Zijn er goede moderne alternatieven voor de benzinepomp? En dus hopelijk betaalbaar.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Dirk sassen heeft een alternatief van 300 euro maar ik meen me te herinderen dat joris eentje voor z’n Sm IE had gevonden voor 75 euro.
http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/191969/P135/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
75 euro is leuk! PM hem wel even bedankt!
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Een SM pomp is geen DS pomp , heel ander model en aansluitingen !
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Vermoede al zoiets nadat ik later dit regeltje tegenkwam:
bogaard77 schreef:tsja, die originele DS pomp met 3 aansluitingen is heel zeldzaam en zit in weinig andere auto’s. de Sm pomp is redelijk standaard…
Allebij D-jetronic en beide wagens in 72-75 geproduceerd maar dus toch nog verschil: Tja….....
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dat is jammer is het dan echt .. dat word de portemonnee trekken ..
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Hoi,
Mijn volvo 142 had ook zo’n pomp met 3 aansluitingen, deze is ook nog gebruikt op de 240 serie. Later is men bij volvo overgegaan op pompjes met 2 aansluitingen en ik ken verschillende mensen die zo’n pompje nu gebruiken ipv een met 3.
Voor zover ik weet zijn de electromotoretjes gelijk, dan zou het mogelijk moeten zijn e.e.a. om te zetten. Bijgevoegd een foto van de 240 brandstofpomp.
Groet,
Mathieu.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ben ik een beetje nieuwsgierig. Drie aansluitingen, waar is dat goed voor?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
dus: retour,pers,zuig in die volgorde van boven naar beneden bekeken.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Merci!
Ik zit perplex. Ik zie het wel maar ik snap het niet. Waarom kan een 2-poorts pomp niet, waarom moet die pomp een eigen retour hebben? Er zit al een drukregelaar in ‘t circuit. Zit er een extra klep in de pomp om onverwachte drukpulsen op te vangen?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Daar heb je een punt. Heb net het Sm IE brandstof schema bekeken en het enigste wat ontbreekt is die retour naar de pomp.
Denk dat ze dat hebben weggelaten bij die volvo’s en zo van 3 naar 2 aansluitingen zijn gegaan.Oh ja, het filter zit ook nog in de persleiding ipv retourleiding.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Hoi,
Zelf heb ik nog een 142, daar zit nu een pomp op met 2 aansluitingen terwijl dat origineel 3 was. Het is dus wel mogelijk om de zaak om te bouwen.
Groet,
Mathieu.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ben eens gaan spitten op zolder in mijn DS boeken en ik kan een beschrijving vinden van de pomp, maar niet waar aansluiting 3 voor dient. Wel dat ie 4 bar moet leveren en 60 tot 80 liter per uur. Wellicht dat het met een vergelijkbare universele kan mits de drukregelaar ff afgesteld of vervangen wordt. Ik neem aan dat dat veel goedkoper is.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Ik dop gewoon 1 aansluiting af ( die 3e dus) en prop een CX pomp in een DS al de originele pomp stuk gaat. Ik ga daar toch geen 300 euro uitgeven voor zo’n pomp als je voor 69 euro op ebay een andere hebt..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Schema’s zijn erg interessant! Maar ik zou dus ook af kunnen met een CX pomp en de retour leiding af doppen? Ik heb namelijk nooit gehoord dat iemand een alternatief heeft ingebouwd.
300 euro is namelijk erg belachelijk voor zo’n Bosch pomp!
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Er rijden alleen in amsterdam al 10 auto’s rond met een CX pomp.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!