27 van de 68
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s rode Xantia 1.8i X (‘93)
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 08 november 2010 02:20 PM
  [ # 391 ]

Gisteren ben ik met de Xant op en neer naar Duisburg (D) geweest. Onderweg een paar aardige plaatjes geschoten.

Bij de grensovergang bij Elten staan de oude douanegebouwen en -perrons nog overeind, zij het in behoorlijk deplorabele toestand.

Voor het effect ook even twee plaatjes in stemmig zwart-wit.

In de binnenhaven van Duisburg trof ik een enorme bult erts of kolen, waar ik de auto zo naast kon zetten. Het rood komt erg mooi uit, op een achtergrond van zwart en grijs. Ik had alleen geen zin in een complete shoot (moe, koude wind), dus een paar snelle plaatjes.

Onderweg op de Autobahn nog even de 180 per uur op de GPS aangetikt, het 17 jaar oude ding met ruim 225k op de klok doet ‘t nog prima!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 november 2010 02:23 PM
  [ # 392 ]

ja die velgen staan hem goed!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 08 november 2010 03:39 PM
  [ # 393 ]

Toffe lokaties weer om plaatjes te schieten!

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 november 2010 04:14 PM
  [ # 394 ]

Mooie foto’s!

Citroen!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 26 november 2010 11:33 AM
  [ # 395 ]

Zo, ik heb weer wat verzonnen om aan m’n Xantia te verbouwen. Mijn Xantia beschikt namelijk niet over een achterruitenwisser, zoals je hier kunt zien:

En dat is dit natte najaar toch wat gaan storen, ook omdat de auto altijd buiten staat geparkeerd. Zoals verwacht is er geen bedrading voorbereid; zo hoort er achter het linker C-stijlpaneel een stekkerverbinding te hangen als overgang van interieurkabelboom naar achterklepkabelboom (links in de klep zit de wisser-/sproeierbedrading, rechts verlichting en CV), en die ontbreekt geheel bij mij. Dus dat wordt zelf bedrading bouwen. En aangezien mijn dashboardkabelboom ook geen bedrading daarvoor heeft kan ik niet de rechterstengel gebruiken. Ik heb dan ook een wisserstengel zonder draaibaar deel. Dus de bediening gaat met een knop gebeuren, zoals in de VSX het geval is. Ik heb het schema daarvoor opgezocht in mijn modeljaar ‘93 Xantia-schemabijbel en daar alle sproeiermeuk uitgegumd. Een sproeier inbouwen is teveel gedoe, omdat ik dan een slang van rechtsvoor via de rechter A-stijl, het dak en de C-stijl naar de klep moet gaan trekken, en bovendien een pompje met twee openingen in m’n reservoir moet bouwen; nu zit er een pompje met één opening. Daaruit is dit schema voortgekomen:

De knop komt rechts van het klokje, daar heb ik nog een blanco knop zitten. De aansluitingen op de zekeringenkast komen op de plek waar ze horen, zodat alles werkt en is gezekerd zoals het hoort. Morgenochtend naar de sloperij voor een knop met voet, een wissermotor met relais en een wisserarm en daarna gauw de warme schuur van m’n ouders in om het in te gaan bouwen Smile

Wordt vervolgd!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 november 2010 05:14 PM
  [ # 396 ]

Leuk projectje, nu nog een originele 3e remlicht erin Smile

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 26 november 2010 05:27 PM
  [ # 397 ]

Die zit al in de originele achterspoiler die er sinds zomer 2009 op zit. De foto is wat ouder, van vóór de achterspoiler, maar dat was de enige foto waar je enigzins kunt zien dat er geen wisser achterop zit Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 28 november 2010 05:19 PM
  [ # 398 ]

En na een middag knutselen zit het erop en werkt het allemaal! Very Happy Even wat plaatjes:


De zelfgesoldeerde kabelboom


Met schakelaarstekker


Wissermotor gemonteerd, daarvoor moest een gat worden gemaakt in het sierrubber aan de buitenzijde, voor de rest was de klep voorbereid


Rechts naast de klok zit de schakelaar. Ik heb nog geen ruitenwisserschakelaar, die zijn zeldzaam (zaten alleen in de VSX’en, heeft er iemand eentje liggen?), maar een mistachterlichtschakelaar is qua werking identiek


Voila! Nu alleen nog een keer gasdrukveren op de klep die zijn berekend op een ruitenwissermotor én een achterspoiler…

Helaas ontdekte m’n vader een lekkage onder de auto toen ik de garagebox uitreed… Vandaag nog maar eens nader de boel bekeken, LHM-lekkage… Sad


Middenin de foto, iets rechts van de linker subframevleugel

Als ik de Citroën-wekplaatshandleiding voor het hydraulisch systeem erbij pak en het overzicht van componenten erbij pak kan ik niet echt uitvogelen wat er zou kunnen lekken.

Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met de hydrauliek, dus veel ervaring heb ik er niet mee wat dit soort zaken betreft. Wie kan helpen?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11627
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 november 2010 05:25 PM
  [ # 399 ]

Dat zou zo te zien hetzelfde T-stukje als dat bij mij ietsje incontinent is kunnen zijn. Die zit in rijrichting links van je hoogteregelaar. Er gaat een plastic slangetje naar voren, een naar de linkerkant en een naar de hoogteregelaar. Die T-stukjes zijn van rubber en kunnen uitlubberen: dan zitten de slangetjes er te los in en gaat-ie druppen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 28 november 2010 05:52 PM
  [ # 400 ]

Ik ben nog even wezen kijken en heb deze foto gemaakt:

Er hangt een druppel LHM aan de bovenste van de twee wartels rechts van de stuurhuishoes. Lijkt dus op het stuurhuis wat de boosdoener is. Maar wat nu?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 november 2010 08:55 PM
  [ # 401 ]

Schoon/droog maken en dan weer de motor laten draaien en kijken of/waar het lekt.

Citroen!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 november 2010 02:15 AM
  [ # 402 ]
japv schreef:

Ik heb nog geen ruitenwisserschakelaar, die zijn zeldzaam (zaten alleen in de VSX’en, heeft er iemand eentje liggen?), maar een mistachterlichtschakelaar is qua werking identiek

Zit er in een 1a VSX dan een schakelaartje voor de achterwisser naast het klokje???
Ik dacht dat die functie altijd op de stengel aan het stuur zit, tenminste bij een 1b en type-2

Je lekkage zou wel eens een bekend Xantia kwaaltje kunnen zijn, namelijk de leiding naar je rechterveerpoot. Deze kan kapot geschuurd zijn door wrijving met het chassis, hier is een modificatie voor, maar heb het zelden gezien dat dit gedaan is. Bij mijn vorige Xantia heb ik het ook gehad, de leiding loopt langs het schutbord omhoog, vervangen is nauwelijks mogelijk met ingebouwde motor, bij mij is er toen een koppelstuk tussen geplaatst. Wat een schijtklus bleek te zijn voor een diesel met airco, bij jouw moet het veel makkelijker zijn. Blijf er in iedergeval niet mee rond rijden, de LHM spuit er met hoge druk uit, met een heet uitlaatspruitstuk in de buurt is dat niet gezond. Er zijn nogal wat Xantia’s afgefikt door brandje onder de motorkap, vanwege dit euvel.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 29 november 2010 09:10 AM
  [ # 403 ]

Een VSX heeft een regelbare interval functie die op de plek van de bediening van de achterwisser op de stengel naast het stuur zit. Wink

Verder mooi werk Jochem!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 29 november 2010 10:20 AM
  [ # 404 ]

Dankjewel Timo! En idd, om die reden zitten de achterwisser en -sproeier op twee aparte knoppen links van het stuur. Maar omdat ik graag de wisserknop aan dezelfde kant als de wisserstengel wilde heb ik die rechts van de klok geplaatst. Kijk maar eens in het instructieboekje op de Xantiaclub website.

@ZX1.4i: Het lijkt van de wartel aan het stuurhuis te komen, zoals op mijn laatstgeplaatste lijkt. Maar die leiding naar de voorveerpoot, waar loopt die precies? Ik heb met stationair draaiende motor gekeken en er straalt vooralsnog niets uit, het is slechts langzaam druppelen. Maar dat ga ik z.s.m. nog eens uitgebreider proberen met iemand die het gas eens wat intrapt en ook met sturen. Eens zien wat er dan gebeurd.

Mocht er nog iemand anders suggesties hebben: shoot! Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11627
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 november 2010 08:11 PM
  [ # 405 ]
Timo1990 schreef:

Een VSX heeft een regelbare interval functie die op de plek van de bediening van de achterwisser op de stengel naast het stuur zit. Wink

Verder mooi werk Jochem!

Dat is nog zo’n item dat je er makkelijk genoeg in kunt bouwen: de Knäckor-modificatie (vervang het blauwe ruitenwisserrelais door VW wisserrelais nr 99.) past ook op de Xantia. Dan heb je die regelbare interval gewoon onder het normale bedieningscommando en kun je voor de achterwisser voor een vrij gewone SX-stengel kiezen…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
27 van de 68
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook