




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dag Hans,
Prachtige foto’s, zo krijgen we een heel duidelijk beeld!
Citroen!
Dankjewel, dat ziet er inderdaad heel goed uit!
het geeft plezier om mede te delen zoals om er mee bezig te zijn. Zandstralen heeft natuurlijk ook z’n plek maar het spul blijf je schoonmaken en het kruipt niet in de holle ruimtes. Over coatings: ik denk dat galvanizatie geen optie is. Normaal gesproken moet dat heet gebeuren, en met dun plaatwerk krijg je distorties begrijp ik. Ik ben benieuwd naar de electroforese, maar denk ook heus wel dat je weer roest ziet verschijnen in de loop. De onderkant van de deuren van m’n ‘69 hebben een rvs bodem van zoo’n 20 cm (niet zelf gedaan helaas). Dit lijkt me wel een slimme oplossing. De deuren waar ik nu me bezig ben hebben gewoon staal reparatie delen. Ten eerste koste het me weinig, en is het makkelijker om mee te werken. Ten tweede dacht ik dat de electoforese mischien hetzelfde doel zou berijken.
gr. Hans
Hans Staartjes
voor intereseerde heb ik wat fotos opgeload van de 2.5 cx blok die momenteel in m’n ‘69 zit.
http://picasaweb.google.com/hstaartjes/25CxBlockInMyDS20#
Hans Staartjes





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Prachtig project! Er zit een hydraulische 5-bak van H. Martens in zie ik?
Citroen!
inderdaad. Omdat de motor extra torque heeft heeft de bak ook een kroonwiel en pinion van hogere verhouding. Vergis je niet je word nogsteeds ingehaald door de kleine moderne wagens, en de duitse patsers, maar op de snelweg is het gevoel zalig en leuk het blik van zoo’n patser te zien als je vol kan houden terwijl je weet dat je niet de tits off aan het thrashen ben.
Hans Staartjes
Ik heb even een paar vragen over de hydrauliekleidingen.. Ik was gister begonnen met het losmaken van het spul en begon bij de remleiding achteraan. Kun je die leidingen als ze knap zijn hergebruiken? Als je ze losmaakt dan zie je wel een soort randje waar bij een insleepplekje heeft. Kun je leidingen kopen en zelf op maar maken? De uiteinden zijn netjes afgewerkt en er zit een verbreding opgedrukt om aan te drukken met de moer..
Gr. Nick












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Remleidingen bedoel je de standaard hydaulique leiding? Is te koop bij chyparse of zelf maken maar dan moet je een flare set hebben. Die is duur. Als het leidinkje is ingesleten MOET je em vervangen. Het is wel je rem waar je mee gokt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja die bedoel ik Bogaard. Je hebt natuurlijk nog retourleidingen en een paar dikkere drukleidingen maar al die andere leidingen zijn voor zover ik gezien heb volgens mij hetzelfde? Met inslijting bedoel ik op de uiteinden die dan een stukje beschadigd zijn zegmaar.
Het lijkt me wel een duur grapje om alles te vervangen aan leidingen. Misschien kun je ze hergebruiken als ze er goed uitzien? En dacht misschien kun je een heel aantal meters kopen en ze zelf op maat maken.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ok. het puntje heeft altijd wel een ‘randje’. Gewoon hergebruiken. Als je twijfelt kan ik een nieuwe voor je maken. Ik heb inderdaad leiding ‘op de rol’.
Vervang voor de zekerheid de rubbers wel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja precies, een randje.. Bedankt! Ik heb straks alles dubbel maar als het niet meer kan laat ik het weten.
Gr. Nick





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
De leidingen die aan de achterzijde van rechts naar links lopen zijn kwetsbaar voor roest op de plaatsen dat ze door het chassis gaan.
Ondertussen is het chassis bijna gestript. Ik moet erbij zeggen dat ik er nog niet zo gek veel aan gewerkt heb omdat er enkele onduidelijkheden waren over het restaureren van het geheel. (verzinken heb ik afgeblazen)
Vorige week is onze vaste werknemer uit Polen teruggekomen van zijn welverdiende vakantie waarin hij ook voor mij ging kijken voor een goed bedrijf om het klusje te doen. Met succes gelukkig.
De afgelopen weken bedacht ik me ook nog een paar keer dat ik me altijd erger aan het plaatwerk van mijn DS omdat het niet strak is. (dit was wel de bedoeling toen ik er een tijd terug zelf aan begon).
Omdat ik nu toch al veel te diep in het project zit heb ik toch nog even geïnformeerd bij hetzelfde bedrijf dat mijn chassis zou restaureren naar het strakmaken en spuiten van het plaatwerk.
Voor ongeveer het dubbele van de kosten van het chassis doen ze het plaatwerk en de velgen er ook bij.
Hopeloos verloren natuurlijk. Maar met het argument naar mezelf dat ik het beter nu kan doen dan straks over een half jaar weer zitten balen van “had ik maar,” heb ik dit ook maar door laten gaan (Rouge Corsaire AC403 denk ik)
Gister kreeg ik bericht dat ze 10 februari met 2 mensen beginnen met werken aan het chassis en het plaatwerk. +/- eind maart is het dan klaar. (ja, wordt het van goud ofzo??) Nouja, beter dan dat ze zeggen met één week klaar te zijn…
Vandaag is het transport geregeld dat voor 10 februari alles ophaalt en eind maart alles terug brengt.
Ondanks het vertrouwen dat ik heb in onze medewerker en zijn familie die hier ook wel eens werken vind ik het gerust best spannend, maar toch doe ik het.
Ik hoop rond eind maart een heel mooi resultaat te kunnen laten zien!
Groeten, Nick





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Kan me voorstellen dat je het spannend vindt, blijft toch altijd moeilijk om je dame aan een ander mee te geven als je normaal gesproken alles zelf doet.
Maar ik denk wel dat je er goed aan doet om meteen alles goed aan te pakken (inclusief plaatwerk dus) als je ervan overtuigd bent dat dit jóúw DS is die bij jou hoort.
Veel succes, en ik hoop met je mee v.w.b. het resultaat eind maart!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De meeste Polen zijn goede werkers, of ze een DS goed kennen blijft de vraag.
Veel succes!
Citroen!