2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
olietemperatuurmeter
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 november 2009 08:20 PM
  [ # 16 ]

Op de verkoperde (met G van Gever erop) moet de draad die van de peilstok naar het klokje loopt (signaaldraad).
Op de blanke moet de massadraad, volgens de tekening.

Citroen!

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 16 november 2009 09:52 PM
  [ # 17 ]

dus de signaal draad op het koperen G contact van de peilstok
de draad op het andere kontact massa
en op de meter zelf, welke kant moet de signaal draad en waar moet de andere draad aan van de meter?

foto van de achterkant van de oil temp meter en een van de voorkant.


grt

Afbeelding Bijlagen
oiltemp.pngoiltemp 2.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 november 2009 10:30 PM
  [ # 18 ]

De schoonheid van de eenvoud. En een mooi klokje. Uit wat voor auto komt dat eigenlijk vandaan?

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 16 november 2009 10:43 PM
  [ # 19 ]

het had eerst zo’n metalen randje dat olie klokje. dat vond ik eigenlijk ook wel mooi maar dat paste niet zo bij het derde dash.
Uit welke auto het komt weet ik niet maar het is de standaard maat net als de cx water temp meter en het standaard klokje. Heb het van een of andere vage franse website…
En samen met die peilstok sensor een goede combinatie. ( als ik weet hoe die draadjes moeten aangesloten dan   snake  !!

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 november 2009 10:46 PM
  [ # 20 ]

Prachtig klokkie! Welke draad waar moet op dat mooie instrument weet ik helaas niet. Bogaard?

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 november 2009 11:44 AM
  [ # 21 ]

geen idee.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Snoekie69
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 23-08-2006

Gepost: 17 november 2009 12:49 PM
  [ # 22 ]

Misschien kan onderstaand plaatje je verder helpen (aansluiting van de ronde Jeager klokjes)

Groet,
Marcel

Afbeelding Bijlagen
img001-383ed8.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Déesse - Alleen de naam al…...

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 17 november 2009 01:33 PM
  [ # 23 ]

bedankt voor de scan van de jaeger klokken.

ga het vanavond proberen.
-koperen “gever” van de peilstok naar klok
-ander contact van de peilstok naar massa

-“gever” draad van de peilstok aan één kant van de klok
- moet de andere aansluiting van de klok naar de plus of naar de min??? think

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 november 2009 02:00 PM
  [ # 24 ]

Op het getoonde schema zie ik de andere aansluiting naar plus gaan. Huis van klokkie = massa.

Citroen!

Profiel  
 
Snoekie69
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 23-08-2006

Gepost: 17 november 2009 02:28 PM
  [ # 25 ]

Zo heb ik ‘m inderdaad aangesloten Wink

Succes

Déesse - Alleen de naam al…...

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 18 november 2009 11:26 PM
  [ # 26 ]

Hi,

heb de hele handel es even getest in de keuken met de accu eraan enzo en de sensor in een pannetje water op het fornuis,
sensor werkt goed, klokje werkt goed.( aangesloten zoals eerder beschreven) alleen geeft het klokje een te hoge temperatuur aan.
is dit ergens bij te stellen of zou dat ergens anders aan kunnen liggen?

grt

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 november 2009 11:29 PM
  [ # 27 ]

Ik ben bang dat jouw sensor niet geschikt is voor deze meter. Je kunt gaan experimenteren met het plaatsen van een weerstandje in de draad van de sensor naar de meter, maar dan moet je even met een goede temperatuurmeter in je pannetje net zo lang met weerstandjes spelen tot ie de juiste waarde aangeeft.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 18 november 2009 11:52 PM
  [ # 28 ]

Potmetertje ertussen zetten en deze verdraaien totdat je tevreden bent met het gemiddelde resultaat. Vervolgens de waarde van potmeter op die stand meten met multimeter, en deze waarde met weerstand(en) benaderen. Of een trimpotmetertje gebruiken en deze er gewoon tussen laten zitten, met een krimpkousje erover als je het geheel afgesteld hebt.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook