7 van de 13
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Gebroken pen bij zoeken ontstekingstijdstip!
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 28 juli 2009 11:18 PM
  [ # 91 ]

Hmm.. nee dat doet ook niks

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 juli 2009 11:28 PM
  [ # 92 ]

Dan zou ik eerst maar eens een andere bobine proberen.

Citroen!

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 29 juli 2009 12:15 AM
  [ # 93 ]

De oude had ik al geprobeert, deze deed het eerst nog wel toen ik deze vervangen had maar laatst deed ie het ook niet. Morgen nog maar eens kijken wat de oude bobine doet.  Confused

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 juli 2009 12:47 AM
  [ # 94 ]

Oude bobine’s “werken” met de 2 spoelen en kern in een oliebad. bij veel bobine’s gaat, dmv ouderdom, de olie (welke dunner wordt naarmate de bobine warmer wordt) doordringen in deze lamellen kern hetgeen de capaciteit sterk verminderd met als gevolg dat er geen of nauwelijks een vonk “afgegeven” wordt. Zodra deze weer afgekoeld is doet deze het weer. Wat DriverD zegt: probeer eens een andere bobine (het liefst een moderne (welke beter tegen deze hogere temperaturen in de motorruimte kan)).  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 29 juli 2009 01:00 AM
  [ # 95 ]

Okee.. ja er zit in principe een bobine in van 2 maanden oud. die ander deed het nog. Dus mijn vraag was ook of die stuk gegaan kan zijn doordat ik de voeding verkeerd had aangesloten?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 juli 2009 01:14 AM
  [ # 96 ]

quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten


je kan ze doormeten dmv de weerstand van de wikkelingen te meten.
Iets van 2.7 en 3.4 ohm. niet erg veel dus.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 juli 2009 12:06 PM
  [ # 97 ]

Of de 123 is stuk. verkeerd aansluiten van de 123 is niet goed.

Kan je er tijdelijk een contactpunt unit inzetten?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 29 juli 2009 03:43 PM
  [ # 98 ]

Ik heb nog wel de oude contactpunten-unit liggen..
Maar ik vraag me af of ik hem laatst wel of niet verkeerd had aangesloten.

Ik deed voor de test de + van de accu op de +batt van de bobine, is dit goed?

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 29 juli 2009 04:18 PM
  [ # 99 ]

Krijg je wel spanning op je bobine, heb je zekeringen gechackt?

knuffel

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2780
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 29 juli 2009 04:19 PM
  [ # 100 ]

123 Ontstekingsdingen willen toch ook wel moeilijk doen als ze warm worden en bijna af zijn?

Het brandstofsysteem heb je al uitgesloten als oorzaak. Je zou nog een derde bobine kunnen proberen. Maar ik gok op:
- 123 Ontsteking
- Slecht (massa) contact
- Brak contactslot

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 juli 2009 04:31 PM
  [ # 101 ]
Smakman schreef:

Ik deed voor de test de + van de accu op de +batt van de bobine, is dit goed?

Ja dat is goed.

FF met een werkende DS spullen uitwisselen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 juli 2009 04:33 PM
  [ # 102 ]

Over 123 gaan weer heel wat verhalen zie ik… zucht…

123 is heel betrouwbaar en gaat in principe niet stuk, tenzij verkeerd aangesloten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 01 augustus 2009 04:52 PM
  [ # 103 ]

Hmm… ik ben bang dat er iets verkeerd gegaan is. De bobine zat verkeerd aangesloten. + op de - en andersom. Briljant. Nu heb ik dus met dat testje de plus toch op de min.

Het rotortje draait, er staat spanning op maar geen vonk. Ook niet met een andere bobine. Heb hem eruit gehaald en denk eraan om hem op te sturen

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 14 augustus 2009 10:02 PM
  [ # 104 ]

Een kleine update:

Omdat 123-ignition gesloten was kon ik pas begin deze week mijn ontsteking opsturen.

Nu had ik gister gebeld hoe het ermee was. Niet zo best hij werd er niet vrolijk van, de printplaat was kapot getrilt (ofzoiets) zei hij. Het voetje en de behuizing was niet in orde omdat hij verkeerd geplaatst was en daarom stuk gegaan was ( scheef en 180 graden gedraaid ).
Nu denk ik dat de actie met verkeerd aansluiten de nekslag gegeven heeft voor de printplaat maar toch.

Gelukkig heeft hij hem weten te reparenen, als het meezit is de ontsteking morgen weer binnen, (voor niks) hulde Smile

De vorige keer heb ik hem laten plaatsen maar ik denk dat ik het nu zelf moet doen hier op de parkeerplaats. Ik was er de vorige keer bij dat hij de ontsteking plaatste, het was een heel geklooi omdat de ontsteking bij mij achterop de motor zit.

Is het mogelijk dat er iets anders mis is bij de oliepomp ofzo? in mijn herinnering kan die er niet eens verkeerd in… Of het voetje waar de ontsteking op bevestigd zit? Het lijkt me een beetje sterk dat mijn garage er zo’n zootje van gemaakt heeft.

Het lijkt me in ieder geval fijn als ik na deze reparatie weer normaal zonder gehaper en andere ellende kan rijden want ik wordt er zo langzamerhand een beetje gestoord van toilet .

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 18 augustus 2009 10:58 PM
  [ # 105 ]

Inmiddels is de ontsteking weer binnen.

De ontsteking bevind zich bij mij aan de achterkant van het blok en wordt door de oliepomp aangedreven.
Ik had even de afstand gemeten tussen de inkepingen van het tandwieltje van de pomp en het motorhuis waar de onsteking met een opzetstuk op gemonteerd wordt. Deze afstand is nu 5,4cm. Het gedeelte dat in de motorruimte komt is ongeveer 4,5cm en gaat dus nooit passen.

Ik kan de nokas duidelijk zien en kan met mn vinger gewoon bij de nokas en het radje aanraken die de pomp aandrijft.

Mijn conclusie is dat pomp verzakt is en misschien wel bij de bout onderin het blok los zit of dat het plaatje gebogen is!

Heeft er iemand ervaring met het vastdraaien of terugtikken van een oliepomp zonder de hele motor eruit te halen?

Gr Nick

Profiel  
 
 
7 van de 13
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook