4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De type 1 BX 14 van Lucas
CBXtype1
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008

- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gepost: 24 maart 2010 04:10 PM
  [ # 46 ]

Hey! Leuke BX !

Heel veel plezier ermee!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 26 maart 2010 01:34 AM
  [ # 47 ]

Ik heb net eens even in de Visa en BX vraagbaken zitten neuzen. 62PK is namelijk wel wat weinig. Nu is de BX er niet traag mee, allerminst, maar meer PK’s kunnen geen kwaad. Ik heb eens wat zitten vergelijken met de configuratie zoals die in mijn BX zit en zoals deze in de vlottere visa’s is te vinden. Het lijkt er op dat deze 1400 in de Visa’s GT, Chrono en Tonic 80PK levert en in de franse Chrono zelfs 93PK. 93 Zou het dus moeten worden, want dat zet tenminste wat zoden aan de dijk. Voor zover ik kan vinden zijn de enige wijzigingen ten opzichte van de crisis uitdossing van deze 1400 zoals in mijn BX de inlaat, twee in plaats van 1 carburateurs en een andere nokkenas. Wellicht kan iemand dit bevestgen? In dat geval ga ik namelijk eens kijken naar een dergelijke ombouwset. Misschien ook wel handig om te weten in dat geval, kan de nokkenas worden gedemonteerd met ingebouwde kop en dus motor?

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 26 maart 2010 10:04 AM
  [ # 48 ]

Het moet echt een XY blijven? Ik zou zeggen schroef er anders een XU in, die blokken zijn er echt op gebouwd.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 26 maart 2010 11:27 AM
  [ # 49 ]

Basisbx heeft toch zoiets gedaan?

O-nee, die heeft gewoon een ander blokje er in gehangen…

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 maart 2010 11:31 AM
  [ # 50 ]

Net zo makkelijk Smile, nokkenas met ingebouwde motor inbouwen lijkt me ook niet praktisch.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 26 maart 2010 02:04 PM
  [ # 51 ]
Alcyone schreef:

Het moet echt een XY blijven? Ik zou zeggen schroef er anders een XU in, die blokken zijn er echt op gebouwd.

Nee, ik wil geen XU, een hitsig 1400’tje lijkt me veel geschikter.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 26 maart 2010 02:09 PM
  [ # 52 ]

Is ook leuker Mr. Green

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 26 maart 2010 05:49 PM
  [ # 53 ]
Lucas Unger schreef:
Alcyone schreef:

Het moet echt een XY blijven? Ik zou zeggen schroef er anders een XU in, die blokken zijn er echt op gebouwd.

Nee, ik wil geen XU, een hitsig 1400’tje lijkt me veel geschikter.

Past ook niet op een subframe van een 150 motor….

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 26 maart 2010 08:20 PM
  [ # 54 ]

Het 93 pk blok uit de Franse Visa Chrono heeft naast grotere carbs ook een aangepaste cilinderkop+nokkenas.

Zoiets dus:
http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=12820

De cilinderkop van een 80 pk blok (dat is dus een 150B of een 150H) is wel gelijk aan de 150A en 150C blokken uit de BX.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 05 april 2010 09:17 PM
  [ # 55 ]

Goed, er is wat kapoet, de retourslang van de HD-regelaar om precies te zijn. Elke keer als de HD-regelaar afslaat komt er door een scheur in de slang een plets LHM op het blok. Heeft er iemand een goeie retourslang van een platte 1.4 liggen? Een nieuwe is Eur. 95,- excl. BTW en dat is me wat te gortig, er zitten helemaal geen aftakkingen o.i.d. aan. Anders misschien maar eens met een stuk universeel stuk slang beunen, helemaal in BX-stijll.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 05 april 2010 09:25 PM
  [ # 56 ]

Ik zou gewoon even een stuk LHM slang halen bij Chyparse en die met 2 koppelstukjes erin zetten.
(volgens mij heeft namelijk de retourslang van de HD regelaar wel 2 aftakkingen)

Op die manier heb ik een halve octopus gebouwd:
Klik
Klik

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 05 april 2010 09:37 PM
  [ # 57 ]

Poehee, dat zijn een hoop slangenklemmen bij elkaar. Ik zal nog even beter kijken of er geen aftakkingen aan zitten en volgende week even langs shitparts rijden voor wat universele slang.

Dan nog iets, ik moet nog even een radio inbouwen. De luidsprekers kan ik mooi in de aanwezige type 2 deurpanelen kwijt. Nu zitten er tussen A-stijl en deur niet eens van die rubber slurfjes. Op zich logisch, want het is allemal handbediend, maar kan iemand me msischien helpen aan een setje van die dingen? Dan kan ik de kabel naar de deur netjes wegwerken.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 05 april 2010 10:27 PM
  [ # 58 ]

Die slang komt inderdaad van een aftakking, namelijk de dikke slang die van de drukregelaar komt. Verder gaat er nog een slang richting beneden, voor de achterste hoogteregelaar. Jammer dat het spul zo prijzig wordt.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 06 april 2010 03:27 AM
  [ # 59 ]

Ik heb gewoon benzineslang gebruikt. Wat nou duur.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 06 april 2010 10:21 AM
  [ # 60 ]

En je hoeft niet naar prutparts.

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook