1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Opbouwen DS
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513

- ID/DS Dspecial
Gepost: 13 november 2009 08:49 PM

Mijn auto mag in januari weer voor de keuring, ik denk dat ze er wel weer doorheen komt maar ondertussen kom je ook bijna door de onderkant van de plaat bij de benzinetank. Deze was wel vastgebakken door de vorige eigenaar maar zoals bij wel meer delen die opgeknapt zijn toendertijd sta je niet echt meer te juichen.
Door de kofferbak kun je ook naar buiten kijken en de C-stijlen(achter?) zien er ook niet echt gezellig uit.
Ik was van plan om dit op te knappen maar hoe meer ik er over nadacht, des te minder zin kreeg ik in deze toestand. Laatst was ik nog bij de anti-roest lezing geweest van de club bij Johan Dekker in de garage. Dit was wel een leuk ochtendje moet ik zeggen. Maar kreeg door het verhaal van de meneer die de lezing gaf, waarvan ik de naam even vergeten ben, geen zin meer in het project.

Bij mij op de firma werkt nu al een paar jaar een Poolse man die toevallig ook dol is op auto’s en ook niet van betalen houdt. Dit zijn 2 dingen die totaal niet bij elkaar passen, dat weet ik ook, maar het moge duidelijk zijn dat wij op dezelfde golflengte zitten.
Hij wist een paar bedrijven die opknappen van auto’s doen en ook het verzinken ervan. Ik heb gezegd dat het om een citroen ds gaat met veel werk. Even later kwam de man dan de desbetreffende firma op een bedrag uit van maximaal 700 euro. Hier werd ik wel enthousiast van. Het vervoer van het hele gebeuren zal niet meevallen, het is iets van 1300km rijden. Maar hij wist wel een vriend die dat wellicht zou willen doen voor een zacht prijsje. Dat laatste weet ik zo net nog niet. Ik wil er eigenlijk wel bij zijn ook al weten de experts er daar vast veel meer van. Maarja, wat moet ik daar een week lang doen?

Afgelopen tijd ben ik eens gaan kijken voor een ander chassis voor de bolide.. Ik heb er nu eentje gevonden die weliswaar niet helemaal niet orde is maar wel voorzien is van een harde onderkant en kofferbak. De bedoeling is dat ik deze eind december op ga halen en verder af te strippen.
Vervolgens dit chassis op transport naar Polen te sturen en volledig te laten opknappen en verzinken/galvaniseren.

Op internet bij Duckservice heb ik het welbekende verhaal van de verzonken ds gelezen.. Maar er staat iets bij van fransoze chassis ofzo, dat begrijp ik niet helemaal. Ik heb ook niet zoveel verstand van verzinken maar vraag me af of dat wel goed mogelijk is met een goed ds chassis? Ik heb wel eens verhalen over een krom resultaat gehoord. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

Gr. Nick

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10299

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 november 2009 10:27 AM
  [ # 1 ]

Heb je op Citromobile dat verzinkte DS-chassis gezien? Ik raad het af. Heeft ook weinig afnemers gekend, volgens mij…..
In Polen kan je natuurlijk iemnand treffen die goed kan lassen, garantie erop heb je niet.

DS en goedkoop gaat bijna nooit samen.

Citroen!

Profiel  

Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 963

Gepost: 14 november 2009 11:12 AM
  [ # 2 ]

verzinken betekent : helemaal uit elkaar halen.
Daar zit je geloof ik niet op te wachten.

Beste is je rotte stukken stukje voor stukje te doen.
Om de twee drie maand een stukje, met poolse lasser die in nederland woont (;.
Dan heb je kleine successen.

Belangrijkste is een goede inschatting van de feiten: hoe erg is het allemaal. Dan kun je kiezen of delen.
Denk aan de longerons en de hoek achter de c-stijl. en ook de krikpunten voor.

Anti-roest lezingen zijn idd leerzaam. Smile, toch is het ook leuk je eigen dame te redden en er af en toe zelf wat aan te doen. ik spreek uit ervaring! Antiroestmensen nemen hun vak erg serieus. Je moet er wel je eigen project van maken.. Smile. Jouw grenzen aan tijd en geld stellen.

.komma

Profiel  

Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- ID/DS Dspecial
Gepost: 14 november 2009 04:11 PM
  [ # 3 ]

Ik heb dat verzonken chassis helaas niet gezien. Maar waarom raad je het af DriverD?
De auto ligt in principe al bijna helemaal uit elkaar, de motor zit er nog in en nog wel wat meer. Ik weet ook wat er aan mankeert omdat ik het zo kon bekijken.
Er zit een hoop werk aan. Zelf heb ik geen mig/mag lasapparaat, wel elektroden, maar ben ook geen expert op het gebied van lassen aan een chassis.
Uiteindelijk zou ik dan een auto compleet opnieuw opbouwen. Dat zal niet meevallen maar het lijkt me een mooi project.

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 14 november 2009 04:19 PM
  [ # 4 ]

Heb je al “verzinkt chassis” ingetypt in het zoek-topic (en dan beperken tot het DS-forum)? Volgens mij staat daar heeeel veel informatie!

Citroen!

Profiel  

Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- ID/DS Dspecial
Gepost: 15 november 2009 04:52 PM
  [ # 5 ]

Er is inderdaad heel veel over geschreven DriverD. Ik had er nog niet eerder naar gezocht.
Wat me wel opvalt dat er veel dingen zijn die elkaar behoorlijk tegenspreken. Ik weet niet wat ik moet geloven over het verzinken maar het is me wel vrij duidelijk jij er niet in gelooft Wink  Bij eendjes is het wel goed mogelijk begrijp ik. Waarom zou het bij een DS niet goed kunnen en bij andere type wel?
Ik twijfel nog.

Gr. Nick

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 15 november 2009 05:37 PM
  [ # 6 ]

Zoals ik al schreef: Veel succes heeft het project “verzinkte DS” (nog) niet gehad. Daarnaast weet ik ook niet of de initiatiefnemer van het 1e “prototype” nog meer DS-chassis kan en wil (laten) verzinken.
Wel heb ik gesproken met de eigenaar van koets van een Acadyane die door dezelfde initiatiefnemer was verzinkt, en die was helemaal niet blij!

Het staat jou vrij om al dan niet te kiezen voor het verzinken van een DS-chassis. Uitgangspunt moet wel een goed chassis zijn natuurlijk.

Citroen!

Profiel  

joskefox
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

Gepost: 15 november 2009 05:51 PM
  [ # 7 ]

zelf rij ik met een DSUPER die ik wil opknappen en waarbij het plan is een hard chassis op de kop tikken en dat in orde zetten zover het kan.

nu om terug te komen op verzinken….ik rij ook met een matra murena die een verzinkt chassis heeft.
ik kan je zeggen dat dit toch geen 100% roestpreventie geeft na verloop van jaren.

Ook is de hechting van verf of andere producten nie altijd vanzelfsprekend

i life my live one DS at a time…

Profiel  

Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- ID/DS Dspecial
Gepost: 15 november 2009 06:42 PM
  [ # 8 ]

Ik wil er niet echt een ontzettende discussie van maken maar wat bedoel je precies met “niet blij”?
In een topic die inmiddels gesloten ging het voornamlijk over kritiek op Duckservice en hun geleverde laswerk aan de DS maar ook delen die alweer gingen roesten. Het lijkt mij dat als iets goed verzinkt is dat het dan niet meer roest.

Profiel  

Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 963

Gepost: 15 november 2009 07:23 PM
  [ # 9 ]

Smile

.komma

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 15 november 2009 07:25 PM
  [ # 10 ]

@Smakman: Het lijkt me het beste dat je me even een PB stuurt, als je meer wil weten.

Citroen!

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 15 november 2009 07:31 PM
  [ # 11 ]

Het verzinken van een bestaand chassis is altijd een apart verhaal.
Het grootste probleem is dat je de verflaag tussen 2 plaat delen nooit voor de 100% weg kan halen en het zink niet zal hechten,gaat dus op langere termijn altijd problemen geven op de naden en dat is ROEST.

Verder heeft verzinkt staal(volbad verzinken dus onderdompelen) een slechte eigenschap en dat is slechte hechting voor verven en lakken dus eigenlijk altijd verzinkt staal licht voorstralen.

Dus beste is gewoon slechte plaatdelen vervangen en dan stralen en spuiten in een goede primer en naderhand de holle ruimtes met een goed antiroest middel behandelen.
Vraagt minste problemen
gr

Profiel  

Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938

Gepost: 15 november 2009 09:10 PM
  [ # 12 ]

Dit is ook zo’n beetje wat ik van plan ben met mijn eigen chassis….. eerst thermisch ontlakken, hierna licht zandstralen, epoxyprimer en uiteindelijk twee lagen autolak erop. De holle ruimtes maak ik weer “schoon” van al dat zandstralen, hierna ga ik de holle ruimten behandelen.

Ik heb inmiddels al heel wat mensen gesproken en uiteindelijk is bovenstaande procedure toch de gemeenschappelijke deler.

Zuren en verzinken heeft zo inderdaad zijn nadelen, uiteindelijk gaat het toch een keer roesten op de naden.

Succes met je activiteiten.

Profiel  

Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- ID/DS Dspecial
Gepost: 16 november 2009 01:59 PM
  [ # 13 ]

Toch wel jammer dat verzinken niet echt een succes geworden is bij de DS. Zou toch een geweldige oplossing zijn voor het gesodemieter met corrosie en al die behandelingen die terug blijven komen.

Profiel  

Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169

Gepost: 16 november 2009 04:51 PM
  [ # 14 ]

Hoi,

Kan men kokerbalken en ander hole ruimtes ook stralen? Natuurlijk leuk de buitenkant te doen maar als de binnenkant niet gedaan wordt en er bevindt zich al wat roest dan roest dat natuurlijk verder. Heeft iemand ervaring met het stralen van hole ruimtes?

Groet,

Mathieu.

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 16 november 2009 05:48 PM
  [ # 15 ]

He,
Holle ruimtes volledig stralen is nagenoeg niet mogelijk.
Als je kokerbalken toevalig wel verrot zijn kan je de rotte delen weghalen holle ruimtes laten stralen,en laten behandelen met een primer en naderhand weer een nieuwe bodem erin lassen.
En als alles klaar is de holle ruimtes met een antiroest middel behandelen.

Als je kokerbalken goed zijn kan je altijd de binnenkant laten(of zelf doen) behandelen met een antiroestmiddel.

gr
Daan

Profiel  

1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook