2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
NIEUW LOGO VOOR CITROEN-FORUM.NL [UPDATED]
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 27 mei 2004 02:02 AM
  [ # 16 ]

Voor de mensen die het nog niet gezien hebben:
Er is een herziene versie van het nieuwe logo geplaatst.

De herziene versie kan je vinden op de begin post van dit onderwerp.

Ik heb geprobeerd een link daarheen neer te zetten maar dat lukt me niet echt .. kan een mede-moderator mij helpen misschien?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 mei 2004 02:04 AM
  [ # 17 ]
Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 27 mei 2004 03:00 AM
  [ # 18 ]

Ik vind de tweede versie beter.  Very Happy
Toch twee suggesties (nb ik heb van grafisch ontwerpen helemaal geen fromage gegeten, ik doe alles op gevoel Cool  ):

het plaatje centreren

de rechterhelft van het poppetje net zo groot maken als de linkerhelft; dat brengt meer rust in het geheel (denk ik); de double chevron bestaat ook uit twee identieke onderdelen. je kunt dat in het poppetje laten terugkomen.

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 mei 2004 03:27 AM
  [ # 19 ]

Hier wat snel zelfgetekende ideetjes voor het logo.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 mei 2004 03:28 AM
  [ # 20 ]

eerlijk gezegd vind ik het eerste logo mooier…
Doordat het logo nu doorloopt in het been lijkt het net of dat poppetje(het citrofieltje) een beetje maf staat…
en eerlijk gezegd is het citrofieltje iets te iellig…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 27 mei 2004 11:49 AM
  [ # 21 ]

die van erwt blijf ik de mooiste vinden, vooral de tweede/dere versie

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 27 mei 2004 12:38 PM
  [ # 22 ]

Het is een prachtig logo (versie 2). Het mannetje is daar zeer goed geplaatst (steekt nergens ‘uit’ het denkbeeldige vierkant wat je om het logo kunt trekken)! Met name de linker waar 2 kleuren zijn gebruikt vind ik goed geslaagd, dan heb je een mooi onderscheid tussen het mannetje en het Citroën logo. Het komt ietwat jaren 70 stijl over, maar dat vind ik persoonlijk juist mooi.
Nog paar kleine dingetjes: het hoofd mag een fractie groter, boven- en onderlijf mogen parallel lopen, lettertype mag nog wat karakteristieker, en zorg dat de boel gecentreerd en binnen het ‘vierkant’ blijft (logo+letters).

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 mei 2004 01:52 PM
  [ # 23 ]

Dus mijn logo’s zijn niet mooi genoeg ? Crying or Very sad Wink

Ik vindt persoonlijk de arm van het mannetje veelste dik. Ik heb al een poging gedaan het te tekenen zodat die arm wat dunner wordt, maar dat lukt niet. Heb je ook een versie die alleen uit zwarte lijnen bestaat Erwt? Een soort kleurplaat als het ware? Dan kan ik die overtrekken en aanpassen zodat ik kan laten zien wat ik bedoel.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 27 mei 2004 02:10 PM
  [ # 24 ]

Ik denk niet dat je (lelijke eend) weer opnieuw moet gaan tekenen. Er is al gekozen voor dit logo dus is het niet mogelijk om met een ander logo aan te komen. Ik wil de basisvormen van dit logo gelijk houden omdat de vormen van het poppetje terug komen in het logo van citroen is het dan gedraaid en/of gespiegeld.

Als ik versie 1 en versie 2 naast elkaar zet vind ik versie 2 mooier oogen. Dus ik ga voor versie 2 en die ga ik misschien nog uitwerken.

Ook vind ik de schetsen van lelijke eend niet goed omdat het citroen logo te prominent naar voren komt. In versie 1 en 2 is de balans tussen en forum (poppetje) en citroen naar mijn inzien perfect.

Ik wil jullie toch bedanken voor opmerkingen en tips. Het is een must om te weten hoe andere mensen naar jouw ontwerp kijken en ik heb hier nu een goed beeld van.

P.S. Ik zag toen ik versie 2 plaatse dat hij idd niet goed gecentreerd is. Ik heb dit aangepast in mijn bestand en het origineel van versie 2 is dus wel gecentreerd.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 mei 2004 02:13 PM
  [ # 25 ]

Ik heb het niet over opnieuw tekenen, meer over een aanpassing hoor. Net zoals dat ene been dunner werd.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 27 mei 2004 02:41 PM
  [ # 26 ]

ik ga er niet van uit, het is mijn mening. Misschien had ik het anders moeten formuleren.

Er staat ook naar mijn inzien .. dat betekend dus niet dat ik er van uit ga maar dat ik mijn mening geef.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 28 mei 2004 02:49 AM
  [ # 27 ]

Precies in de roos Renz!

is ook mooier! 
“goede ideën komen uit Haarlem” Wink

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 28 mei 2004 08:39 PM
  [ # 28 ]

Niks meer aan doen!  is prima zo

 

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook