2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Problemen uitwisselen
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 22 januari 2004 11:47 AM
  [ # 16 ]

Hallo Peter.
Over die losse slang,Ik krijg nu de gedachte dat die is om bij verzuipen
van de motor die overtollige benzine af te voeren,zodat de motor zelf in
orde blijft en niet verzuipt,met als resultaat natte bougies.
Ik zou niet adviseren om verschillend gekleurde stekkers zomaar aan elkaar te zetten,want er zit nog een computer die je dan snel naar God kan helpen.Het is nl goed mogelijk dat er stekkers over zijn voor dingen die niet op jouw auto zitten.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 januari 2004 12:29 PM
  [ # 17 ]

Als ik het goed heb komt er een blauw ‘vrouwtje’ ( zo hebben we ze het liefst) uit de draadboom bij de dynamo. De oliedruk sensor zit inderdaad onder de inspuiting bij de tweede cylinder. Ermoet een draad aanvastzitten met aan het eind een blauw mannetje. Die horen in elkaar. dan kunnen er nog 1 ( of twee) rode in die buurt zitten. Die zijn voor de water temp lamp in je dashboard en de andere voor een temperatuur meter.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 januari 2004 12:34 PM
  [ # 18 ]

Verwissel inderdaad niet de bekende citroën stekkertje (cylindervormig) en de stekkers voor de injectie van bosch. dit zijn twee gescheiden systemen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 22 januari 2004 03:30 PM
  [ # 19 ]

Stekkertjes…

Hallo, allemaal,

Starten wederom mislukt. Vriespunt, bijna lege accu, slechts één kans. Niet benut. Sleutel twee keer omgedraaid, daarna gestart, gaspedaal niet aangeraakt. Een paar plofjes, en dat was het dan…..  acuu nu op de lader, zien we zaterdag dan wel weer. Overigens, het uitladen van een accu daar moet je ook voor doorgeleerd hebben, mijn hemel. Ald ie hydrauliek die net over de rand van de accu moeten lopen…. Als die relais er aan vast.. en kans op losse verbindingen…. Gelukkig, de vorige eigenaar heeft hier alles met een streepje verf gemerkt, weet je tenminste wat bij elkaar hoort.
Goed, de losse stekkers in aanvulling op jullie inbreng. Dat wat ik denk dat de oliedruksensor is, is een bruin vrouwtje. Aan de sensor kant zit een blauw randje plastic. Is voerigens ter hoogte van de eeerste cilinder.
De rode uit het dashbord (om het makkelijk te houden) is een mannetje, rood. De aansluiting van wat ik denk dat watertemperatuurmeter is (de dikke geïsoleerde kabel verdwijnt onder de waterpomp) is een blauw mannetje, en past op een blauw vrouwtje die uit een dradenbundel komt uit het dashbord gebied, met alleen maar vrouwtjes. Of dat nu goed zit weet ik niet, omdat de motor bij niet starten niet warm wordt.
Ik ben het volledig eens met de opmkerking dat niet alle stekkertjes (mannetje of vrouwtje) een contrastekker hebben, ivm ontbrekende opties e.d.
Mbt injectiestekkers en citroenstekkers, ik heb het idee dat alle stekkers mbt injectie rechthoekig zijn, en dat de citroengevallen rond zijn. En die lijken me niet op elkaar te passen, en dat ga ik ook niet uitproberen.
Ik houd me nog steeds aanbevolen voor aanvullingen…..
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 januari 2004 11:24 AM
  [ # 20 ]

je hebt gelijk. De oliedruk zender heeft een bruin achtig stekkertje mannetje en is dunner dan de water meter stekkertjes. De sensor die in je waterpomp zit is voor de temperatuurmeter in je dashboerd en moet aan een draad die waarschijnlijk niet in de draadboom vast zit.
de andere blauwe is voor het lampje.

Voor een Injectie is een goede accu een must. Je benzine pomp moet eerst goede druk opbouwen en dat doe je inderdaad door een paarkeer de sleutel om te draaien. Je pomp loopt dan eventjes. De computer moet ook een aardige spanning hebben om te kunnen injecteren. Als je accu plat is en je gaat starten trek je de spanning tte ver naar beneden….

succes!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 23 januari 2004 08:37 PM
  [ # 21 ]

Stekkertjes enzo

En hier het volgende hoofdstuk van mijn DS stekkertjes.

Eerst de accu weer teruggezet, na een nachtje volladen. Kostte me wel een half uur om alles weer netjes vast te krijgen, en alle verbindingen te controleren….  het waarom volgt….....
Nadat de accu weer vast zat, maar eens verder gekeken naar de stekkers. Het stekkertje dat in een eerdere post is omschreven (bruine vrouwtje) is de watertemperatuursensor voor de temperatuur meter. Wel vastgemkaat aan het rode mannetje uit het dashobord, die apart van de bundel loopt.  En daaronder, met de lamp erbij, bij de oliekoeler zat ook nog een sensor, heel diep en ver weg. Maar eens aan de draad getrokken (voorzichtig..) en er kwam uiteindelijk een draad tevoorschijn, in dik rubber gevat, met een los mannetje, geel van kleur! Aangezien de bundel uit het dashbord nog 3 vrouwtjes, alle min of meer geel, eens gekeken in welke die het beste zou passen, vastgemaakt, en even op contact gezet.
Goede bingo, oliedruklampje brandde nu weer, kreeg weer een signaal.
Laatste stekker die nog vast gemakt is, is die van de watertemperatuur lamp (vermoed ik). Blauwe mannetje in het blauwe vrouwtje (wel wat dikke stekkers, maar goed), het past prima.
Met een beetje mazzel morgen dan maar eens kijken of de dame aan de praat te krijgen is.
Overigens…  Bij het controleren van alle kabels etc., de dikke kabel die de bobine ingaat, kon ik een behoorlijk eindje uit de bobine trekken… is dat gezond?
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 24 januari 2004 10:05 AM
  [ # 22 ]

Ja hoor,dat van die bobinekabel klopt,maar drukt hem wel naar beneden
en ook het afsluitrubber zo dit nog aanwezig is,verder merk ik dat je er
steeds beter in thuis gaat raken.Je moet een filosofie van een fabriek
gaan begrijpen en dan zie je ook duidelijk wat van Citroën is en wat van
Bosch.Maar pas op.Er was in die tijd een wet in Frankrijk die voorschreef
dat maar 10% uit het buitenland mocht komen.Vandaar dat die ontsteking
helmaal niet van Duccelier is maar van Bosch.Hoe ontduik je de wet.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 27 januari 2004 09:51 PM
  [ # 23 ]

even een update

Hoi allemaal,

Gezien het weer niet eens een poging tot starten gewaagd. Stromende regen, en mooi weer op zondag (maar dan is er geen specialist open natuurlijk). Kostte heel veel moeite, maar ik heb me in kunnen houden.
Eerste vraag. Kunnen de bougies als je 10 km met een te rijk mengsel hebt gereden, zodanig vervuilen dat starten niet meer lukt?
Tweede vraag, ietsje lastiger, de sensor voor luchtinlaat is niet aangesloten, hoe reageert de computer daarop?
Derde vraag, de stelschroef op het inlaatspruitstuk is bijna helemaal ingedraaid, wat heeft dat voor invloed op het toerental (en bedenk, de sensor voor inlaatlucht is nog steeds niet aangesloten…)
En dan de bonus…... welke sensoren heeft zo’n injectie motor wel niet?
Ik weet die van de inlaatlucht te vinden voor het luchtfilter, maar er zijn er vast meer…........
Mijn dank is wederom verpletterend, en ik spreek mede namens de dame in kwestie.

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 28 januari 2004 10:57 AM
  [ # 24 ]

De stelschroef dient om mechanisch lucht langs de gasklep te regelen.
Dus hiemee stel je simpel het stationaire toerental in.De kwaliteit van het
stationaire mengsel wordt daarmee door de computer aangepast want die
krijgt van de sensoren de gegevens
1.De ontsteking voor het toerental
2 Een watersensor voor de motortemperatuur
3 Je rijdt naar oostenrijk de bergen in dus motor warm maar boven
  is het knap koud,Dan zal die luchtsensor het mengsel iets verrijken
4.De acceleratiemeter die bij het intrappen van het gas het mengsel rijker
  maakt
5 een vacuumsensor,als je bergopwaarts rijdt en je gas stil houdt zal hij
  dus toch aanpassen.
6.Een exta injector in het inlaatspruitstuk om te starten
Dus je moet als je de auto start hem eigenlijk altijd op bedrijfsthemperatuur brengen om de bougies zo warm te krijgen dat ze weer schoon branden.oftewel na een ritje van 10km zijn ze amper warm
en gaat hij tijdens het starten weer choken dus kunnen de bougies nat
slaan.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 januari 2004 01:29 PM
  [ # 25 ]

Tipje: als je bougies vochtig zijn, schroef ze er dan uit en houd ze boven een brandend gasfornuis om te drogen. Wel voorzichtig doen!

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 28 januari 2004 05:00 PM
  [ # 26 ]

Je zou natuurlijk ook de oorzaak weg kunnen halen,waarom dat ze nat
slaan ipv ze weer steeds droog te moeten maken.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 januari 2004 05:23 PM
  [ # 27 ]

Het is ook als noodoplossing bedoeld Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 januari 2004 06:39 PM
  [ # 28 ]

een paar toevoegingen:

Stationair detecteert de vacuum sensor niks. Er zit in je accellaratie sensor een schakelaar die detecteert dat je het gas los hebt. Ook altijd starten met het gas los! de computer staat dan in stationair stand. er zit op je compu onder je dashboard een grijze knop om het mengsel te regelen. laat de auto echter eerst warm worden voor dat je hier aan gaat draaien. met de schroef op je inlaat regel je alleen de luchttoevoer! Meer lucht is een armer mengsel!

koudstart cicuit heeft niks met de compu te maken. alleen met een temp sensor ( ja er zitten en twee) in de kop en dan injecteert ie 10-25 seconden extra benzine ( dat begint als je het contact aanzet….)

vind je het nog leuk?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 28 januari 2004 06:47 PM
  [ # 29 ]

Natuurlijk.nu begint het pas want dit is alleen het starten.
En als je dan denkt dat dit de J-tronic was en daarna de K-tronic enz
Leuk he voor die onderbetaalde monteurs.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 januari 2004 06:51 PM
  [ # 30 ]

beter bekend als de D-jetronic (d van Druck)
En niet te vergeten de volgas sensor voor nog meer inspuiting Of eigenlijk langere inspuiting!
De inspuitdruk is namelijk constant!

ik vind het een echt rete geil systeem!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook