4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
De DSuper van Furrie
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 11 februari 2010 09:37 PM
  [ # 46 ]

Gefeliciteerd, het ziet er weer netjes uit.
Nu nog het plaatwerk pasmaken en laten spuiten zeker?.
Daar heb je met dit weer wel zin in waarschijnlijk.

Groeten Peter.

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 14 februari 2010 09:45 PM
  [ # 47 ]

Ziet er gelukkig weer goed uit ! Heel veel plezier met de voiture en snel naar France als de pekel weggespoeld is tenminste.

Zelf ook in 2000 zo’n akkefietje gehad, alleen dan frontaal op de neus. Voiture total loss zeiden ze. Maar dat bepaal ikzelf wel zei ik tegen de expert met zn opel blikkie.

Heb er geen spijt van kan ik je zeggen ! Zit nog altijd lachend en met veel plezier achter mn eenspaaks stuur Mr. Green

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 15 februari 2010 11:44 AM
  [ # 48 ]

Van het weekend begonnen aan eigenlijk alle klusjes tegelijk, dat werkt dus niet echt Smile

Ik heb de linker voorvleugel verwijderd om een begin te maken met de ombouw naar draaiende verstralers.
Blue Platine is inderdaad de orginele kleur, ik kwam de code tegen op het linker plaatje op de binnenkant van de vleugel. Dat lijkt me erg orgineel. Iemand enig idee wat dit soort codes betekenen?
Leuk detail (voor mij) is dat m’n Dsuper dan dus modeljaar ‘70 is. Ik wilde eigenlijk een DS uit mijn geboortejaar maar deze was te goed om te laten staan 12 jaar geleden. Nu blijk ik min of meer toch een DS uit ‘70 te hebben Very Happy

Ik denk dat het toch lukt zonder de bak uit de vleugel te halen, ik heb de verstraler er namelijk uitgekregen zonder de bak te demonteren. Het lijkt er op dat het draaimechanisme er ook wel in te zetten is. Misschien dat ik de bakken toch wel demonteer omdat alles dan goed schoon te poetsen is. Er heeft zich best wat stof en dergelijke verzameld door de jaren heen. Over kleuren gesproken; weet iemand welke kleur het draaimechanisme orgineel heeft? En wat daar de RAL benadering van is? M’n 2de hands ringen hebben een veel zwaarder leven achter de rug dan de rest van mijn auto en ik wil ze wat opknappen voor ik ze monteer.
Helaas heb ik de montage van het draaimechanisme niet kunnen doen omdat ik een vulring blijk te missen. Hopelijk is die van de week wel binnen.

Nog een vraagje. Ik neem aan dat de rode pijl op het rechterplaatje wijst naar de plek voor de sensor van de temperatuurmeter? Dop er uit en sensor er in lijkt me? De roestkleur komt overigens uit het koelsysteem en is van een eerder probleem met de waterpomp. Ik zal dus voorzichtig moeten zijn bij demontage van de dop. Ik dacht dat de dop in het nieuwe gedeelte zat maar helaas…..

Afbeelding Bijlagen
detail.jpgwatertempmeter plek.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 15 februari 2010 07:14 PM
  [ # 49 ]

Kijk inderdaad uit met het loshalen van de vulling in het waterpomphuis. Deze scheurt vrij snel kapot omdat het van aluminium gemaakt is en de de schroef dier er nu in gemonteerd zit is van staal en altijd verroest.

Zelf is het mij uiteindelijk na twee gescheurde huizen gelukt om er een nieuwe zender in te krijgen.

Succes !

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 februari 2010 09:19 PM
  [ # 50 ]

Volgens mij is alles in en aan de lampenbakken in de kleur Gris Roue, AC140. Er is een RAL-kleur voor, dan moet je even zoeken, hier op het forum of elders.

Citroen!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 16 februari 2010 11:13 PM
  [ # 51 ]

Zo, net terug van een bezoekje aan het club-magazijn. Het was koud bij de mannen!!
Van alles en nog wat aangeschaft waaronder ook 2 nieuwe bollen voor achter. De ene was inderdaad helemaal op en niet meer te vullen. De andere was nog wel op druk (ik heb beide een tijd terug eens laten checken en vullen) maar gezien de leeftijd van de bollen en het feit dat rechts dus al geknapt is,heb ik er voor gekozen om links ook een nieuwe te plaatsen.
Dat plaatsen zal overigens pas van het weekend worden denk ik. Morgen eerst naar Rustbuster voor een dag autoplaat lassen!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 februari 2010 04:44 PM
  [ # 52 ]

Zojuist de 2 nieuwe achterbollen geplaatst en straks maar eens wat prutsen aan de verstralers.

Iemand die kan bevestigen dat op bovenstaand plaatje (3 posts terug) de rode pijl inderdaad naar de dop wijst die er uit moet om de temperatuursensor te kunnen plaatsen? Kan het kloppen dat de sensor maat 22 is en de dop 21? Of heb ik dan een verkeerde sensor wellicht? De dop zit in ieder geval flink vast dus het zal wel de juiste zijn Wink

Afbeelding Bijlagen
tempsensor.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 februari 2010 05:17 PM
  [ # 53 ]

Dat is de goede dop. De sleutelmaat zegt niet zoveel, het is de schroefdraad die telt.
Met 21 kun je best dezelfde schroefdraad hebben als met 22. Let op dat de spoed van de schroefdraad ook hetzelfde is!
Succes.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 februari 2010 05:31 PM
  [ # 54 ]

LET WEL FF OP Dat je het alu goed warm maakt want het zal niet het eerste huis zijn dat breekt/scheurt. rijdt de auto goed heet en probeer dan een paar slagen los te draaien. anders de brander erop.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 februari 2010 06:42 PM
  [ # 55 ]

Bedankt voor de bevestiging!
En bedankt voor de waarschuwing. Ik heb deze al heel vaak gehoord/gelezen en neem hem zeker serieus.
Op een gescheurd huis zit ik niet te wachten. Sinds ik de auto in bezit heb (eind oktober ‘98) heb ik al een niet werkende temperatuurmeter in m’n dashboard zitten. Ik kan dus wel zonder maar vind het wel leuk als de meter het gaat doen natuurlijk. Ik kies eerst maar voor goed warm rijden, dat is toch een stuk leuker dan de brander erop Wink
Dat kan natuurlijk altijd nog mocht de warmte van het rijden geen uitkomst bieden. Nu zit er in ieder geval geen beweging in, ik gebruik nu bewust een kleine ratel zodat ik niet zo’n groot moment kan uitoefenen…..groter kan altijd nog

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 februari 2010 08:02 PM
  [ # 56 ]
furriegurrie schreef:

Kan het kloppen dat de sensor maat 22 is en de dop 21?

Klopt! Ik heb die operatie afgelopen jaar gedaan, en dat viel mij ook al op.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 februari 2010 08:07 PM
  [ # 57 ]

Nog een kleine tip: zoals bogaard77 al schreef rijd je de auto goed warm. Daarna tap je de koelvloeistof af en verwijder je de bovenste radiateurslang met de thermostaat. Nu kijk je in het waterpomphuis en kun je de dop vanaf de achterkant zien zitten. Spuit hem nu rijkelijk in met goede kruipolie ( dus géén WD40, want da’s troep). Nu probeer je voorzichtig de dop los te draaien. Gebruik uitsluitend een goed passende 6!!kant dop 21. Geen 12 kant dop, want dan sloop je de boel zekers Wink Succes!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 februari 2010 08:09 PM
  [ # 58 ]

En steeds heen en weer. Stukje lossen en weer aandraaien, lossen en weer aandraaien steeds iets verder los.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 20 februari 2010 12:52 PM
  [ # 59 ]

@Waterman, goeie tip. Ik had niet verwacht er van binnen bij te kunnen komen met kruipolie (WD40 gebruik ik nooit, doet alles net niet). De losse produkten zijn veel effectiever). Ik heb wel de buitenkant in gespoten maar verwacht daar uiteraard niet veel resultaat van. Goed om te horen dat dat dus wel kan!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 24 februari 2010 05:44 PM
  [ # 60 ]

De temperatuursensor moet nog even wachten. Zoals ik zei wil ik de auto graag warm rijden ipv de dop warm stoken. Rijden gaat nu echter even niet.
Ik heb gisteren het stuur er uit gehaald. Was best even kloten met het wielewaalboutje. Ik kreeg die met mijn gereedschap niet los. Ook een platgeslagen pijpsleuteltje bracht geen uitkomst. Die boog weer terug tijdens het kracht zetten. Uiteindelijk toch de veerbol maar verwijderd en het kachelhuis losgemaakt zodat ik voldoende ruimte had om een tang op het boutje te zetten. Toen was ie zo los.

Verder zijn beide vleugels er inmiddels ook af. Rechts draaide ik helaas de bout bij de bumper doormidden. Zijn die nog te krijgen? Ik wil het liefst alle boutjes en dergelijke van de juiste orginele maat hebben daar dit eigenlijk in de hele auto nog zo is. Dat sleutelt ook het prettigst, als alle maten gewoon kloppen. Ik heb het draaimechanisme voor de verstralers inmiddels ook gemonteerd. Ik heb de bakken (kunnen) laten zitten. Die haal ik er wel af om schoon te maken en/of op te knappen als het plaatwerk naar een spuiter gaat.

Ik kwam bij het loshalen van de linker voorvleugel een aarde draadje tegen (zie foto). De andere kant van dit draadje zit met een geel tapeje aan de rubber slang op het LHM vat en doet daar dus niets nuttigs. Waar hoort dit draadje aan vast te zitten???

Afbeelding Bijlagen
Aarde draadje.jpgEinde draadje.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook