3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

ex-Mechuccio’s 16TZI nieuwe motor P3
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 augustus 2009 08:44 PM
  [ # 31 ]

Tsjongrjonge, ik ben best een druif af en toe Very Happy
Toen ik vanmorgen de TZI mee uit nam om naar de HY te rijden waar ik het dak nu van heb aangepakt vond ik de stuurbekrachtiging toch wel iets tegenvallen qua bekrachtiging.
Ik kruip er dus even onder om vervolgens er achter te komen dat ie dat helemaal niet heeft Laughing
Dan stuurt ie dus toch wel erg licht Laughing

Verder nog even naar de ruitbedieningsschakelaars gekeken en nu doen ze het allemaal weer. Wel nog even het rechter voorraammechaniek smeren want die gaat iets langzamer dan de andere ruiten omhoog en omlaag.

Nog even het motorkapje, stuurtje, speakerkabeltje en het rammeltje oplossen en dan is ie echt helemaal klaar.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 19 augustus 2009 11:20 PM
  [ # 32 ]
Mechuccio schreef:

Tsjongrjonge, ik ben best een druif af en toe Very Happy
Toen ik vanmorgen de TZI mee uit nam om naar de HY te rijden waar ik het dak nu van heb aangepakt vond ik de stuurbekrachtiging toch wel iets tegenvallen qua bekrachtiging.
Ik kruip er dus even onder om vervolgens er achter te komen dat ie dat helemaal niet heeft Laughing
Dan stuurt ie dus toch wel erg licht Laughing

Anthony.. da ken toch nie Very HappyVery Happy:D:D

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 augustus 2009 11:25 PM
  [ # 33 ]

Tsja euhm ja euhm, wat zal ik zeggen Laughing
Die vriend van me met de afgefikte 16V heeft hem een tijdje geleend en vond dat ie lichter stuurde dan zijn 16V, maar daar was de stuurbekrachtiging ook echt brak van. Ik vond hem wel zwaarder sturen dan mijn 16V maar nou ook weer niet zo zwaar dat ik de absentie van stuurbekrachtiging zou gaan vermoeden. Maar nu ik er met de iets bredere voorbanden mee rijd valt het wel op dat het iets zwaarder is.
hahaha maar knullig is het wel zeg Razz

Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 20 augustus 2009 02:25 AM
  [ # 34 ]

Achja, dit zou ook typisch iets voor mij kunnen zijn…. Wink

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 maart 2010 01:35 PM
  [ # 35 ]

Nou de auto is al een paar maanden geleden verkocht, op een gegeven moment kreeg ik een mailtje van Harm, de nieuwe eigenaar dat hij de olie vervangen had voor vol synthetische 5W40. Ik heb teruggemaild dat ik niet helemaal zeker was of dat wel een goed idee zou zijn maar het was al te laat, een maand geleden heeft ie alle olie kennelijk opgeslobberd en uiteindelijk een drijfstanglager vermorzeld, blok in de soep dus Sad
Nou vond ik dat allemaal wel heel erg sneu en heb ik wat rondgevraagd en via garage Hesselink hebben we een mooi blokje kunnen krijgen dat slechts een ton ervaring had, een kaal blok van een 1.6trs automaat maar goed de hele injectie reut kun je over zetten en daar zijn we gisteren dan maar mee begonnen. ‘S ochtends de kapotte motor er uit gehaald en alles overgezet op het nieuwe blok en ‘S avonds liep ie alweer. Er moeten helaas nog wat puntjes op de i, er zit een vervelende koelvloeistof lekkage aan de distributiezijde van het blok wat we in het donker niet goed konden nalopen en er moet nog een stekkertje aangesloten worden waar we in het donker de aansluiting niet meer van konden vinden. De motor heeft wel gelopen en klonk heel gezond, liep ook prachtig stationair dus dat gaat allemaal nog wel goedkomen.
Hier wat (klikbare) foto’s:

Motor is er al uit.

Zoals blijkt

Blok op een pallet, klaar om kaal te plukken

Het nieuwe blokje.

Inlaatspruitstuk, dynamo en hydrauliekpomp gedemonteerd.

Het eerste bergje rotzooi begint te ontstaan Wink

Versnellingsbak en koppeling gedemonteerd.

De koppeling, nog hageltje nieuw zoals je kunt zien.

En het vliegwiel ook gedemonteerd.

Dit begint nu al aardig op te schieten, nu alleen nog de onderste motorsteun aan de achterkant van de motor.

En daar hangt de nieuwe motor al in de takel om op het pallet gelegd te worden om alles weer terug te gaan schroeven.

Vliegwiel en koppeling dus, achter de motor ligt de oude distributieriem, deze is ook al vervangen.

Harm schroeft hier de onderste motorsteun weer op zijn plek.

Slangelarij.

Hydrauliek en dynamo ook weer op de plek geschroefd.

En de motor hang klaar om in zijn nieuwe huisje gehangen te worden.

En hatsekiedee, dat lijkt al weer ergens op!

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 21 maart 2010 01:54 PM
  [ # 36 ]

Goed bezig! Al met al rap gedaan zie ik wel Smile. Klasse dat je nog even helpt door middel van een andere motor.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 maart 2010 06:06 PM
  [ # 37 ]

Ja nou weet je, ook al was het niet mijn schuld dat de motor stuk liep, ik vind het dan toch wel zeer naar dat ik een auto verkoop in zeer goede staat waarvan het blok in de soep draait binnen een half jaar.
En de koper is een sympathieke kerel die ik verder niet persoonlijk kende overigens dus dacht ik maar even naar Ermelo te crossen voor dit geintje.
En het omhangen ging inderdaad lekker vlot nu alleen die laatste puntjes nog uitzoeken, hopelijk komt de nieuwe eigenaar er zelf achter en hoef ik er niet helemaal voor naar Ermelo te crossen maar als nu blijkt dat de nieuwe waterpomp toch lekt dan zal ik wel moeten want hij weet niet hoe je de distributieriem moet loshalen en terugplaatsen.

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5511

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 22 maart 2010 08:26 PM
  [ # 38 ]
Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook