de learning curve is groot als je het zelf doet en nooit eerder heb gedaan, maar het gevoel van tevredenheid is niet te vergelijken, en je weet inmiddels zeer goed hoe alles in mekaar zit. Persoonlijk is voor mij de gein eraf als ik het project aan iemand anders zou geven. Uiteindelijk ben je op beide paden aardig wat centen kwijt.
Hans Staartjes
mooi werk en alles in iedergeval weloverwogen zodat de auto weer jaren meekan.
succes verder
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Heb je gelijk in DriverD. Ik heb ook genoeg verhalen gehoord dat Nederlandse bedrijven de boel verkloten maar wel rekeningen sturen van duizenden euro´s.. Laatst hoorde ik iemand waarbij ze nieuwe onderkanten in de deuren hadden gelast en ze aan de onderkanten niet in een hoek en ook niet met de ronding mee hadden gemaakt.. Dat soort dingen heb je dus ook hier in Nederland.
De mensen van het bedrijf hebben mij ook gevraagd of ik foto´s etc. wil opsturen zodat ze een goed beeld hebben van de auto omdat ze hem niet echt kennen.
Ik zou het wel leuk vinden om het allemaal zelf te doen maar het plaatwerk had ik al zelf gedaan… Dat heeft me heel veel tijd en ook aardig wat centen gekost. Het resultaat is dat ik er niet echt blij mee ben.
Die uren had ik beter kunnen besteden aan werk waar ik aan had verdiend (dat is in dit geval altijd zo natuurlijk) en hield ik nog geld over ook. Dat is nu ook het geval en ik heb er nu de tijd helemaal niet voor, al wil ik ook nog een leven naast mijn werk en hobby overhouden
Het is misschien wel een beetje jammer want het lijkt me ook wel leuk om het allemaal zelf te doen. Toch denk ik dat ik er genoeg van opsteek omdat ik nu 2 auto`s uit elkaar moet halen en 1 auto weer helemaal in elkaar ga zetten.
Gr. Nick
Van de week heb ik besloten ook mee te gaan naar Polen over een kleine 2 weken.. De bedoeling is om dan naar die garage te gaan om te kijken en nog enige toelichting te geven. Misschien slaap ik dan ook wat beter als ik het allemaal even gezien heb, of juist niet natuurlijk In ieder geval lijkt me wel verstandig.
We gaan met 2,5 auto die kant op ( ik hoop dat het daar dan niet -30 is) Mijn werknemer moet ook die kant op voor de APK van zijn auto en mn vriendin gaat ook mee voor een familiebezoekje dus dat komt zomaar best goed uit.
Inmiddels is het chassis volledig gestript en van de week wil ik tussendoor het plaatwerk van mn andere auto daarop zetten voor het transport.
Nick





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wederom: Veel succes! En laat je ons weten hoe het is afgelopen?
Citroen!
Ik heb een keuze gemaakt voor de kleur van het plaatwerk vooral met behulp van het volgende plaatje:
Het was even zoeken maar volgens mij is het deze kleurencombi, corrigeer me als ik ernaast zit:
Plaatwerk: Rouge cornaline AC 419
Dak: Gris Nacre AC 095
Velgen: Gris Rose AC 136
Wat zou er voor kleur in de koplampenbak moeten?
Bvd.
Gr. Nick
En toen was ze zo goed als klaar voor transport! Zaterdag a.s. gaat het avontuur beginnen














































Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed man!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Prachtige kleur Smakman, had mijn keuze kunnen zijn.
Toen ik de witte dame nog had, had ik al besloten om haar te laten overspuiten in Rouge Grenade (als ze eenmaal ‘klaar’ was)
Deze kleur heeft er wel van weg.
Succes met je avontuur daar!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Smakman, je vroeg of de kleuren die je wilt kiezen de juiste zijn,. Op basis van de foto, en deze verleurd altijd enigzins. Ik heb de indruk dat het rood ” rouge carmin” is. Zeker ben ik niet hoor, daar deze kleur alleen in 1963 en 1964 is gebruikt. De auto op de foto is van latere datum (5-gast velgen en dus ” nieuwe” motor.)
teveel citroenen
Smakman schreef:En toen was ze zo goed als klaar voor transport! Zaterdag a.s. gaat het avontuur beginnen
![]()
Succes ben zeer benieuwd.
Bedankt allemaal…
Die kleuren vertekenen inderdaad nogal op foto´s maar heb een site gevonden die veel van jullie vast ook wel kennen. Het is een Franse site en dat kan ik niet zo goed lezen
Hier een linkje: http://www.nuancierds.fr/entreeuk.htm
Die andere linkjes werken niet.. Maar Rouge Cornaline is volgens de site alleen van 1966 en Rouge Carmin van in ieder geval 1965. Het zou toch wel de goede code zijn
Gr. Nick

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Citroën-das-pas-fën schreef:Toen ik de witte dame nog had, had ik al besloten om haar te laten overspuiten in Rouge Grenade (als ze eenmaal ‘klaar’ was)
Deze kleur heeft er wel van weg.
Rouge de Grenade is toch veel donkerder hoor en is meer een kruising tussen bordeaux-rood
en aubergne. Rouge de Grenade (AC426) heb ik op mijn voiture.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
WoW, wat een operatie zeg. Heel veel succes en hopelijk straks weer een Grande Dame strak in het pak !
C’est une voiture du ministre !