10 van de 40
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
CX’en Te koop
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 oktober 2009 09:33 AM
  [ # 136 ]
garagestmarien schreef:
waterman schreef:

Hoe kan het dat ik de afgelopen 15 jaar nog NOOIT een Gti Turbo, 2000, 2200 of diesel met een gare zuiger gezien heb??

Geen idee, omdat ze nooit om hun duvel hebben gekregen? Ik weet het niet. Een CX blok is sterk, maar de zuigers zijn het zwakke punt.

Sorry hoor, maar dit is toch wel een tamelijk ” ik heb de klok horen luiden…”  verhaal! De zuigers van de eerste 2400’s zijn niet de beste, net als die van de 2500 diesels met tandwiel distributie. Verder hebben CX’ en prima zuigers en dito veren. Turbo motoren staan bekend als uitermate sterk en duurzaam, op de drijfstanglagers na. Maar die heb je zo vervangen. Dat CX zuigers niet tegen ” op hun lazer geven kunnen”  daar ben ik het ook niet mee eens: in mijn tijd in de garage hadden we meerdere klanten die zo’n cx helemaal aftrapte. Er ging van alles stuk, maar nooit een zuiger, zuigerveer of cilinderwand.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 27 oktober 2009 09:48 AM
  [ # 137 ]
Robin Visser schreef:

Haha, het maakt wat los, een auto uit Frankrijk aanschaffen, of één uit Nederland. Dat verhaal van Ree over vaste lasten in NL ten opzichte van Frankrijk en daarom in Frankrijk minder kilometers, is denk ik niet juist. De afstanden in Frankrijk zijn groter. Even boodschappen doen ‘in de stad’ is in Frankrijk al gauw een ritje met de dubbele afstand van die in Nederland. De Franse auto’s die ik tot nog toe in Frankrijk heb gespot en die regelmatig hebben gereden, hadden vaak zeer volwassen kilometerstanden…

Ik denk eerder dat men in Frankrijk vaak een 2e auto er naast had…......

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 oktober 2009 09:52 AM
  [ # 138 ]

vandaar die hoge kilometerstanden !?

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Gepost: 27 oktober 2009 10:02 AM
  [ # 139 ]

Dit gaat ook alweer heel snel helemaal nergens meer over. Misschien is er ook nog zoiets als een demografisch effect? Frankrijk en zeker het Frankrijk van de jaren zeventig en tachtig was een heel ander land dan Nederland. Mensen wonen of in grote stedelijke agglomeraties, waar het verkeersinfarct al jaren een feit was en men tegelijkertijd woonde en werkte op of in dezelfde regio. Zij die niet in een dergelijke stedelijke agglomeratie woonden, werkten er veelal ook niet. Wonen en werken in hetzelfde dorpje of stadje is daar nog veel langer de gewoonste zaak van de wereld geweest. Juist mede doordat de afstanden allemaal veel groter zijn. Hierboven wordt er ergens gesproken over grotere afstanden dus meer kilometers op woonwerkverkeer. Dat is dus een misvatting, want dat woonwerkverkeer was veel minder aanwezig dan hier in ons prutlandje waar we alles te ver vinden, maar wel rustig een uur of meer rijden naar ons werk. En iedereen die meer dan een kilometer per week rijd in Frankrijk koopt een diesel, nog zoiets. Dus al die mooie GTi’s etcetera zijn nooit aangeschaft door veelrijders. Daar klopt dat vaste lasten verhaal namelijk wel. Oh en een tweede auto ernaast? Frankrijk is niet bepaald het rijkste land van Europa, als je jezelf daar een CX kon veroorloven, geloof ik niet dat je dat als tweede autootje deed. Wat je wel deed, was met je tractor naar de akker en je CX poetsen op zondag in je marcelleke met een Ricardwalm uit je strot Very Happy

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 oktober 2009 10:36 AM
  [ # 140 ]
graddus schreef:

Mensen wonen of in grote stedelijke agglomeraties, waar het verkeersinfarct al jaren een feit was en men tegelijkertijd woonde en werkte op of in dezelfde regio. Zij die niet in een dergelijke stedelijke agglomeratie woonden, werkten er veelal ook niet. Wonen en werken in hetzelfde dorpje of stadje is daar nog veel langer de gewoonste zaak van de wereld geweest. Juist mede doordat de afstanden allemaal veel groter zijn. Hierboven wordt er ergens gesproken over grotere afstanden dus meer kilometers op woonwerkverkeer. Dat is dus een misvatting, want dat woonwerkverkeer was veel minder aanwezig dan hier in ons prutlandje waar we alles te ver vinden, maar wel rustig een uur of meer rijden naar ons werk.

Laat ik nou toevallig in de jaren 70 in Frankrijk hebben gewoond en in de jaren 80 regelmatig bij mijn ouders zijn geweest die er woonden en werkten en…... een CX hadden…

Maar allez, het gaat inderdaad onderhand helemaal nergens meer over. Wel leuk, dat het onderwerp de gemoederen bezig houdt en discussie oplevert. Laat ik terugkomen op mijn stelling: een CX halen in Frankrijk doe je volgens mij niet omdat het daar allemaal betere auto’s zijn.

En wat betreft de orde van de dag, ik zal ‘ns kijken….. Ja ! Ik heb er weer één:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lgrvqkvqfqcz

Die gelooft in sprookjes….

Tjesus zeg, het gaat maar door, nog één, voor wie van een diesel met ervaring houdt, een serie 1 met airco en leer voor een enorme prijs, van iemand die ook in sprookjes gelooft:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lq1ejywcqgva

en dan de laatste voor nu:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b1pknivsijdb

Fijne auto, zo weet ik uit ervaring. Voor niks gaat ook hier de zon op. Maar als de auto echt helemaal goed is, dan weet ik helaas ook ervaring, dat dit goedkoper is dan een auto uit Frankrijk en die helemaal laten doen. En wat een kleur…

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 oktober 2009 11:10 AM
  [ # 141 ]

Die 2e link, even de : verwijderen, dan werkt ie.
Help, 11,5 mille voor een CX diesel met 750k…. shock En als je ziet hoe die serie 2 (?) kofferdeksel er in hangt… Bovendien ook een grille die niet bij 1985 hoort.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 oktober 2009 11:20 AM
  [ # 142 ]

puntjes geregeld..

een ‘day-dream believer’, die verkoper !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 oktober 2009 11:27 AM
  [ # 143 ]

Dat zijn drie plaatjes, maar voor €5000 minder kan je in FR bijvoorbeeld deze dame vinden. Een foto en een verhaaltje zegt niets, maar die serie 1’s in NL zijn gewoon erg duur.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 oktober 2009 01:12 PM
  [ # 144 ]

Die was al ‘ns voorbij gekomen. Maar inderdaad één van de mooiste die op dit moment te koop zijn. Zelf heb ik het niet zo op dat handdoekenrek op de achterruit en op die strips op de wielkasten. Er had al ‘ns iemand van hier extra foto’s opgevraagd en het schijnt inderdaad een prachtige kar te zijn, maar helaas een airco die het niet doet. Afdingen en ophalen zou ik zeggen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 27 oktober 2009 01:31 PM
  [ # 145 ]
waterman schreef:

Hoe kan het dat ik de afgelopen 15 jaar nog NOOIT een Gti Turbo, 2000, 2200 of diesel met een gare zuiger gezien heb??

Dit geldt ook voor een ongeblazen Gti blok?

En met de turbodiesels heb je andere ervaringen?

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 oktober 2009 01:58 PM
  [ # 146 ]
Marcules schreef:

Dit geldt ook voor een ongeblazen Gti blok?

En met de turbodiesels heb je andere ervaringen?

Hier staat toch het antwoord op je vraag?

waterman schreef:

De zuigers van de eerste 2400’s zijn niet de beste, net als die van de 2500 diesels met tandwiel distributie. Verder hebben CX’ en prima zuigers en dito veren. Turbo motoren staan bekend als uitermate sterk en duurzaam, op de drijfstanglagers na. Maar die heb je zo vervangen. Dat CX zuigers niet tegen ” op hun lazer geven kunnen”  daar ben ik het ook niet mee eens: in mijn tijd in de garage hadden we meerdere klanten die zo’n cx helemaal aftrapte. Er ging van alles stuk, maar nooit een zuiger, zuigerveer of cilinderwand.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 oktober 2009 02:21 PM
  [ # 147 ]

en dan weer één om ‘waar gaat het nu allemaal nog over ?’ achter ons te laten. Op marktplaats een mooie IE Pallas sable métalisé voor E 6000, een link kopiëren lukt niet meer vanaf MP

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 27 oktober 2009 02:29 PM
  [ # 148 ]
Robin Visser schreef:

en dan weer één om ‘waar gaat het nu allemaal nog over ?’ achter ons te laten. Op marktplaats een mooie IE Pallas sable métalisé voor E 6000, een link kopiëren lukt niet meer vanaf MP

deze?

http://link.marktplaats.nl/277694171

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 oktober 2009 02:35 PM
  [ # 149 ]

Ja en hatsikidee we zijn weer helemaal los over hetgeen het hier allemaal om draait: het spotten van meest bijzondere CX-en die te koop staan…..

En nu daag ik jullie uit, wie oh wie heeft weer ergens een pareltje gespot waar we gewoon over kunnen kletsen in de zin van ah, oh, wat is die mooi en dat alles zonder technische details en zo…

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 27 oktober 2009 02:40 PM
  [ # 150 ]

Ja dan kunnen we het over die van mij hebben, maar dat telt niet want die is niet meer te koop.

Zo zag ze er uit.

Nu wat wat minder schitterend.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
 
10 van de 40
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook