dashboard verlichting boordcomputer
marlene
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 18-09-2005

Gepost: 18 september 2005 10:13 PM

Beste furom bezoeker de dashboard verlichting van mijn boordcomputer
(picasso) brand veel zwaker als de verlichting van mijn snelheidsmeter
kun je deze dimmen l ik vind hier nergens een stelwieltje voor volgens de boekjes zou dit langs de stuurverstelling zitten nou bij mij niet dus
of moet ik de dashboard lampjes vv en is dit goed te doen zelf
bvd groet,Ruud

Profiel  
 
MeGa
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 13-09-2005

Gepost: 22 september 2005 06:13 PM
  [ # 1 ]

Beste Marlene, naast de verstelknop vd zijspiegels (links naast de stuurkolom)zitten 2 drukknoppen boven elkaar. deze twee zijn om de dashboardverlichting te stellen.
Greetzz Maarten

Eerst een BX 19TZi Break, veel plezier van gehad dus de tweede werd weer zo’n multifunctioneel vervoersmiddel. Nu dan een Picasso die door de buurvrouw gekscherend een cavia wordt genoemd…  ‘K mis de hydraulische vering wel een beetje Sad

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 797
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 09 juni 2007 03:29 PM
  [ # 2 ]

De dimmer werkt op zowel de snelheidsmeter als de boorcomputer tegelijk…..
Dus als er verschil in lichtsterkte is dan zal wsnlk 1 of meerdere lampjes stuk zijn van de BCverlichting.
Gemakkelijk zelf te vervangen.

Greetz Cool

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
makado
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007

- Ami 8 berline business edition
Gepost: 10 juni 2007 12:46 AM
  [ # 3 ]

Ik heb alle ( zo’n 25) lampjes vervangen, het is een klusje om de console uit elkaar te halen, maar dan branden ze een stuk feller.  Idea

grz

makado

La vache qui rit.

Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 januari 2010 03:26 PM
  [ # 4 ]
Profiel  
 
jschijvens
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009

- Xsara Picasso 2.0 HDI
Gepost: 05 januari 2010 09:50 PM
  [ # 5 ]

Het verwijderen van de boordcomputer ( en daarmee eigenlijk de hele “klokkenwinkel”) is heel eenvoudig.

- Verwijder de rand die om het computer gedeelte zit. Dit kan door een platte schroevendraaier voorzichtig tussen het dashboard en de rand te steken. De rand zit vast met klemmen, en laat redelijk makkelijk los.

- je kijkt nu tegen het computergedeelte aan. Links en rechts zit dit gedeelte vast met schroeven. In totaal dus twee stuks. Dit zijn aparte schroeven, zoek dus even de juiste schroevendraaier. Tip: je kunt bij IKEA een blauwe schroevendraaierset kopen. Een blauw handvat met verschillende schroevendraaiers erin. Eén daarvan past perfect op de schroeven van de computer.

- de beide schroeven zijn nu los. Trek voorzichtig het computergedeelte naar achteren. Op de achterkant van het computergedeelte zie je twee stekkers. Deze stekkers zitten vast aan het computergedeelte. De stekkers zitten “vast” met een soort beveiliging. Deze beveiliging (een soort hefboomachtig klemmetje, weet niet hoe ik het anders moet zeggen) even eraf lichten door de beveilinging naar een kant te klappen. De stekker komt dan los. Doe dit ook voor de andere stekker. Het computergedeelte is nu in zijn geheel mee te nemen naar binnen. Daar is het een stuk warmer om verder te knutselen!!

- aan de achterkant van het computergedeelte zitten allemaal witte houders, met daarin de lampjes. Draai de houder een beetje naar links (zoals een bajonetsluiting) en de houder komt los. Nu kun je het lampje vervangen. Niet elke houder is voorzien van een lampje. Ik dacht dat er twee waren zonder lampje. Die kun je dus gewoon negeren. Alle andere lampjes zijn nu (mits in bezit!) makkelijk te vervangen. Het zijn kleine glazen buisjes, en makkelijk te verliezen.

- nieuwe lampjes erin? Nu alles in omgekeerde volgorde terug.
Computer richting de stekkers leggen, stekkers aansluiten. De beveiliging klikt er dan automatisch op. Computer terug in het gapende gat, schroeven vast, en afdekplaat, sierplaat of hoe dat ding dan ook heet weer terugklikken. En klaar is Kees, of wie dan ook.

Is mijn verhaal niet helemaal duidelijk, laat het me dan even weten.

Succes!

“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”

Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook