1 van de 90
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Jim’s GTi T2 -  Mike Sanders vet /  13,2 Volt ?
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 december 2009 03:10 PM

Had nog geen eigen draadje voor deze voiture. dus ook maar eens. kan ik ook ergens mijn eigen vragen kwijt Wink

Hier een paar linkjes naar verderop in mijn draadje naar deel projecten, een soort index:
Alfa lichtmetalen velgen voor zomerbandjes (16 inch)
Alfa stalen velgen voor winterbanden (15 inch)
Achterruit verwarmingsdraden herstellen.
Leer herstel
Extra deurrubber
extra steun voor het bestaande deurrubber / aquarium lucht slang er tussen 

Hydraulische koppeling van een serie 1 Prestige.
Dynamat
John Gold cruise control AP-550
Gescheurd onderblok
KdFi motormanagement
Versnellingsbak slijtage opsluitplaat
Koplamp relais setje
AB setje SP3-21PSA01
digi display herstel
links schade, rechts roest  herstel
RVS uitlaat
nieuwe strip voorruit rubber
LED voor in het dash - tellerblok
LED in plafond
onderhoud oa koppeling / radiator
blower motor vervangen

motorschade
vermogen na herstel en afstellen


Hier hoe het begon:

2001 in Fr. gekocht in Parijs. had daar maar heel kort gereden. daarvoor zuidelijker rondgereden in het Rhone gebied. zal nog eens even opzoeken waar. heb de boordmap erbij gekregen, met veel info over de vorige eigenaars, met div. facturen.

146 dkm. Airco - ABS - zwart leer. “beetje” roest rechts achter onder hoedenplank raampje…..  confused   maar goed, vrij schappelijke prijsje, leek me een leuk project, en dus gaan halen. nog afgerekend in fr. francs. wel leuk om proef te rijden op de periferique rond Parijs overigens !

Wat dingen rondom aangepakt, oa. de roest er uit laten zagen, oplassen, en toen maar helemaal laten spuiten. dan is alles rondom tenminste weer strak !
en met dingen zoals nieuwe stootrubbers op de zijkanten, nieuwe antenne op ‘t dak, nieuwe strippen in de bumpers voor/achterbumper is ze weer netjes afgewerkt. dan uiteraard wat achterstallig onderhoud bijwerken, en zweven maar !  had er geen haast mee, reed toen nog in mijn Visa 11RE. pas in 2002 op NL kenteken gezet.
nu al paar jaar verder (nu 222 dkm).

hier ook (bestuurderszijde zelfde verhaal):

velgen laten stralen en spuiten, de donkere delen ook in Gris meteor EYY:


zie ook mijn flickr foto stream linkje in mijn profiel hieronder.
ik ben dus al wat verder dan de foto’s hierboven, maar dat is toch een leuk begin van een draadje ? en ik zal hier zeker nog wat updaten !

 

 

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 december 2009 03:26 PM
  [ # 1 ]

Mooi! very good

Citroen!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 december 2009 03:32 PM
  [ # 2 ]

recente upgrade:
een praktische radio !
die DIN schacht in de middenconsole is niet heel handig gelokaliseerd! had al eerder oplossingen gezien om het display los te maken van de radio. of radio in zijn geheel in te bouwen voorin in het dash - dus passend er in zagen…...  confused   dat leek mij minder chique.
nu een leuk systeem van Alpine gevonden - de Vehicle Hub Pro VPA-B222R. is minder duur dan een beetje fancy radio !  deze kwam overigens goedkoop uit Duitsland.
is een kast om weg te werken, en verder aan te sturen middels een commander-joystick (zoals de iDrive bij BMW), en waar je verder alles aan kan koppelen, ook een extern display (zie bijlage onderaan).

ik heb dan een Alpine touch screen voor maximale functionaliteit. dit zit geplaatst op de Brodit ProClip houder, is specifiek voor de CX serie 2. TFT adapter hierop, en dan prettig zichtbaar op zijn plek.
klein steuntje gemaakt voor de commander op de middenconsole. zo dus nergens gaten geboord of grover gezaagd in het interieur !
zo dus je radio in beeld, en kan je zo omschakelen naar de 30 gig Ipod die onder de achterbank ligt, of naar de navigatie, alles via de commander of het touchscherm (kan zelfs met een optionele i.r. AB).

zo wordt cruisen nog leuker, met full entertainment !
de zaak zit achter in de kofferbak gemonteerd, is bijna afgewerkt, foto’s daarvan volgen nog.

Afbeelding Bijlagen
3042.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 10 december 2009 04:13 PM
  [ # 3 ]

Gaaf! cool smile Zitten er ook een beetje leuke speakers met een subwoofertje in?

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 december 2009 04:31 PM
  [ # 4 ]
Tjerk schreef:

Gaaf! cool smile Zitten er ook een beetje leuke speakers met een subwoofertje in?

ik heb achterin de hoedenplank opnieuw bekleed, met een custom opbouw waarin 3 weg speakers zitten. die zitten in de MDF opbouw. daardoor heeft dit stevigte, en kunnen de speakers hun muziek goed produceren. zo al vrij stevig geluid. geen extra versterker of subwoofer. voorin 16 cm 2 weg gemonteerd ipv de 13 cm.
ik ga nog kijken of ik meer wil.
op de opbouw zit ook mijn custom 3e remlicht (aangepast, komt uit een C5 berline)

meer foto’s op flickr.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 10 december 2009 05:21 PM
  [ # 5 ]

Ziet er erg netjes uit! Als je meer wilt kan je misschien een kleine, platte subwoofer onder de passagiersstoel bevestigen. Dat zit ook in de XM hier en het onderbouwt het geluid erg mooi, zonder dat de deuren uit de auto trillen.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 10 december 2009 05:45 PM
  [ # 6 ]

Erg mooie GTi Turbo2 cool smirk . Gris meteor is een mooie CX kleur.
Dat Apline setje staat zeker niet slecht i.c.m. de dashmount en het rijdt veiliger dan iedere keer tussen de stoelen loeren.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 december 2009 06:21 PM
  [ # 7 ]
Tjerk schreef:

Ziet er erg netjes uit! Als je meer wilt kan je misschien een kleine, platte subwoofer onder de passagiersstoel bevestigen. Dat zit ook in de XM hier en het onderbouwt het geluid erg mooi, zonder dat de deuren uit de auto trillen.

wil ik wel eens naar kijken. de B222R heeft een sub-out.
moet eerst even kijken hoeveel ruimte ik heb.
welke heb jij daar zitten ?  weet je afmetingen ?

Erg mooie GTi Turbo2 cool smirk . Gris meteor is een mooie CX kleur.
Dat Apline setje staat zeker niet slecht i.c.m. de dashmount en het rijdt veiliger dan iedere keer tussen de stoelen loeren.

dank ! ben ook voor de kleur gevallen.
zo inderdaad een redelijk nette dashmount - zonder gaten boren. alleen heb ik bij de digi-display de rechter schroef er uit gehaald, die ProClip duwt anders de onderkant van de digi-display wel veel omhoog waar die er onder zit, die staat dan wat op spanning. zo zit ie prima!
die dashmount/ProClip kun je uiteraard overal voor gebruiken, handig ding ! je kan er alles op monteren wat je wil
kijk maar eens op Brodit

en ja, niet meer tussen de stoelen loeren ! heerlijk zijn 7inch scherm wat prettig in het blikveld zit. dimt automatisch, ben erg tevreden !!
ik moet alleen de commander nog iets beter leren kennen, zodat ik alle knopjes/functies op de tast kan bedienen (radio/Ipod/navi hebben elk vele functies). maar ik kan die commander net zien voor mijn middenarmsteun.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 10 december 2009 06:24 PM
  [ # 8 ]
cx25gtit2 schreef:
Tjerk schreef:

Ziet er erg netjes uit! Als je meer wilt kan je misschien een kleine, platte subwoofer onder de passagiersstoel bevestigen. Dat zit ook in de XM hier en het onderbouwt het geluid erg mooi, zonder dat de deuren uit de auto trillen.

wil ik wel eens naar kijken. de B222R heeft een sub-out.
moet eerst even kijken hoeveel ruimte ik heb.
welke heb jij daar zitten ?  weet je afmetingen ?

Weet ik niet uit mijn hoofd, het is niet mijn auto. Je zou het aan Par Exemple kunnen vragen Wink

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 december 2009 08:35 PM
  [ # 9 ]

Mooie CX Turbo hoor! Wink
Zoals gezegd de kleur ook erg mooi.

Zo te zien ook full opties op het schuifdak na, maar dat wil je natuurlijk ook niet.
Die A/C mis ik nog wel in de CX anders had die van mij ook helemaal af geweest. Met leer heb ik niet zoveel, en de visgraat zijn slijtvast en zitten erg lekker.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 10 december 2009 09:58 PM
  [ # 10 ]

@Arjan

Ik heb maar een TRS met leer, maar nono weer geen Turbo 2 ........... die ik graag zou willen hebben Wink

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 10 december 2009 10:10 PM
  [ # 11 ]

Wat een schitterende wagen zeg! En ik zie dat je hier ook nog in de buurt woont, wordt toch eens tijd dat ik je wagen spot dacht ik zo Smile

Is die Touchscreen trouwens niet enorm diefstalgevoelig? Wel mooi hoe je alles weg werkt trouwens !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 december 2009 10:22 PM
  [ # 12 ]
TRSarno schreef:

@Arjan

Ik heb maar een TRS met leer, maar nono weer geen Turbo 2 ........... die ik graag zou willen hebben Wink

Zo hebben we allemaal wat om over te blijven dromen Smile

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 december 2009 12:04 AM
  [ # 13 ]
Arjan Verkade schreef:

Mooie CX Turbo hoor! Wink
Zoals gezegd de kleur ook erg mooi.

Zo te zien ook full opties op het schuifdak na, maar dat wil je natuurlijk ook niet.
Die A/C mis ik nog wel in de CX anders had die van mij ook helemaal af geweest. Met leer heb ik niet zoveel, en de visgraat zijn slijtvast en zitten erg lekker.

dank je !

nee, heb gezocht naar een zonder schuifdak.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 december 2009 12:15 AM
  [ # 14 ]
Poekoek schreef:

Wat een schitterende wagen zeg! En ik zie dat je hier ook nog in de buurt woont, wordt toch eens tijd dat ik je wagen spot dacht ik zo Smile

Is die Touchscreen trouwens niet enorm diefstalgevoelig? Wel mooi hoe je alles weg werkt trouwens !

mbt spotten, wellicht morgen, ben ik weer op pad in Hengelo, ga ik winterbandjes halen 205/65 15 H 94 Michelin op Alfa staal (15 inch 6,5J).  goed kijken !  Wink

en er zijn meer gezellige forummers in ‘t oost’n hier. keer een mini-meet ?  de rest mag ook komen ! Wink
zit hier een gezellig Citroen garage die ons wil hosten ? of touren langs Citroville ?

dank je ! moet er een beetje netjes uit zien toch ?
en is idd een leuk hebbedingetje !  DUS: scherm gaat er uit als ik ergens sta ! schroef a/d achterkant los, en je schuift hem er zo af, 5 sec werk. plug+kabel los, nog 5 sec. die kabel valt gewoon weg, op de grond. die commander+steun zit geklemd op de middenconsole, laat ik er ook opzij vallen. dan niks in ‘t zicht !
GPS muis achter zit geïntegreerd in mijn 3e remlicht constructie. dus ook niet in ‘t zicht.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 11 december 2009 01:01 AM
  [ # 15 ]

Werkt je olie temperatuur metertje trouwens, want ik zie bij water 85 staan en bij de olie is ´t nog te koud om weer te geven?

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
 
1 van de 90
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook