38 van de 86
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 maart 2015 03:48 AM
  [ # 556 ]

“Mooi” dat je het gevonden hebt !

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 24 maart 2015 08:13 AM
  [ # 557 ]

Zeker mooi!
Anders blijft het maar malen in je hoofd waar het probleem kan zitten…
Is dat een schoonheidsfoutje van jezelf of heeft iemand anders de revisie uitgevoerd?

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 25 maart 2015 11:23 AM
  [ # 558 ]

Als je het zo neer legt, gaat het niet fout… Dit is overigens niet de motor van Marc, die ligt onder de werkbank… cheese

Afbeelding Bijlagen
IMAG1068.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 25 maart 2015 11:34 AM
  [ # 559 ]

Niet helemaal, een klein stukje ligt nu op de vlakbank om het laspuistje te laten uitknijpen…

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 25 maart 2015 04:09 PM
  [ # 560 ]

Ben benieuwd, grondnaad met de TIG gedaan, nadat de kop plaatselijk verwarmd was tot een graad of 80. Daarna opgedikt met MIG.

gr Mark

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 25 maart 2015 04:12 PM
  [ # 561 ]

Ik ook. In revisie bedrijf waar mijn vader vroeger werkte, waren ze niet altijd zo overtuigd van het oplassen van koppen.
Nu zal dat indertijd wel over alu-koppen gegaan zijn (25 - 30 jaar geleden zeg maar), maar iets van spanning tussen het originele ijzer en het laswerk zal er best ontstaan..

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 maart 2015 04:59 PM
  [ # 562 ]

Dit is een alu kop.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 25 maart 2015 08:07 PM
  [ # 563 ]

En hoe was het bij Frank? gelukt?

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 25 maart 2015 09:19 PM
  [ # 564 ]

Nog geen nieuws, ze zouden het vandaag of morgen doen. Even geduld nog dus.

Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2015 09:40 PM
  [ # 565 ]

Kopje ligt gevlakt achter in het Bertje. Nieuwe lagerschaaltjes staan al klaar op de werkbank, nu nog even wachten op de rest van de onderdelen, die verwacht ik morgen of maandag. Hoor ik daar iemand al ‘broem broem’ brommen?

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 28 maart 2015 09:08 AM
  [ # 566 ]

Dan zullen we er eens een “lap” op geven cheese

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 28 maart 2015 01:18 PM
  [ # 567 ]
Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 28 maart 2015 01:40 PM
  [ # 568 ]

En mocht het niet lukken dan is er nog iemand met een DS19 blok dat pas 30 jaar stilstaat en niet vast zit Wink
Voor een volgende poging…

Profiel  
 
Gepost: 28 maart 2015 02:10 PM
  [ # 569 ]

Die houd ik hoe dan ook even in het achterhoofd Hans, al is het voor op reserve. In elk geval is er net een goede carterpan binnen gekomen. Nu de pakkingset nog en het kan weer in elkaar. Ga ik nu weer verder met het laatste voorscherm.

Profiel  
 
Gepost: 28 maart 2015 06:29 PM
  [ # 570 ]

Ik had een nogal verkreukeld rechter voorscherm waar in het verleden al een paar plaatjes in gesoldeerd waren (met koper). In het verleden had ik al eens een tweede scherm van iemand gekregen en op zolder verborgen. Bij inspectie bleek dit scherm eigenlijk net zo verfrommeld te zijn (maar wel met de hamer uitgedeukt) en na twee keer meten lijkt het ook gewoon 10 cm korter te zijn. Ik weet dat de schermen van een BL anders zijn, maar zijn die ook echt korter? Soit het maakte dus allemaal niet veel uit, dus ben ik maar aan de slag gegaan met mijn originele scherm. Eerst alle meuk uit de binnenzijde gekrabt tot we weer blank staal te zien kregen. Dan de scheuren in de rand dicht gelast en waar nodig verstevigd met wat nieuw materiaal. Mooi is niet het uitgangspunt, dus ik ben weer zeer tevreden. Aangezien het borreluur is aangebroken heb ik besloten de nieuwe punt er morgen maar aan te lassen. Kan ik gelijk verder met het repareren van de randen van het linkerscherm (dat dus wel al een nieuwe punt heeft). Staat het mooi allemaal klaar voor montage als de onderdelen voor de motorverherrevisie maandag hopelijk op de plank vallen.

Profiel  
 
 
38 van de 86
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook