2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Blauwe ‘Renard" LHM
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 juni 2004 07:44 PM
  [ # 16 ]

Tsja al binnekort de C6 komt Very Happy Very Happy
Mercedes noemt het zelf trouwens gewoon luchtvering…
Op de S klasse was het al iets heel bijzonders dat de auto zakte bij een bepaalde snelheid…
och de c5 stijgt zelfs als de weg slecht is….kan die duitser niet zeggen…
Ik las ergens waar ook verhalen van iemand dat de vering voor de Rolls iets is aangepast maar dat er zoveel problemen mee waren dat de meeste zeide:,,Hadden ze het nou maar gewoon zo gedaan als Citroën, dan hadden we er nou geen problemen mee”  Very Happy

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 03 juni 2004 07:27 PM
  [ # 17 ]
ZX1.4i schreef:

Nee ze bijten elkaar niet, maar zijn wij citroën-rijders nou juist niet zo trots op “Bijzonder citroën”? Het idee dat andere merken het hemelse veersysteem van citroën gebruiken, is heilligschennis Evil or Very Mad

Als Rolls Royce het mag gebruiken, waarom Mercedes dan niet? Omdat het Duits is? Ik ben ooit begonnen in een ouwe Benz 240D, en hoewel het ding niet vooruit te branden was, had ik er een zeer comfortabel vervoermiddel aan. En als Mercedes het systeem zou willen gebruiken en er zelfs voor wil betalen, dan is dat toch een enorm compliment voor Citroen? Enne, Citroen heeft in de jaren 60/70 al eens samengewerkt met Duitsers, nl. NSU (= nu Audi) op het gebied van Wankelmotoren. En wat te denken van de vrijage met Maserati (Italianen), waar de onvolprezen SM uit is voortgekomen? Okee, Citroen was toen wel eigenaar van Maserati, vooruit.
Het enige wat ik wil zeggen is dat we ons als Citroen rijders niet in onszelf moeten keren, maar juist de blik naar buiten werpen, omdat dan de werkelijke waarde van onze geliefde voitures duidelijk wordt. En dan heb ik het niet over de economische waarde…. Wink  Very Happy

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 juni 2004 07:32 PM
  [ # 18 ]

Als de buitenstaanders er nou ook zo over dachten…maar nee… zo is dat nieuwe HDI blok ontwikkelt door Ford met behulp van Peugeot. Citroën? nee die hebben er niets mee te maken…
oftewel Ford maakt een motor die ze niet kunnen maken en Peugeot helpt even. Wat zeg je? PSA dat si toch peugeot? Confused  Rolling Eyes

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 03 juni 2004 09:12 PM
  [ # 19 ]

PSA is Peugeot EN citroen…..

meeste merken hebben nu de luchtvering ontdekt…..

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 juni 2004 09:28 PM
  [ # 20 ]
Tom Duckpower schreef:

PSA is Peugeot EN citroën…..

vertel mij wat zeg..
Peugeot Society Anonime ofzoiets   oftewel Peugeot B.V.
en toch zullen de meeste mensen niet weten dat PSA citroen en peugeot is.
Zij rijden in een Peugeot niet in PSA Confused

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 04 juni 2004 01:33 PM
  [ # 21 ]

Volgens mij wel hoor. Ik heb eens een plaatje gezien van een Rolls (Silver Shadow) onder de motorkap. In de motorruimte is ergens een plaatje gepopnageld, met daarop een tekst waarin gewezen wordt op het feit dat het veersysteem van Citroen afkomstig is. Heb dit gezien in een klassiekerblad, ik geloof Klassiek en Techniek, maar weet helaas niet meer welke. Is niet zo lang geleden geweest. Het lijkt me stug dat RR er zelf aan gaat lopen rommelen, tenzij er echt wat aan verbeterd kon worden. Alhoewel… misschien dat ze iets verzonnen hebben om het inzakken van de achterkant tegen te gaan, en dat dat niet goed werkte…. Confused

Overigens werkte bij Rolls het systeem alleen op de achterwielen, net zoals bij de laatste Traction Avants die ermee waren uitgerust.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 04 juni 2004 02:12 PM
  [ # 22 ]

Maar een patent, houdt dat dan in dat andere fabrikanten die het systeem willen gebruiken ervoor moeten betalen aan Citroen, of mogen ze het dan helemaal niet gebruiken? In het laatste geval is dat RR-verhaal inderdaad wel verklaarbaar…. Hoe zit dat met patenten?

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 07 september 2004 07:19 PM
  [ # 23 ]
Simpele Ziel schreef:
Tom Duckpower schreef:

PSA is Peugeot EN citroën…..

vertel mij wat zeg..
Peugeot Society Anonime ofzoiets   oftewel Peugeot B.V.
en toch zullen de meeste mensen niet weten dat PSA citroën en peugeot is.
Zij rijden in een Peugeot niet in PSA Confused

P.S.A. = Peugeot Société Anonyme = Peugeot N.V.

PSA is simpelweg de financieringsmaatschappij, waaronder 2 automerken: Peugeot en Citroën.

Overigens de vergelijking Citroën - Mercedes gaat wel erg ver. We zijn wat liefde gaan voelen voor Citroën, maar - geloof me - een dag in een XM of in een Mercedes E-klasse…. er zijn toch wat voordelen voor de E-klasse, waardoor het aantal punten van comfort boven die van Citroën uitkomt. Bij Citroën kwam men tot aan de C5 niet verder dan de vering. De rest was zelfs in zijn tijd en klasse beneden de maat: afwerking! Er ging altijd veel kapot of je strandde er regelmatig mee. En dan de slechte geluidsisolatie. Wat betreft veercomfort: een Citroën zweeft heerlijk op lange onregelmatigheden, maar op korte onregelmatigheden is een Citroën juist veel stoteriger. Dat heb ik ervaren na 2 Xantia’s en een XM. Bovendien hoor je dat wel vaker. Op het Xantia-forum gaat een heel lang topic over dit onderwerp. Het is maar net waar je voor kiest. Wil je een rotsvaste wegligging, dan valt elk hydraulische veersysteem van Citroën af.

Ik rij trouwens op groene LHM.

En volgens mij gebruikt men sinds de C5 geen LHM meer, maar een andere soort olie?

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 10 september 2004 12:56 PM
  [ # 24 ]
Richard Kruizinga schreef:

...Wil je een rotsvaste wegligging, dan valt elk hydraulische veersysteem van Citroën af.

Mwah, valt wel mee. Het leuke van het hydraupneumatische veersysteem is dat je zelf met veerbollen kunt experimenteren. Wil een stugge vering hebben voor een strakke wegligging, schroef er dan gewoon bollen op van een BX 16V. Ik had over de wegligging van mijn oude BX 19 GTI in ieder geval niets te klagen. Dat stoterige op korte oneffenheden kan ik overigens wel onderschrijven, is nogal typisch.

En als iemand een Mercedes E klasse voor mijn deur parkeert en mij de sleutels overhandigd voel ik me verre van gestraft!! Wink  Het is gewoon geen vergelijking, zijn 2 verschillende werelden wat mij betreft.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 13 september 2004 08:37 PM
  [ # 25 ]

Wat ik alleen niet snap is dat renard zegt dat ze het zelf hebben ontwikkeld.

Het is ondertussen gewoon Kendall Glacial Blue.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 13 september 2004 10:01 PM
  [ # 26 ]
PHoskam schreef:

Wat ik alleen niet snap is dat renard zegt dat ze het zelf hebben ontwikkeld.

Het is ondertussen gewoon Kendall Glacial Blue.

FOUT!!Renard zegt dat ze het zelf hebben ontwikkeld????
was je daar zelf bij dat ze het vertelden, of heb je dat gehoord?

Dit is pure BULL…... Renard heeft het alleen al jaren getest.

 

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 14 september 2004 02:06 AM
  [ # 27 ]
René van Maren schreef:
PHoskam schreef:

Wat ik alleen niet snap is dat renard zegt dat ze het zelf hebben ontwikkeld.

Het is ondertussen gewoon Kendall Glacial Blue.

FOUT!!Renard zegt dat ze het zelf hebben ontwikkeld????
was je daar zelf bij dat ze het vertelden, of heb je dat gehoord?

Dit is pure BULL…... Renard heeft het alleen al jaren getest.


http://members.chello.nl/r.w.veltkamp/renard.html

Ik ben toch niet blind, hierin staat dat ze het hebben ontwikkeld met hulp van derden ( en dat lijkt me niet kendall zelf aangezien dat in (ik dacht) californië zit.


Ik heb het ze zelfs gevraagd en er werd me medegedeeld dat het inderdaan kendall Hyken glacial blue is.

Ik kwam er met de ds nog wel eens, ze zitten 2 dorpen verder vanaf hier

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 14 september 2004 02:13 AM
  [ # 28 ]

Surprisedops: Dit vind ik een heel vreemd verhaal
Ik was zelf bij de xcnl meeting bij renard en daar was een vertegenwoordiger van kendall die uitvoerig wat vertelde over alle oliesoorten.
Nard stond daar te vertellen dat ze het al jaren gebruiken en nog geen enkele hd pomp hebben moeten vervangen die op blauw liep.
Ik had echt niet de veronderstelling dat het een uitvindig van hun was, en zo vertelde ze het ook!

Ik heb die hompage gekeken en idd je hebt gelijk!

I have my LHM drained from my car and have the blue oil inserted. The suspension is much softer, which is easy detectable since I have a BREAK (estate) with harder suspension than a BERLINE (hatchback). Since my car is already 10 years old, I like it a lot that the wear on my old pump and valves is reduced, so I can own the car for more years, without big hydraulics costs
If you want your car to have better suspension, go to garage RENARD in Beneden Leeuwen in Holland

hij is dus een klant die het heeft over één auto en maakt een beetje reklame voor renard
Dit maakt toch de bewering van jou weer een beetje wankel
want ik zie hier nergens dat Renard dit zegt!

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 14 september 2004 02:26 AM
  [ # 29 ]

Ik heb de websitemaker een mailtje gestuurd

Beste Ron
Mag ik vragen hoe je aan de informatie komt omtrent de blauwe olie van Renard?
Klopt het dat Renard beweerd dat hun dat hebben ontwikkeld? of neem je aan dat het zo is omdat je daar de indruk hebt gekregen dat dit ontwikkeld is door Renard?
Of zeggen ze het zelf?
Mag ik je ook vragen wat je relatie met garage Renard is?

Ik hoor het wel
Met vriendelijke Groet, René van Maren

Eens kijken wat hier uitrolt want ik weet zeker dat renard dit niet zou beweren!

 

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 14 september 2004 10:53 AM
  [ # 30 ]

We zullen zien.

Maar het zou inderdaad vreemd zijn als ze links beweren dat ze het zelf hebben ontwikkeld en alleen bij hun te krijgen is en rechts dat het kendall olie is, die in een ander vaatje getapt word .

Ze hebben hem zelf in grote drums in de werkplaats staan, heb eigenlijk niet gekeken wat daar op staat.

Ik had het ook in mijn DS en merkte er niets van, maar dat komt misschien ook wel doordat het hele systeem ook al gereviseerd was.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook