Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik merk eigenlijk ook dat door de jaloezie de achterruit soms juist minder beslaat op sommige punten.

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Je hebt wel het risico dat het stuurslot er in schiet zolang het contactslot nog in zijn beugel zit. Kon je hem ook niet starten met het kapotte stukje er nog in? (Wellicht wat laat daarvoor). En verder…. je nieuwe sleutels zou je met de hand kunnen proberen bij te vijlen. Contactslot demonteren is zonder een werkende sleutel namelijk een klus waarmee je wel wat kapot gaat/moet maken door de anti-diefstal beveiliging.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ja de ruit beslaat bij mij sowieso omdat de achterruitverwarming dus niets doet en dan zie ik met beslagen ruit zonder jaloezie net iets meer, vandaar.
Maar aangezien mijn stuurslot er niet op zit, hoe werkt die methode precies die inbrekers gebruik(t)en? Of iets van gelijke strekking waar geen sleutel in voorkomt?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
De sleutel die ik eruit heb gepeuterd zat in de deur, niet in het contact. Ik heb er even aan gedacht om het kapotte stukje plus het tweede deel van die sleutel te gebruiken om te starten aangezien de andere sleutels wel in de deur werken. Het probleem daarvan is, is dat de nu kapotte sleutel al een namaak sleutel is en het alleen maar op een manier deed, je kon ‘m er niet op beide manieren insteken en omdraaien. Dus ik ben een beetje bang om ‘m erin te stoppen om erachter te komen dat dat precies verkeerd om was..

- CX 25 GTi Turbo 2
Ik zou eerst maar eens gaan veilen/schuren (zeker als je nog 2 sleutels heb) en kijken hoever je komt.
Is ANWB geen optie? Ik zou ook niet precies weten wat ze nog voor je kunnen doen, maar als je niet vraagt dan krijg je niks.

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Eerst zou ik even bijvijlen, wellicht dat ie dan gaat werken.
Als je hem aan wil krijgen zal je nogal wat uit elkaar moeten halen. Omdat een handleiding CX jatten misschien niet echt handig is om openbaar te posten, lijkt mij dat meer iets voor PB verkeer.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
De vorige kon de ANWB me bij dit probleem niet helpen.. Ik kom er net achter door het afgebroken topje van de ene sleutel op de andere hele te leggen dat de jongens gisteren erg slecht werk hebben afgeleverd met het namaken van mijn sleutel. Als ik de ene kant precies gelijk leg dan zie ik aan de andere kant een verschuiving van ongeveer 1 mm…
Maar ik denk dat als ik de auto kan starten al een heel eind ben voorlopig omdat haar nog wel op slot krijg. Hoe werkt dat trucje nou..?
Gaarne trucje via pb
@ Arjan: Hoe werkt dat sleutels nabestellen bij de dealer precies?
Zo, de kwestie sleutel/contactslot is opgelost. Vanmiddag vanaf Bilthoven met de auto van mijn moeder naar van der Laan gereden om daar een nieuw contactslot op te halen. Eenmaal weer thuis naar de auto gereden en aan de slag gegaan. Het onderste deel van het dashboard zat in de weg en moest het veld ruimen aangezien ik niet de beschikking had over een dop die groot genoeg was het stuur weg te halen. Oude contactslot eruit, nieuwe er in. Bij het terugplaatsen van de schakelaartjes van het mistlicht e.d. sloot ik het dimmertje van de dashboardverlichting verkeerd om aan, met als gevolg wat extra kapotte lampjes. Ik was van plan dit sowieso binnenkort te doen, maar toch onhandig. Bij het eruit halen van het oude contactslot kwam ik erachter dat die geen stuurslot palletje meer had, vreemd.. Zo kom je toch weer wat meer te weten over je eigen auto.
Morgen weer aan de slag met de velgen waar de winterbanden omheen zitten, want die moeten ook nog gespoten worden en er vrijdag weer worden opgezet. Wanneer die klaar zijn volgen daar vanzelf weer wat foto´s van.

- CX 25 GTi Turbo 2
Laurensvzb schreef:@ Arjan: Hoe werkt dat sleutels nabestellen bij de dealer precies?
Ze maken een foto van je huidige sleutel, die sturen ze op en dan kunnen ze aan de hand van die foto een sleutel laten maken. Duurt wel even voordat je hem dan heb.
In mijn geval werkt die gewoon goed. Veel beter als een sleutel bij de sleutelboer vandaan.
Mijn originele sleutel gebruik ik eigenlijk niet meer, zo te horen maar goed ook, want die kunnen dus breken. Ik ga er vanuit dat een nieuwe sleutel dat wat langer vol houd
De sleutel die nu gebroken was was al een nagemaakte, maar diegene die daarvoor brak was wel een originele.

- CX 25 GTi Turbo 2
Zet je dan veel kracht of niet?
Van zo’n nieuwe sleutel zou je eigenlijk verwachten dat die het wel even vol moet houden…
Tsja, voor m´n gevoel niet echt maar dat zegt ook niet alles. Ik ben niet anders gewend geweest, maar het nieuwe contactslot gaat wel wat soepeler. Maar met het oude zal het een ander mis zijn geweest, buiten het ontbrekende stuurslot palletje dan..

- CX 25 GTi Turbo 2
Nooit drupje olie geprobeerd?