C5, AG-LPG, BENZINE meter doet zeer vreemd….irritant
ajc
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 12-07-2005

Gepost: 20 juli 2005 11:17 AM

Hallo, C5, AG-LPG systeem,

ALs ik op gas rij, gedraag de benzinemeter in het dashbord zich erg vreemd. Dan weer een kwart, dan weer vol, dan weer leeg.

Dit is erg irritant,met name het gedeelte van leeg. Je krijgt dan constant de melding en geluid: “brandstof niveau laag”.

Na stoppen, contact uit, even wachten en weer rijden is het weer even over.

Iemand ervaring en/of een oplossing ?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juli 2005 01:15 PM
  [ # 1 ]

zover ik weet heeft de C5 geen vlotter.

dus het brandstof niveau wordt berekend.
als je op LPG rijdt gaat je bezine meter dus ook omlaag. (zonder dus bezine te verbruiken)

misschien zit er ergens in deze software/electronica het probleem?

Profiel  
 
ajc
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 12-07-2005

Gepost: 20 juli 2005 10:16 PM
  [ # 2 ]

Klopt, zonder brandstof te gebruiken.

heb al 2x aan de pomp gestaan en dan maar 2 liter tanken, tank vol

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juli 2005 10:35 PM
  [ # 3 ]
Profiel  
 
automatique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 22-03-2005

Gepost: 21 juli 2005 01:23 AM
  [ # 4 ]

Ik heb van de importeur begrepen dat de tankinhoud na het starten wordt bepaald (al dan niet met een vlotter dat is nieuw voor mij). Daarna gaat hij aan de hand van de boordcomputer de meter laten dalen. Du als je bij het starten volgens de bc nog tweehonderd kilometer kunt rijden en je doet dat op gas, dan gaat de benzinemeter langzaam naar nul.

Inderdaad opnieuwe starten is de remedie. Of zoveel benzine in de tank dat je met een gemiddelde rit de meter niet naar nul kunt rijden. (bij mij houdt dat in telkens boven een kwart houden).

Groet,


Gert

Profiel  
 
ajc
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 12-07-2005

Gepost: 21 juli 2005 11:03 AM
  [ # 5 ]

is erg lastig

is dat aan te passen op een of andere manier ???

het opnieuw starten helpt niet altijd (blijkt nu)


en ja, ze kijken mij inderdaad raar aan bij de pomp als ik 2 liter kom afrekenen

Profiel  
 
C5_HDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 03-12-2004

Gepost: 21 juli 2005 03:55 PM
  [ # 6 ]

Ik ken dit probleem ook van de C3 van mijn vriendin. De boordcomputer kan duidelijk niet overweg met de LPG-installatie. (Verder rijdt het prima, daar niet van.)

Profiel  
 
beerse
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 05-07-2005

Gepost: 30 juli 2005 04:30 PM
  [ # 7 ]

ik heb dat probleem ook navraag gedaan bij lpg installateur is niet uit te schakelen dus altijd volle bak benzine tanken voor lange ritten en anders contact afzetten en dan gaat het benzine niveau terug naar boven

Profiel  
 
kikker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 13-03-2004

Gepost: 30 juli 2005 11:37 PM
  [ # 8 ]

Ik zag toevallig op de website van GasFX.nl een verhaal over dit probleem….
Zij kennen het verhaal en zorgen voor een reset van de brandstofmeter als je de auto start….

Dit staat er:

Bij dit autotype loopt de benzinemeter tijdens het rijden op LPG terug. De oorzaak hiervan is dat het LPG systeem direct gekoppeld is aan het benzine systeem. Er wordt dan geen benzine verbruikt, uitgezonderd direct na de start gedurende de benzinelooptijd. Voertuigen waarbij dit optreedt worden voorzien van een zogenaamde resetschakeling, zodat na iedere ““herstart”” er de juiste hoeveelheid benzine op het dashboard wordt weergegeven. De resetschakeling kan niet voorkomen dat de benzinemeter terugloopt.”

Profiel  
 
jo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 18-03-2005

Gepost: 10 augustus 2005 01:35 PM
  [ # 9 ]
kikker schreef:

Ik zag toevallig op de website van GasFX.nl een verhaal over dit probleem….
Zij kennen het verhaal en zorgen voor een reset van de brandstofmeter als je de auto start….

Dit staat er:

Bij dit autotype loopt de benzinemeter tijdens het rijden op LPG terug. De oorzaak hiervan is dat het LPG systeem direct gekoppeld is aan het benzine systeem. Er wordt dan geen benzine verbruikt, uitgezonderd direct na de start gedurende de benzinelooptijd. Voertuigen waarbij dit optreedt worden voorzien van een zogenaamde resetschakeling, zodat na iedere ““herstart”” er de juiste hoeveelheid benzine op het dashboard wordt weergegeven. De resetschakeling kan niet voorkomen dat de benzinemeter terugloopt.”

wie doet dat, en wahkosdah?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook