9 van de 858
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
CX’en te koop
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 december 2009 10:45 AM
  [ # 121 ]

quote author=“familiale” date=“1259911116”]En ik maar denken dat het wel een leuke CX is .........
schaam, schaam Surprisedops:

groet wouter

Ach zolang je het weet,.... Het is een prijsdrukkende factor en een potentieel probleem bij de APK in verband met het vaststellen van de identitieit van de auto, maar voor de rest… Geen probleem toch !? Laughing Goeie basis misschien om als donor voor een beter kloppende auto van te maken. Maar allez, er is zoveel mooi aanbod, dat je je kunt afvragen of het de moeite is.

Toch grappig, dat het nog gezeik oplevert, dat je hier een beroerde taxatie op afgeeft. Die auto klopt toch gewoon niet met het kenteken !? En dat is bovendien nog slecht gedaan ook. Geen 22, maar een 25 en dan nog breedspoor in plaats van een smalspoor. Als je ‘m nu op E 500,- taxeert voor de onderdelen, geloof ik de taxatie ook.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 04 december 2009 06:58 PM
  [ # 122 ]
Arjan Verkade schreef:
yke schreef:
Laurensvzb schreef:

Die TRX’en zijn wel net een smalle maat..

Ja dat dacht ik al, maar ik heb echt de ballen verstand van banden..

Het minimale wat er onder een CX geleverd is zijn 190ers. Die zitten standaard op de GTi’s
De GTi Turbo veries hadden standaard 210’s, die erg lastig te vinden zijn.

Zelf heb ik 190ers voorop, en 220’s achter, dat is het de breedste TRX die in 390 gemaakt is en past op een CX zover mij bekend is.

Jammer dat het geen 190’s zijn, anders heb je er voor een GTi een leuk setje aan voor een nette prijs.

Overigens heb ik deze maat ook nog niet eerder te koop zien staan!

De breedste TRX in 390 is voor zover ik kan ontdekken is 240. Hier staat een overzichtje van alle TRX maten. Beetje off-topic maar wel interessant.

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 december 2009 08:03 PM
  [ # 123 ]
Robin Visser schreef:
familiale schreef:

En ik maar denken dat het wel een leuke CX is .........
schaam, schaam Surprisedops:

groet wouter

Ach zolang je het weet,.... Het is een prijsdrukkende factor en een potentieel probleem bij de APK in verband met het vaststellen van de identitieit van de auto, maar voor de rest… Geen probleem toch !? Laughing Goeie basis misschien om als donor voor een beter kloppende auto van te maken. Maar allez, er is zoveel mooi aanbod, dat je je kunt afvragen of het de moeite is.

Toch grappig, dat het nog gezeik oplevert, dat je hier een beroerde taxatie op afgeeft. Die auto klopt toch gewoon niet met het kenteken !? En dat is bovendien nog slecht gedaan ook. Geen 22, maar een 25 en dan nog breedspoor in plaats van een smalspoor. Als je ‘m nu op E 500,- taxeert voor de onderdelen, geloof ik de taxatie ook.

Niet alleen bij de apk loop je een risico, ook bij een wat uitgebreidere verkeerscontrole ben je de haas. Je auto is omgekat en da’s nogal vet verboden. Je kenteken word ingenomen, je wagen in beslag genomen voor “nader onderzoek”, en dan mag jij gaan bewijzen dat je ter goeder trouw gehandeld hebt. Daarnaast speelt nog een ander probleem, dat van de 2/3e regeling die bepaald dat 2/3e van de onderdelen van het voertuig uit het oorspronkelijke bouwjaar van dat voertuig moeten zijn. Hoe controleerd men dat? Vrij eenvoudig:

Het originele goedkeuringsnummer van het voertuig blijft (soms bij bijzonderheden) vermeld staan op het kenteken en zeker in het kenteken register.
Bij dit goedkeuringsnummer horen alle specificaties van het voertuig tijdens de nationale (TGK) of Europese (EEGK) keuring, zo zijn dus alle gegevens van het oorspronkelijke voertuig terug te vinden en bij twijfel kunnen deze gegevens vergeleken worden met het aangeboden voertuig. De tgk is een file met de complete gedetaileerde beschrijving van de wagen met alle testen en de resultaten daarvan die destijds door RDW zijn uitgevoerd. Welke regels er gelden voor het vervangen van (hoofd)onderdelen en de consequenties daarvan zijn na te lezen in de regeling voertuigen. Hoe de belastingdienst hiermee omgaat is een heel ander verhaal getuige bv de samengestelde’s Land en Range Rovers die kort na de invoering van de houderschapsbelasting (rond 1995) zijn aangepakt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 04 december 2009 08:07 PM
  [ # 124 ]

Weer on-topic: een Limousine in Italie. Wel wat ver weg maar ze ziet er erg goed uit en ik denk dat dit een van de eerste Limousines is. Vanaf wanneer werden die geleverd, weet iemand dat?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 december 2009 08:08 PM
  [ # 125 ]
Laurensvzb schreef:
Arjan Verkade schreef:
yke schreef:
Laurensvzb schreef:

Die TRX’en zijn wel net een smalle maat..

Ja dat dacht ik al, maar ik heb echt de ballen verstand van banden..

Het minimale wat er onder een CX geleverd is zijn 190ers. Die zitten standaard op de GTi’s
De GTi Turbo veries hadden standaard 210’s, die erg lastig te vinden zijn.

Zelf heb ik 190ers voorop, en 220’s achter, dat is het de breedste TRX die in 390 gemaakt is en past op een CX zover mij bekend is.

Jammer dat het geen 190’s zijn, anders heb je er voor een GTi een leuk setje aan voor een nette prijs.

Overigens heb ik deze maat ook nog niet eerder te koop zien staan!

De breedste TRX in 390 is voor zover ik kan ontdekken is 240. Hier staat een overzichtje van alle TRX maten. Beetje off-topic maar wel interessant.

Oké, dan was het zo dat 220 de breedte TRX is, die zonder problemen onder de CX past Wink

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 04 december 2009 08:42 PM
  [ # 126 ]
bonetone schreef:

Weer on-topic: een Limousine in Italie. Wel wat ver weg maar ze ziet er erg goed uit en ik denk dat dit een van de eerste Limousines is. Vanaf wanneer werden die geleverd, weet iemand dat?

surprised Que bella…

Ryanair voor een paar tientjes naar Rome en in een dag of twee over de weg terug zweven. cheese

Vertaling met Google translate:

Verkoop wegens gebrek aan ruimte Ciroen CX limousine Diesel (inlaat). Volledig gerestaureerd in 2008 voor een bedrag van ongeveer € ,7000. Voertuig (inclusief brandstof pomp), mechanische, elektrische en hydraulische systeem volledig gereviseerd, accu, versnellingsbak, de koppeling, rem en tabletten nieuwe records, nieuwe banden, volledig herschilderd in de originele kleur, airco compressor op slot maar met de nieuwe radiator. De prijs is onderhandelbaar en omvat vele onderdelen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 december 2009 08:46 PM
  [ # 127 ]

Zeker netjes, het is zeker wel een ongeblazen diesel?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 december 2009 08:47 PM
  [ # 128 ]

aspirata betekend: zuigdiesel, geen turbo Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gepost: 04 december 2009 08:48 PM
  [ # 129 ]

Zonder vertaalprogramma kwam ik verder Very Happy (wat zijn nieuwe records nou weer? Er staat gewoon nieuwe schijven Very Happy )

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 04 december 2009 08:49 PM
  [ # 130 ]

Nee, het is een trage bak, maar who cares als ze zó mooi is… tongue wink

Records: platen: schijven…
Weet zo’n vertaalprogramma veel…?

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 december 2009 09:12 PM
  [ # 131 ]
bonetone schreef:

Weer on-topic: een Limousine in Italie. Wel wat ver weg maar ze ziet er erg goed uit en ik denk dat dit een van de eerste Limousines is. Vanaf wanneer werden die geleverd, weet iemand dat?

ja, erg leuke auto !
wie gaat er dieselen ?  er is een gegadigde onder ons, die zoek een prestige serie 1 - iets voor hem ?

en hier:
athena 1979

ook leuk ? zeker de kleur !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 04 december 2009 09:37 PM
  [ # 132 ]

De prijs van die Athena is ook niet onaardig….

En wat die diesels betreft, het gaat niet als de brandweer maar zo traag vind ik ze niet. Je kunt met de hedendaagse files prima meekomen Mr. Green

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 december 2009 09:59 PM
  [ # 133 ]

Die Athena vind ik wel een gave bak. Goede slijtvaste bekleding en ook de goede niet kromtrekkende deurpanelen. En dan voor dat geld… Welke 2 liter adept waagt het erop ? Deze zou ik graag ‘ns tegenkomen op een clubmeeting.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 04 december 2009 10:43 PM
  [ # 134 ]
par eXeMple! schreef:

Nee, het is een trage bak, maar who cares als ze zó mooi is… tongue wink

Heeft men meer tijd om haar te bewonderen tongue wink

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 04 december 2009 11:42 PM
  [ # 135 ]
bonetone schreef:

ik denk dat dit een van de eerste Limousines is. Vanaf wanneer werden die geleverd, weet iemand dat?

Vanaf modeljaar 1980 (najaar 1979 dus), de oudste in het Nederlandse CX-register bekende stamt uit januari 1980.

Profiel  
 
 
9 van de 858
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook