















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
bogaard77 schreef:Jij bent geen freak hoor.. DIT:
Is een freak….
Die rijdt er ook niet in, komt naar meetings met zijn DS op een trailer ......tsssss
(dat kan ik ook maar doe het niet, een DS is om in te rijden)
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Vandaag de stekkertjes ontvangen: de verkeerde
Nu nog even wachten op de goede. Ik had zo graag het dit weekend al af willen hebben, maar dat gaat hem niet worden dus. Wel heb ik vanmiddag even de draad goed gelegd, koperen pakkingring er tussen gestopt en de getande veerring geplaatst.
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
PB!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Vandaag het stekkertje (Joris bedankt) er aan gezet, de boel gemonteerd en toen een testritje. Helaas, meteen na het starten bleek de wijzer in het midden te blijven. Ook de benzinemeter deed het niet, waarschuwingslampjes ook niet. Na wat gepuzzel bleek de plus naar het dashoard niet goed te zijn, door een brak contcatje bij het zekeringkastje.
Beetje friemelen en alles deed het weer, behalve de temp.meter. Die blijft in het midden staan
Bij een defecte sensor zou het metertje in ieder geval iets moeten doen lijkt me, dus ik vrees een defecte meter. Terechte conclusie?Of kan het ook nog aan iets anders liggen?
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Oh ja, de richtingaanwijzers zijn ook niet helemaal jofel. Als ik hem aan zet duurt het even voor er iets gebeurt, dan 1 keer aan en uit met het gebruikelijke geklik van het relais, daarna aan-uit in een wat hoger tempo en vrijwel geruisloos. Ik weet niet of het er iets mee te maken kan hebben, maar ik vermeld het maar even voor de volledigheid.
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heb je de contactjes van het metertje goed opgeshuurd? Dat was bij mij het euvel.
IDD moet de meter ook zonder sensor naar beneden gaan als je het contact aanzet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Nee, niet gdaan, maar ik zal de boel binnenkort maar weer uitbouwen en dat gaan doen. Als ik de boel dan toch weer uit elkaar heb, wil ik graag het metertje ‘stand-alone’ testen. Een kwestie van spanning er op zetten en kijken of het wijzertje wat gaat doen?
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
yep. Maar je kan de spoeltjes ook even doormeten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Zo, de winter is voorbij, dus de DS weer van stal en dit probleem maar weer eens aangepakt.
Metertje eruit, contacten opgeschuurd en er weer in. Bij het op contact zetten, zakt het wijzertje nu wel, maar dat gaat vrij langzaam en niet helemaal tot op de bodem. Ik verwachtte dat bij het op contact zetten, de wijzer in 1 keer naar beneden zou ‘vallen’. Dat gebeurt dus niet. In iets van 15 seconden tijd, zakt de wijzer vanuit de ruststand naar ongeveer 2/3 van het streepjesgebied.
Klopt dit? Zo nee, waar zit het probleem?
Oh ja, de spoeltjes heb ik doorgemeten.Tussen de sensor-aansluiting en massa-aansluiting meet ik ongeveer 130 Ohm, tussen sensor-aansluiting en +-aansluiting ongeveer 300 en tussen massa-aansluiting en +-aansluiting ook iets van 300.
Weerstand van de sensor is ongeveer 5 kOhm.
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Vanochtend bij het op contact zetten gebeurde er niets, maar na het starten ging het wijzertje weer langzaam zakken tot iets boven de helft van het gestreepte gedeelte. Al rijdend ging vervolgens het wijzertje bij het op temperatuur komen van de motor weer omhoog, om iets onder het midden van het witte deel te stoppen. De wijzer schijnt het dus te doen, alleen het inschakelen vind ik nog vreemd.
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je draad die op de sensor zit direct op aarde houdt, wat doet je meter dan?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik heb net nog even gekeken naar het overzicht dat DriverD ooit eens in een topic had gepost:
Orgineel op: link
Ik twijfelde namelijk of ik de meetwaardes wel bij de goede aansluitingen had genoemd, en ik heb inderdaad de + en massa verwisseld. Dus het zit zo:
Tussen de sensor-aansluiting en massa-aansluiting meet ik ongeveer 300 Ohm,
tussen sensor-aansluiting en +-aansluiting ongeveer 130
en tussen massa-aansluiting en +-aansluiting ook iets van 300.
Maar naar aanleiding van jouw opmerking om de sensor draad rechtstreeks aan massa te leggen als test, viel het mij op dat de massa in de gele stekker ook de massa is voor de benzinemeter. En mijn benzinemeter geeft ook verkeerde waardes aan. (Als de tank een 1/4 leeg is, geeft die nog maar de helft aan en bij nog 25 liter in de tank geeft de wijzer een lege tank aan)
Zou het probleem van beide wijzers dan misschien komen door slechte massa van de massadraad aan de gele stekker? En als logische vervolgvraag: Waar zit die draad aan massa?
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zou goed kunnen. Massa: Ik dacht achter je dash op een draadeindje.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat je eens zou kunnen doen:
Als je je klokkenunit demonteert heb je een wit gedeelte waar de tellers op zitten en een zwarte plaat waar je controlelampjes en stekkerblokken op gemonteerd zitten. Die zwarte plaat is aan de achterkant een koperen plaat met stroombanen. Deze plaat kan onzuiver zijn: er kunnen scheurtjes in gekomen zijn, of verbindingen zijn onzuiver geworden door vocht.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Achter het dash: ergens achter de klokken, of in de motorruimte?
Ik zal het draadje gewoon wel proberen te volgen, maar ik ben bang dat die ergens een kabelboom in gaat.
Volg je hart, gebruik je hoofd.