6 van de 16
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

Mafkeessss zijn Xsara.  VTS gekocht:D
J. J.
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Gepost: 12 juni 2009 07:15 PM
  [ # 76 ]

Dat zou wel kunnen. Het is niet meer voorgekomen na de APK,
maar als Mafkeessss er ook last van zou hebben zou het wellicht
aan het filter kunnen liggen, of niet?

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 709

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 12 juni 2009 08:36 PM
  [ # 77 ]
Arjan Verkade schreef:

Gas aantikken bij het starten? Rolling Eyes
Tijdens het starten nooit gas geven!

Dus ik neem aan dat je bedoeld vlak erna, maar waarom dan?

Normaal gaat alles zoals het hoort maar heel soms pakt de motor niet.

Ik herken het probleem want ik heb het dus, heel af en toe, ook.

Als dat de motor dan eenmaal een keer niet wil pakken, dan wil de motor de poging direct erna ook niet goed pakken. Dan kun je nog een derde keer pogen te starten maar dan heb je een hoge kans op hetzelfde, namelijk niet aanslaan.

In zo’n situatie moet je dus tijdens het starten even je gas een klein beetje indrukken zodat de motor wel pakt en even richting 2k rpm klimt.

Ik kan me eerlijk gezegd niet herineren of ik dit geintje nou ook al voor het vervangen van de inlegfilter heb gehad of niet.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 juni 2009 11:51 PM
  [ # 78 ]

Ik weet trouwens niet of een 1.6 16v zonder cruise control ook een elektronische gasklep heeft?
Maar het zou mij niets verbazen dat het gaspedaal bij een elektronische gasklep niet eens geactiveerd wordt tijdens het starten.

Bij mij zit er gewoon een stekker op mijn gaspedaal, geen kabel dus Wink

Profiel  

mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1014

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 13 juni 2009 05:44 AM
  [ # 79 ]

Nou ik heb die Filter en nou een 1.5 week in zitten maar ik merk geen verschil hij start nog gewoon goed enzo hoor! Ik ik heb wel een gaspendaal met kabel volgens mij!

Ofja trouwens het enigste verschil wat ik merk ik dat ie nu met die filter als ie koud is net iets wat rustiger stationair loopt als ik hem net start de toerentellen staat net een heel klein tikkeltje hoger als waar hij normaal staat. Maar als ik dan een km gereden heb dan is het alweer voorbij en ik heb trouwens het idee dat ik net iets langszamer trug valt naar het stationair lopen als ik bv de koppeling in trap.

Ik krijg trouwens aankomde donderdag 2 nieuwe achterbanden er komen gewoon michelin pilot exalto op dat is gewoon de beste band kost wel meer maar dat is niet zo erg.

En ik heb een nieuwe set van 4 automatten besteld de mat aan de bestuurderskant heeft zijn beste tijd gehad en nou bleek dat een set van 4 originele citroenmatten 21 euro en centen exclu kost dus dat valt ook heel erg meer.

En nou wat minder nieuws mijn achterdemper is lek aan de kant waar hij van voor af komt is hij gewoon doorgerot en daar lekt ie lucht:S dus dat gaat me ook weer een hoop geld kosten! Zelf vervangen kan ik zelf niet daar heb ik gewoon niet de spullen voor dus dat is wel weer minder:S

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 13 juni 2009 12:36 PM
  [ # 80 ]
mafkeessss schreef:

En ik heb een nieuwe set van 4 automatten besteld de mat aan de bestuurderskant heeft zijn beste tijd gehad en nou bleek dat een set van 4 originele citroenmatten 21 euro en centen exclu kost dus dat valt ook heel erg meer.

Klopt mij setje matten licht ook nog ergens in een achterbak…
Ik kon alleen niet meer kiezen, ik weet dat ze eerst ook matten hadden met het logo erin. Maar omdat de Xsara al wat ouder is maken ze nog maar 1 type mat.

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 13 juni 2009 12:38 PM
  [ # 81 ]

Waar heb je die Citroën vloermatten besteld? Ik zit met hetzelfde probleem: dat de bestuurdersmat echt wel voorbij de uiterste houdbaarheidsdatum is. Het rubberen vlak begint aan de onderkant los te laten.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 13 juni 2009 12:56 PM
  [ # 83 ]

Al heb ik zo’n donderbruin vermoeden dat men alleen complete 4-delige sets kan leveren… Of kan je ook alléén een mat voor de bestuurdersplek bestellen?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 13 juni 2009 02:19 PM
  [ # 84 ]

21 euro voor een nieuw setje is toch niet veel?

De kans dat jouw setje hetzelfde is als de bestuurdersmat die ze nog hebben is wel erg klein Wink

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1146

Gepost: 13 juni 2009 02:19 PM
  [ # 85 ]

Vaak niet… bij veel kapotte onderdelen zit je gelijk vast aan een hele nieuwe. Denk maar aan die sleutel Wink

Profiel  

mafkeessss
> 1000 berichten

Gepost: 14 juni 2009 12:10 AM
  [ # 86 ]

Ja dan moet het maar zonder logo mijn mat aan de bestuurderskant krult nou steeds op daar blijf ik steeds met mijn hakken achter hangen dat is gewoon gevaarlijk~!

PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 14 juni 2009 12:55 PM
  [ # 87 ]

Ja dat probleem heb ik dus ook nu met mijn hakken Confused

Hoop van de week de auto eens goed te stofzuigen en de nieuwe matten erin te kunnen leggen.

Profiel  

Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413

Gepost: 21 juli 2009 02:35 AM
  [ # 88 ]

geen nieuws meer over je xsara?

de citroen-liefhebber

Profiel  

mafkeessss
> 1000 berichten

Gepost: 30 juli 2009 12:29 AM
  [ # 89 ]

Zo na een druke tijd en afwezigheid op het forum heb ik weer wat meer tijd en ook weer trug op het forum.

Er is inmiddels redelelijk wat aan mijn auto gebeurd heb er in een maand tijd ongeveer 850 euro ingestopt maar nou is alles weer helemaal goed.

Ik ben begonnen met een kleine beurt en apk hiervoor hoefde alleen de ruitenwissers vervangen te worden om door de apk heen te komen dus dat was zeker wel fijn. En ik kreeg het advies mee om mijn uitlaat in de gaten te houden omdat ie bij de einddemper behoorlijk rot begon te worden.
Ik heb ze ook gevraagd of ze even naar mijn achterwielen wouden kijken omdat ik een trilling voelde die behoorlijk erg was rond de 150-160 en wat bleek in mijn linkerachterband zat een hoogte slag.

Het waren al van die goedkope banden dus ik heb een week nadehand er 2 nieuwe achterbanden op laten leggen gewoon goede michelin pilot exalto’s. Het is echt een wereld van verschil zo stil dat het is in de auto het rijd echt meteen super goed met 4 michilens erop.

Toen ik mijn banden erop heb laten leggen was ook mijn nieuwe matten set binnen dus die ligt er ook in.

Ik hoorde ook een vreemd geluid dus bij de banden wissel hebben ze ook naar mijn uitlaat gekeken op de brug en wat bleek hij was lek!

Op dat moment meteen een afspraak gemaakt voor het vervangen van de uitlaat (vanaf de kat naar achter dus de kat is nog blijven zitten. Ik had de afspraak op een maandag gemaakt volgens mij en vervolgens is die woensdag erna mijn uitlaat afgebroken op de flens van de achterdemper dus die sleepte over de grond. 

Ik heb toen de anwb gebeld en die hebben er een pijpje in gezet zodat hij omhoog bleef hangen hij was niet gasdicht maar hij bleef hangen dat was t belangrijkste! en toen heb in de afspraak kunnen verzetten naar de vrijdag erna en toen was de uitlaat ook vervangen kosten 307 euro en centen

Dus het was een dure maand maar mijn auto is nou wel weer helemaal perfect.

PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 30 juli 2009 12:40 AM
  [ # 90 ]

Normaal onderhoud denk ik zo Wink

Lastig dat je het direct allemaal in 1 keer krijgt, maar je kan nu weer aardig tijdje vooruit Cool

Wat heeft die nu gelopen?

Profiel  

6 van de 16
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook