinden….?

Eeeeh, ieder zijn smaak.  Rolling Eyes

Maar de stelling “bieden plaats aan vier personen” zou ik (1.90m) met enkele van mijn vrienden (>1.90m) graag eens willen testen…... Very Happy

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24820
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 december 2004 01:49 PM
  [ # 21 ]

Grote god wat een AFSCHUWELIJKE auto.
Meer zo’n bejaarden ding dat op het fietspad moet…..
Twisted Evil

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 01 december 2004 01:55 PM
  [ # 22 ]
mpostma schreef:

Zo te zien lijkt mij het wel een waardige opvolger van de Saxo. HEt design gaat er toch nog wel wat op vooruit.
Gr,
Marten

Nou liever 1000x een saxo, VEEL mooier… dit is net een AXIAM (invalidekar Confused )

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 01 december 2004 02:04 PM
  [ # 23 ]

We moeten aan deze C1 niet te veel waarde gaan hechten in de zin van gelikte vormgeving en typische Citroën-dingetjes. Het is gewoon een autootje in de Alto-Cuore-Seicento-klasse. In dat segment heeft Citroën (en Peugeot en Toyota) nog nooit gezeten. Het maakt autorijden voor heel veel mensen betaalbaar, en daar is deze wagen voor bedoeld. Niks geen overbodige dure luxe en een hoge betrouwbaarheid. Niet voor niets alleen leverbaar met 1.0 en 1.4 HDi. Saxo is toch wel een maatje groter en is opgevolgd door de C2 en C3.

Ik ben wel heel benieuwd naar de interieurruimte: heb je achterin nog minder plek dan in de C2?

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 01 december 2004 04:11 PM
  [ # 24 ]
Handjes schreef:

We moeten aan deze C1 niet te veel waarde gaan hechten in de zin van gelikte vormgeving en typische Citroën-dingetjes. Het is gewoon een autootje in de Alto-Cuore-Seicento-klasse. In dat segment heeft Citroën (en Peugeot en Toyota) nog nooit gezeten. Het maakt autorijden voor heel veel mensen betaalbaar, en daar is deze wagen voor bedoeld. Niks geen overbodige dure luxe en een hoge betrouwbaarheid. Niet voor niets alleen leverbaar met 1.0 en 1.4 HDi. Saxo is toch wel een maatje groter en is opgevolgd door de C2 en C3.

Hier ben ik het mee eens als je een auto voor onder de 10.000 euro kan kopen is dit toch gewoon een leuk wagentje. Alleen de betrouwbaarheid ben ik het niet helemaal mee eens want ik ga er vanuit dat dit de meest betrouwbare Citroen is, toyota blijft wereldkampioen in betrouwbaarheid en daar doen ze alles aan om dat te blijven.

Peter

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 01 december 2004 04:12 PM
  [ # 25 ]

Oh ja en de Citroen is volgens mij nog wel de leukste van alle drie Wink

Peter

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 01 december 2004 04:26 PM
  [ # 26 ]
Peteryed schreef:
Handjes schreef:

Het maakt autorijden voor heel veel mensen betaalbaar, en daar is deze wagen voor bedoeld. Niks geen overbodige dure luxe en een hoge betrouwbaarheid.

Alleen de betrouwbaarheid ben ik het niet helemaal mee eens want ik ga er vanuit dat dit de meest betrouwbare citroën is, toyota blijft wereldkampioen in betrouwbaarheid en daar doen ze alles aan om dat te blijven.

Hoe bedoel je? Ik bedoel eigenlijk dat deze wagen gewoon bedoeld is om goedkoop en betrouwbaar vervoer te kunnen bieden.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 01 december 2004 04:36 PM
  [ # 27 ]

ho sorry verkeerd gelezen. Dan ben ik het helemaal met je eens


Peter

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook